Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Nogen med forstand på DSP?
Forfatter: 
Dato:  04-07-2016 18:11

 

Nogen med forstand på Dansk Sports Pony der evt. kan hjælpe med at vurdere om min pony er ok at kåre? Samt evt. svare på diverse spørgsmål jeg skulle have :).

Har slået emnet op i avl, men der virker ikke rigtigt til at være bid - så tænkte at det kunne være fordi folk ikke så tit smutter forbi forummet/at det ikke er så kendt.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du har spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  04-07-2016 18:46

Hvis du har spørgsmål om kåring, så er det altså herinde du skal stille dem. Alternativt har DSP en Facebook-gruppe,hvor du kan søge hjælp. Men der er en del DSP-avlere der også kommer herinde og som kan hjælpe dig, selv er jeg ret ny i DSP som avler, men er kommet til deres arrangementer de seneste 11 år, da min mand har fremvist ponyer for flere avlere.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder?
Forfatter: 
Dato:  16-07-2016 17:13

Du skal i hvert fald starte med at lægge et godt billede op af den taget fra siden og så billeder/video af den i bevægelse før man kan komme med et seriøst bud. Og ellers så synes jeg da at du skal kigge forbi DSP's arrangementer her midt i august, hvor der er hoppekåring/følskue 3 steder i landet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  23-07-2016 23:59

 

Jeg besluttede mig for at melde hende til kåring, selvom formen ikke er 100% - at hun godt kunne tabe nogle kilo. Vi tager det som en oplevelse og ser hvad der sker :)

Hun er på så meget slankekur som muligt, uden jeg risikere et mavesår da hun er en følsom dame.

scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0- 9/ 13619955_1148171411892...e=581C12EC

Mht. gang så er den ret normal, om end hun kan gejle sig op som en araber og får dermed noget mere ind i traven men så bliver galop bare til en omgang lama hop.

Alm, men frisk efter galop
www.facebook.com/krikkenHG/videos/ 1137422592967384/

Lama overgearet araber
www.facebook.com/krikkenHG/videos/ 1046380048738306/

Hun har fået forsko på i sidste uge, som giver en del i galoppen mht. løft af forparten.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsigtigt
Forfatter: 
Dato:  24-07-2016 09:16

det kan være fint der er lidt til sidebenene når de skal trænes til kåring.. lange skridtture i frisk tempo er rigtig godt.. bomarbejde for at få bagben og ryg med..

det er en ballancegang, for hun må jo ikke blive træt til kåringen..

held og lykke..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning træning og træning
Forfatter: 
Dato:  24-07-2016 09:47

DSP ønsker at se forholdsvise slanke modeller, ikke tynde, men trænede slanke.

 

Som Lene skriver så lange skridtture i friskt tempo, longearbejde i friskt tempo og når min mand træner heste/ponyer til kåring, så løber han med dem i longen på langsiderne, så lærer de at gå frem uden at man hænger i dem. Det vigtigste med sådan en her der har lidt araberhals, er at få den til at arbejde frem og ned hele tiden.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kjggdxzzf
Forfatter: 
Dato:  27-07-2016 17:06

Det bliver spændende til kåringen :)

 

sad lige og så dine videoer, og jeg syntes at hun ser meget uren ud på longe videoen i trav. Plejer hun at gå sådan?

 

mvh Kit


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-08-2016 23:35

 

Når hun er spændt, så ja så kan hesten nærmest se stok halt ud :) Det forsvinder så snart hun slapper af.

Lige på longe videoen kan jeg dog ikke set urenheden.

Hun ryger afsted på lørdag, vi får en hyggelig tur og ser hvordan det går. Går det ikke, så spiser vi en is og tager det som en oplevelse :) Det er altid dog træning og komme ud og se noget nyt.

Træt er der ikke en chance for at hun bliver, der skal i hvert fald mere til en en enkelt dag afsted :).


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 09:08

Held og lykke på lørdag, det bliver spændende.

 

Selv har vi tilmeldt vores gamle Welsh Mountain-hoppe og vores D-day AT føl på søndag. Så vi er også ret spændte. Hoppen er 15 år og har fået 12 føl, venter det 13., så hun er knap så smart som hun kunne være, men håber at hendes søn med placeringer i dressur-DM sidste år kan trække hende lidt op, om ikke andet så giver han hende et R.

 


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske en smule til hjælps
Forfatter: 
Dato:  11-08-2016 08:35

Jeg er vokset op med de dejlige DSP'er og vi har da også deltaget i en del kåringer. vi har oplevet i løbet af de sidste år at dommerne gerne vil se muskler, det kan du opnå med indspændning. Derudover er konkurrencen hård! Nu ved jeg ikke hvor gammel din pony er men det er blevet meget populært at benytte sig af sadelkåring da hesten samtidig vil får et "R" i ridelighed ? Ved godt det ikke kan være til meget hjælp længere men det er godt at vide hvis man vil ind i den verden ?

Hvis du har nogle spørgsmål kan jeg måske være til hjælp, kun måske ?

0
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  13-08-2016 21:41

 

Jeg kan informere om at min dame gik til 7 i helhed, nr. 2 på holdet - nr. 1 fik også 7 i helhed men havde tavle, modsat resten af holdet.

Med beskrivelsen:
Udtryksfuld hoppe med store rammer og en ret god trav.

Så jeg er super glad for vi tog afsted, ingen kommentar om manglende muskler eller overvægt, som dommerne ellers gerne kommenterede på ved andre :)

Billede

 

Måske hun skal ridekåres jeg ved det ikke, jeg har ikke tænkt mig pt. noget med avl, det var mest mht. dyrskue og udstilling egentligt hun er kåret.
Hun er en lidt følsom dame, så jeg ved ikke helt om hun er enig i at andre skal ride hende også kan hun også geare noget op når hun kommer fremmed steder hen og skal rides.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  13-08-2016 22:45

Stort tillykke, dejligt at det er vel overstået.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider