Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Formål med følskue?
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 16:00

Hejsa hg!:-)

 

Jeg har en hoppe som er kåret i dansk varmblom som fået et føl efter Firenze dv 900.

Jeg har overvejet at tage et følskue i Hjallerup her D.23 juli, men nogen der kan fortælle mig specifikt formålet er, med at tage sit føl til følskue?

 

Mvh. Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som køber ( hvis den skal sælges )
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 16:26

Nu er jeg lige begyndt at kigge lidt efter en afløser til min dressurhest. Det skal være et føl og jeg kigger altid følbeskrivelserne.

Jeg er mest interesseret i dem som har en beskrivelse, for jeg er ikke bleg for at indrømme, jeg ikke selv kan vurdere om det er et godt føl.

 

Jeg har selv avlet to DSP afkom, som begge var til skue.

Det ene, som vi har solgt blev bla. solgt pga. dens beskrivelser og rart at få en vurdering af føllet.

Som avler, synes man jo selv, man står med en stjerne og så er det rart at bliver af eller bekræftet :-)

 

Vi var så heldige at viden titelen som "dagens hoppeføl" første gang vi var afsted - det var altså lidt af en oplevelse.

 

Så afsted med følle og få en vurdering :-)

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Unge hingste
Forfatter: 
Dato:  05-07-2016 16:33

Det er klart mest relevant at fremstille føl efter de unge hingste, og det er også dem der oftest vil opnå de bedste karakterer. Alle andre er kun for sjov medmindre man regner med at have et fremragende føl, der kan kvalificere sig til Eliteskuet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følskue
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 00:19

Vi tager afsted med et Favorit Ask afkom, også til Hjallerup. Hoppen er ikke kåret i dv og det skal den samtidigt.

Min venindes dv hoppe skal også kåres med føl ved siden efter Quintet. Jeg glæder mig og jeg tror det blir en rigtig sjov oplevelse. Jeg glæder mig til at høre hvad dommerne siger til Favorit føllet, som dog allerede er solgt.


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følskue
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 15:29

Følskue er en spændende oplevelse, man får som tilskuer set en masse skønne føl.

Nogen topper på dagen, og andre gør ikke. Der er meget der spiller ind.

Personligt ville jeg vægte stammen højere, end karakter fra et følskue, hvis jeg skulle ud og købe føl.

 

Kender flere eksempler på føl der har været i finalen, måske endda dagens bedste, som senere ender i DS. Og omvendt kender jeg også til et føl med 7 i helhed, der senere opnåede guldmedalje og blev kåret med 10 i helhed.

Så lad ikke karakterene fra følskue alene, afgør om det er en hest man tror på til fremtiden :)


Enjoy Horses v/ Jessie Bech Ditlevsen

____________________________

 

 følg os på Facebook

 

www.facebook.com/ jbdstutterirosengaarden

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider