Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingst får ikke udløsning, hvorfor??
Forfatter: 
Dato:  18-05-2016 08:57

Er der mon nogen her der har oplevet at hingsten ikke får udløsning når han bedækker? Han er meget villig og bedækningen foregår normalt. Når han er færdig,hviler han stille på ryggen af hoppen og trækker sig ud. MEN der kommer bare ikke noget sæd :-( hovedet svulmer ikke fuldt op, og han er klar igen 1 minut efter. Sådan kan vi blive ved 10 gange, indtil jeg ikke gider mere.

Sidste år var samme problem og han fik da heller ikke sine 2 hopper i fol, hverken naturligt eller ved håndbedækning. Indimellem kom der dog sæd med. Måske 2 gange om ugen, men i år sker der nather! Han er 6 år og hans første år gik fint. Der fik han alle 5 hopper i fol i første hug.


Opdrætter af shetlandsponyer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  18-05-2016 10:23

Den tror jeg at du skal tage med dyrlægen.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-05-2016 14:16

Går han sammen med eller meget tæt på hopperne?

Det lyder lidt som om, at han har mistet sin alfastatus til en eller flere hopper.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 123546
Forfatter: 
Dato:  19-05-2016 10:19

Det har jeg naturligvis gjort. De har ikke hørt om fænomenet før, ej heller de avlere jeg har spurgt, hvorfor jeg håbede at nogen herinde havde oplevet eller hørt om det.


Opdrætter af shetlandsponyer

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2016 10:31

Ja han går med sine hopper. Sætter dem på en anden fold, når de er i brunst og håndbedækker, så jeg kan observere, hvad der foregår. Han er meget tryg ved hopperne, og de ved ham. Hopperne står helt stille og han er dygtig til at bedække. Der bliver tilsyneladende bare ikke produceret noget sekret/sæd.


Opdrætter af shetlandsponyer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er han undersøgt
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 17:41

Er han undersøgt af dyrlæge ? Eller har du blot spurgt. Lyder jo til, at han ikke danner sædvæske. Måske er der nogle "forhindringer" på sædstrengen. Mon ikke man kan se det på en evt scanning ?

 


...100% Oldenborg ... 100% hest...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2016 11:16

Det fænomen, du omtaler sker af og til, når man tapper hingste til kunstig insemination.

Årsagen skyldes her oftest et eller andet, der generer hingsten.

Men jeg gætter på, at mindst den ene af hans hopper, som han normalt får lov til at gå på fold med, når hun ikke er i brunst er hans alfa, og at han ved det. Hende får du ham ikke til at bedække formodentlig uanset hvor meget du vil forsøge. Måske hvis du skiller dem permanent, vil det lykkes for dig. Men ellers tror jeg, at hun har sat ham så grundigt på plads på et tidspunkt, at han ikke tør gennemføre bedækningen. Det er ikke ualmindeligt, når de går sammen.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider