Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 foder til føl
Forfatter: 
Dato:  24-05-2016 08:54

Jeg ville høre hvad i foder med til jeres føl.

 

og hvorfor i giver dette produkt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blander selv
Forfatter: 
Dato:  24-05-2016 12:36

når der er godt med græs får mine bare enten Equasana grazing eller Salvana Ok mineral. Dette gør jeg fordi jeg kan se føl også tager af det og derved får de mineraler ud over hoppens mælk. jeg giver dem rimelig afmålt og påfylder tit for at holde øje med mænden de tager og det passer generelt godt med de tager de anbefalede mængder...

når vi nærmer os juli begynder jeg at fodre uanset foderstand eller græsmængde... er de godt ved huld og der stadig er græs er det primært proteiner jeg fodrer dem med (idet græsset ikke længere indeholder nok proteiner til at vokse med).. idet de ikke gideræ æde deres tørgær rent, blandes det op med lidt roepiller eller tilskudsfoder, for blot at give smag.

når det så er efterår, laves der foderplan til især føl/plage (de udvoksne kan godt genbruge en foderplan hvis deres træning svarer til året før eller lign).

jeg blander selv og foderplanen består af roepiller, lucerne, tørgær og vitaminblanding (equasana). Dette gør jeg af flere grunde.. det er billigere, jeg ved hvad jeg putter i mine heste, der er ingen GMO foder i deres mad (ja jeg er blevet GMO forskrækket efter jeg mistede et føl og flere griselandmænd har oplevet flere levende smågrise ved at droppe GMO, så jeg tager ikke længere en chance), og de ser godt ud og foderplanen er let at regulere efter vækst og huld..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider