Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Carlos Hedegaard
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 22:36
Er der nogen der har erfaring med at bruge
Carlos Hedegaard på en dv

Giv en unik gave

Kunne du tænke dig et personlig logo til din virksomhed? Eller at bruge et af mine malerier som en dekoration på et af dine produkt? Mangler du ilustrationer til din brochure eller til di ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen erfaring
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 23:13

Jeg har kun set ganske få føl på tods af at jeg er nabo til Arne og Mary. Det siger måske lidt om hvor dårlig jeg er til at besøge mine flinke naboer.

 

Men jeg blev vist et føl lavet på en mindre DV hoppe og den var bare rigtig fin! Men udover den har jeg ikke nogen erfaring.


Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carlos Hedegaard
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 05:36
Jeg var i går, på besøg, for at se Carlos. Men han havde ingen afkom efter ham og på hjemmesiden, er der kun beskrevet en
Hilsen Elsebeth

Giv en unik gave

Kunne du tænke dig et personlig logo til din virksomhed? Eller at bruge et af mine malerier som en dekoration på et af dine produkt? Mangler du ilustrationer til din brochure eller til di ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget få afkom
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 07:36

Til trods for at han har stået på hingstelisten næsten ubrudt fra 2010 og til i dag, er der kun registreret 3 afkom efter ham. Deraf er de to på den samme DV-hoppe, den sidste hoppe er DV-kåret men uden afstamning.

 

Så vidt jeg kan se er han aldrig blevet endeligt kåret, og har ikke aflagt rideprøve.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carlos Hedegaard
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 08:13
Det syntes jeg er mærkeligt, at der kun er registreret så få afkom efter ham.
Kan ikke helt finde ud af om føllet får Bodo pas.

Giv en unik gave

Kunne du tænke dig et personlig logo til din virksomhed? Eller at bruge et af mine malerier som en dekoration på et af dine produkt? Mangler du ilustrationer til din brochure eller til di ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 På en DV-hoppe?
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 08:39

Et afkom efter en Oldenborg-hingst og en DV-hoppe vil efter de nuværende regler få lysegrønt pas, da de ikke tilhører samme avlsforbund.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carlos Hedegaard
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 09:40
Hej Charlotte
Mange tak for svaret
Har været inde og kigge på din præsentation og kan se at du har succes med avl. Flot
Måske kan du hjælpe mig

Sagen er den at min dressur hest er skadet og derfor tænkte jeg at sætte et føl i hende.
Hun har tidligere fået et føl som er i Hovedstambog
Jeg vil gerne avle et føl som er en god allround hest og som ikke er for dyr.
Derfor tænkte jeg at feks Carlos Hedegaard
Kunne være et godt match.
Da han eksteriør og bevægelse var et godt match også var Bedæknings pris var lav. Derfor kunne jeg godt tænke mig at finde ud af hvad han avle videre, men det kunne ejeren ikke svare på.
Nu er jeg i syv sind, hvilken hingst jeg så skal bruge, da jeg ikke har lyst til at ofre mellem 7 og 10000 for en bedækning

Giv en unik gave

Kunne du tænke dig et personlig logo til din virksomhed? Eller at bruge et af mine malerier som en dekoration på et af dine produkt? Mangler du ilustrationer til din brochure eller til di ...

0
1
Svar på denne tråd
 
 Udenlandsk forbund
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 12:00

Jeg kan se på ejerens hjemmeside at han er kåret i et eller andet "ukendt" udenlandsk avlsforbund for svære hesteracer.

 

Men jeg så bedækningsprisen, og bare det er nok til at skræmme mig væk, jeg mener jo at en hingsteholder fastsætter bedækningsprisen udfra hingstens kvalitet. Prisen her er den samme som jeg tager for mine kategori 3 ponyhingste.

 

Jeg tænkte sådan noget som Blue Hors Rockefeller, han er billig for en varmblodshingst, nemlig 3000 ved inseminering som er inklusiv + 2000 hvis hoppen er drægtig på 70 dage. Årsagen til at han er så billig er

at han ikke kan rides pga en foldskade som plag. Hans linier er kendt for at give godt temperament og især gode rideegenskaber.

 

Hvis du synes en Oldenborg kunne være interesant, så har Støvring Hingstedepot nogle stykker både renavlede og forædlede. Alle koster 3500 inklusiv inseminering.

 

Stutteri Hvarre har ligeledes lidt forskellige Oldenborghingste. Her er priserne lidt forskellige, men i nogenlunde samme niveau som ovennævnte.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sweres Warmblut
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 12:31

Langt de fleste heste på Gatten Hedegaard er kåret i Sweres Warmblut. Staves? Hvis jeg husker rigtigt så kan Sweres Warmblut heste kåres i Dansk Oldenborg når de er blevet 3 år. Mener også nogle af støvrings hingste er fra det forbund.

 

Derafholdes kåring i forbundet hvert år på Gatten Hedegaard. :)

 

Det er hvad jeg ved. Jeg har ikke så meget forstand på deres slags heste, men de er bare rigtig søde og alle hestene virker til at have et godt temperament. Der er mange folde i vores område hvor der er heste derfra.

 

Jeg var for et par år siden ude og kører og gik ned og kiggede til denne flok af deres. Der var rigtig mange hopper (ca. 40) og hold da op som de hyggede med at bade i det varme vejr.

Billede

 


Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Carlos Hedegaard
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 19:27
Tak :-)

Giv en unik gave

Kunne du tænke dig et personlig logo til din virksomhed? Eller at bruge et af mine malerier som en dekoration på et af dine produkt? Mangler du ilustrationer til din brochure eller til di ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2016 12:53

Umiddelbart så er Carlos Hedegaard aldrig blevet avlsgodkendt overhovedet. Der står i hans kåringsbeskrivelse flg.: Avlsgodkendelse ej tildelt da røntgenbilleder ikke er fremlagt.

Så hvordan det lige er m.h.t. at registrere føl efter denne hingst - det ved jeg ikke, fordi noget tyder faktisk på, at den aldrig er nået at blive avlsgodkendt overhovedet.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carlos
Forfatter: 
Dato:  02-06-2016 23:18

CArlos er kåret i SW, som en tidligere har skrevet, og i det hollandske IHW. Af hvad der er af oldenborghingste i DK gætter jeg på at under havldelen er på DOA(dansk oldenborgs avl) hingsteliste. Ringer man ind til Seges kan man læse om de har tilladelse i henhold til de forbund de er kåret i.

Carlos kom ikke til den sidste kåring, vist nok noget med at det var lidt krig i DOA og flere hingste ikke blev vist og godkendt det år..

 

Ang Prisen. ja så er SW/OL hingste i dk ikke særligt dyre og de dyreste er dem der er typisk på hingste stationer og i proff ridning.. 1500-5500 alt efter hvem og hvor.

 

jeg forstår godt dine tanker om at ifolen med en fornuftig og billig hingst, og der er nok at bruge penge på omkring hopper ;-)

Jeg har set et Carlos afkom i Holland, dog på en trakhener.. Virkelig fin hest :-)

 

Jeg ville ikke holde mig tilbage, li som jeg selv har brugt en af gatten hedegaards hingste..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej......
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 23:20
Hej selleks
Tak for dit svar
Jeg har Været ude og se hans hingste inklusiv carlos
Og det var helt klart ham jeg syntes passende bedst
Men da de ikke selv bruger ham,havde jeg brug for at se nogle afkom.
Hvad angår prisen. Syntes jeg at den er genial. Jeg har en udmærket hoppe. Med sandsynligvis, vil jeg aldrig komme til at tjene penge hjem, hvis jeg vælger en hingst til feks 7000 kr

Giv en unik gave

Kunne du tænke dig et personlig logo til din virksomhed? Eller at bruge et af mine malerier som en dekoration på et af dine produkt? Mangler du ilustrationer til din brochure eller til di ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjene pengene hjem?
Forfatter: 
Dato:  04-06-2016 08:00

Nu ved jeg ikke hvilken hoppe du har, men du skriver at den tidligere har avlet en DH-hoppe? Så vil jeg mene at du har meget bedre muligheder for at holde pengene hjemme hvis du bruger en god DV-hingst end hvis du bruger en "ukendt" Oldenborghingst. Du skal huske at alle andre udgifter jo vil være de samme, og prisforskellen ved salg af føllet kan nemt være 10.000+


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  04-06-2016 13:49

Jeg har personligt brugt "ukendte" dvs special-race hingste (palomino) på min RDH-hoppe flere gange - men det var så også afkom jeg har beholdt. Her var min hoppe også "godkendt" til indkrydsning, så jeg fik røde pas på afkommene.

 

Hvis du skal sælge afkommet, så er det nok smart at følge Charlottes råd og bruge en DV-hingst. Det behøver jo ikke at være den dyreste.

Hvis det er den der røde hoppe fra din præsentation, som skal holdes til, så har den lavet et føl, der kom med til eliteskue.

Jeg ville helt klart finde en passende DV-hingst til en fornuftig pris - måske du får noget i samme kvalitet, som tidligere afkom. Det andet er der ingen salg i.

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

4
0
Svar på denne tråd
 
 TinaVe
Forfatter: 
Dato:  04-06-2016 13:53

TinaVe, som har svaret dig her, har i øvrigt en DV-kåret hingst til en meget overkommelig pris. Når du nu er tiltrukket af den lidt tungere type.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak....
Forfatter: 
Dato:  05-06-2016 18:13
Det er hende fra min profil og ja hendes føl var med til eliteskue :-)
Jeg takker mange gange for jeres svar

Giv en unik gave

Kunne du tænke dig et personlig logo til din virksomhed? Eller at bruge et af mine malerier som en dekoration på et af dine produkt? Mangler du ilustrationer til din brochure eller til di ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er også
Forfatter: 
Dato:  05-06-2016 19:29
Der er også Thorup Hjallerup hingste center, de har også DV hingste til rimelig priser.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carlos Afkom
Forfatter: 
Dato:  05-06-2016 21:03

hej..

ved at der lige har været en hoppe til bedækning ved Gatten Hedegaard som havde et rigtig fint føl ved siden, som er efter Carlos ;-)

 

Og så har jeg lige taget lidt på hestedata :

 

Billede

 

Jeg fandt Vivaldi på hestegalleri så måske kan du finde flere ;-)

www.hestegalleri.dk/galleri/294277- dansk_varmblod_kaerbygaards_vivaldi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carlos Afkom
Forfatter: 
Dato:  05-06-2016 21:31

hej..

ved at der lige har været en hoppe til bedækning ved Gatten Hedegaard som havde et rigtig fint føl ved siden, som er efter Carlos ;-)

 

Og så har jeg lige taget lidt på hestedata :

 

Billede

 

Jeg fandt Vivaldi på hestegalleri så måske kan du finde flere ;-)

www.hestegalleri.dk/galleri/294277- dansk_varmblod_kaerbygaards_vivaldi

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider