Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 andre der bøvler i år?
Forfatter: 
Dato:  30-07-2016 22:44

Hejsa

 

Har hørt det er svært at ifole i år, min hoppe er pt ved Sunnyboy for 3 forsøg, kom lidt sent igang, er der andre hvor det ikke går helt efter planen?

 


Mvh Naja

 

Ydmyg tjener for Donna og Bob

og lykkelig ejer af Cirkeline

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tværtimod
Forfatter: 
Dato:  31-07-2016 07:43

Jeg kan ikke rigtigt påstå at vi har bøvlet i år.

 

Vi startede med vores 5-års WM-hoppe som vi har bedækket naturligt med Fronbach Hello Casanova, og medmindre hun mega-bøvler så er hun drægtig, hun har ihvertfald ikke vist brunst siden.

 

Så afleverede vi vores varmblodshoppe på Fyn hos Lise Vendelbo, hun skulle insemineres med frostsæd fra Wolkenstein II og var sørme drægtig i første hug.

 

Vi har insemineret Babe med en tysk sportsponyhingst Dating At og hun var også drægtig i første hug.

 

Og så fik vi insemineret min stjerne Bella, som altid har været drægtig på en brunst de 12 foregående gange men med naturlig bedækning, så jeg var lidt spændt. Men det gjorde tilsyneladendeingen forskel.

 

Så alle 4 hopper drægtig på første forsøg.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  01-08-2016 11:57

vi har godt nok kun en hoppe - men hun var drægtig på en eneste inseminering. Det letteste år for os længe.

 

Umiddelbart har jeg ikke hørt at det skulle være et svært år, men kender da nogle stykker hvor deres hopper har løbet om. Men det kan jo bare være tilfældigt?

 


Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2016 13:01

Jeg har nu heller ikke hørt, at det er svært at få ifolet hopperne i år, flertallet af vores har været ifol i første brunst, der har dog været et par enkelte, der er gået om en gang også har de efterfølgende været ifol.

 

Eneste undtagelse er en hoppe, der startede med at være uren, men den håber vi meget på nu, at den er ifol denne gang.

 

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvert år..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2016 09:07

der er vel hvert år nogle der bøvler.. de gange mine hopper har bøvlet har det hver gang hjulpet at skifte hingst.. nogle gange passer hingst og hoppe bare ikke sammen uden der kan være en forklaring på det..

så jeg har efterhånden den holdnin.. 3 forsøg uden held og hoppen er ren, fin i huld, ude hele tiden osv.. så skift hingst..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 eller skift hoppe
Forfatter: 
Dato:  03-08-2016 18:21

Nogle hopper er bare mere frugtbare end andre. Dem der ikke er bør udskiftes, da de koster alt for mange penge og ærgelser. Selvfølgelig kan man være uheldig en gang eller to, men hopper der gentagne gange løber om (når hoppen er insemineret med god sæd på det rigtige tidspunkt), er/bliver urene, har væske i børen, o lign. duer ikke til avl, da deres reproduktionssystem- og organer bare ikke er gode nok.

 

Jeg tror ikke at nogle år er bedre end andre mht. ifoling og er ret sikker på at SEGES kan bekræfte dette.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 15:11

Her hos os har det været blandet.

 

Vi startede med at begynde at få bedækket vores ene hoppe i februar, og hun kom først ifol i 6. forsøg i midten af maj.

Hun kom så ifol i samme periode som hun plejer at komme ifol i alle andre år, hvor hun har været kommet ifol i første forsøg.

 

Min anden hoppe var let, hun blev bedækket tre gange i en brunst og kom ifol.

 

Min tredje hoppe kom ifol i tredje forsøg med frostsæd.

 

Min venindes hoppe, som jeg har stående, kom ifol i første forsøg på noget ringe kølesæd.




Simone & Ja'thopa & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah
Og heller ikke at forglemme mine skønne SAF Liwa Bint Shahlia og SAF Jamar Z!

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Al Safiyyah Arabians

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Egne hopper
Forfatter: 
Dato:  15-08-2016 07:30

har ikke bøvlet, men har haft en inde der har bøvlet og har kunne forstå på min dyrlæge at de i år har haft mange hopper der gik i stå efter ins/bedækning, så hvis man ikke scannede så ville man ikke opdage at de ikke var drægtige

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh føl sælges, buckskin hingst og palomino hoppe

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøvlet
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 22:26

Die Wariness er drægtig i 6. Brunst efter at jeg skiftede hingst til en hvor jeg kunne få fersk sæd, 3 brunster på hver hingst og Esprit i 3. Brunst

 

så jeg synes det har været et meget bøvlet år?

 

Så nu krydser jeg alt hvad krydses kan, for at de holder på drægtigheden?


Hilsen Sussi



Stald Perfect Match!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selektion af hopperne
Forfatter: 
Dato:  20-08-2016 09:05

Jeg tror man som avler er nødt til at være hård og selektere i sine hopper, hvis hoppen gentagne gange ikke bliver drægtig i første forsøg eller ikke holder på drægtigheden, så er det ikke avlshoppe den skal være. For man skal være opmærksom på at problemerne oftest er arvelige.

 

Selvfølgelig skal man også kigge på sig selv og sin fodring, er hoppen ordentligt klargjort til ifoling? Men er det i orden, så skal en hoppe altså være drægtig i første eller andet forsøg.

 

Som metjen er inde på så har vejret selvfølgelig også indflydelse på hvor gode brunsterne er eller om de helt udebliver. Men grundlæggende er avlshoppens mission at bidrage med et føl om året, og gør den ikke det så skal man stoppe mens legen er god.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2016 21:19

så må der gerne krydses fingre for at sidste gang er lykkens gang, hoppen skal scannes mandag eftermiddag, så nu må der gerne være gevinst.

 

Min hoppe har normalt haft let ved at bliv drægtig, 4 x inseminering har resulteret i 3 føl, så i år er vist undtagelsen for hendes vedkommende.

 


Mvh Naja

 

Ydmyg tjener for Donna og Bob

og lykkelig ejer af Cirkeline

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2016 09:49

krydser fingre, har selv en der skal scannes i løbet af kommende uge.

 

Jeg har 3 hopper jeg har forsøgt ifoling på i år.

 

Hoppe 1 førstegangshoppe, blev drægtig i andet forsøg og har termin primo april 2017 ( da min dyrlæge scannede havde han allerede scannet mange hopper drægtige tidligt på sæsonnen, han udtalte hopperne virkede nemme at få drægtige i år )

Hoppe 2 fik dødt føl i maj, og var først klar til ny ifoling juli, så jeg er på andet forsøg nu og den skal scannes i kommende uge.

Hoppe 3, en hoppe jeg købte med en dårlig reproduktionhistorie, jeg tog chancen og fik første år en drægtighed i første forsøg, sidste år forsøgte jeg hele sæsonnen uden gevinst, i år valgte jeg at stoppe efter første forsøg da hoppen stod med fri væske i børen og jeg ville hellere fortsætte med hoppe nr 2.

 

Håber det lykkedes for dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 endelig :-)
Forfatter: 
Dato:  22-08-2016 17:37

så er Donna scannet i fol med Sunnyboy så nu skulle der gerne komme et start af juli føl til mig næste år


Mvh Naja

 

Ydmyg tjener for Donna og Bob

og lykkelig ejer af Cirkeline

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider