Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Føl aften Blue Hors
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 20:59

Da jeg desværre ikke havde mulighed for at deltage til føl aften på Blue Hors som vanligt, må jeg jo prøve "at ringe til en ven"

 

 

Hvilke føl husker I bedst? Altså hvilke hingste har efter jeres mening en rigtig god årgang set på de par føl der nu er blevet vist.


Sælges:

3 års vallak e. BH Zack

2 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 04:59
Jeg var oppe og se. Og blev meget overrasket over følene efter veneziano. De var rigtig godt gående også med bagbenene. Så har faktisk overvejet at bruge han i år.

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
1
0
Svar på denne tråd
 
 Blue hors
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 21:39

Jeg synes også af føllene efter Dreamline var fine. Mens føllene efter Zalabaster var mere jævne.

Kunne godt have tænkt mig at se plage efter Farell.

 

mvh

Britta

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig.....
Forfatter: 
Dato:  24-05-2016 00:33

Jeg er fuldstændig enig med de andre. Føllene efter veneciano og Dreamline var virkelig gode. Både velgående og flotte i typen.

Zalabasters skuffede mig. De var knappe i rammer og flere savnede bevægelse.

 


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2016 09:02

Kender I det man havde hingstevalget på plads og så kommer kæresten (der ikke interessere sig for heste) og svigerfar og blander sig. Så nu er det smidt på gulvet og vi må på den igen.

 

Det er mor og datter der skal afsted og de skulle komme i brunst samtidig nu her og vi vil derfor helst kører dem samme sted hen. Datteren er min, den anden er svigerfars og han insistere på at de skal på Blue Hors (det har jeg som end heller ikke noget imod, men havde jo fundet på noget andet, da jeg troede jeg skulle lave føl på begge i år).

 

Næste udgangspunkt er også faldet lidt på gulvet efter jeres tilbagemeldinger. Jeg havde kig på Zalabaster, men jeg er sørme i tvivl om jeg tør satse på at lige netop min hoppe lavet det bedste Zalabaster føl, særligt når min hoppe ikke er en der traver ind i himlen... Hendes mor har dog tidligere lavet to super velgående afkom med henholdvis Zack-ham-selv og Zatchmo. Jeg synes Zalabaster var særlilgt interessant i det den havde Alabaster blodet i sig der jo ikke er så meget af rundt omkring.

 

Hvordan var St. Schufro føllene? Han er også en af mine favoritter. Vi har tidligere brugt S-blod med godt resultat på svigerfars hoppe.

 

Svigerfar er vild med First Choice... Åh gud jeg er i vildrede...

 

PS jeg er en af de heldig der har hopper uden Donnerhall....


Sælges:

3 års vallak e. BH Zack

2 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  16-06-2016 03:34
Ved godt er lidt sent at svare når hopperne nok er ifølge. Jeg fik et St schufro føl sidste år. Og var fint tilfreds. Billeder af ham på min side. Har ifølge hoppen igen med St schufro.
Jeg ville personligt aldrig bruge first choice. Bryder mig ikke om ham. Og så hans temperament . Til følaften måtte de gå ind med ham igen fordi de var bange for han gled så meget hoppede han rundt. Min smed har en 2 års gående efter ham og den er kugleskør.
En ting som jeg tænker meget over er hvordan hingstene opføre sig. Fordi det er helt normale rytter/mennsker som skal håndtere dem.

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2016 19:02

Hej

Fine føl. Jeg var ligeledes duperet over Veneziano føllene. meget ens smuk front.

Til Stephanie vil jeg sige, på min mark går der en åring efter First Choise, ikke min. Den er smuk langbenet godt gående. Jeg har aldrig oplevet et føl/plag med sådan et godt sind, den er ualmindelig rar, nem sød. Aldrig nervøs. Jeg kunne sagtens finde på at bruge First Choise. God tavle fantastisk galop.

 

MVH Hanne.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Veneciano
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 17:44

Spændende med Veneciano, jeg var desværre ikke afsted, men har selv haft en veneciano af første årgang, og kan huske til deres følskue det år at de generelt var rigtig fine.

Min egen var jeg også mere end tilfreds med.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh føl sælges, buckskin hingst og palomino hoppe

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider