Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Føl og trailer
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 16:22

Hej

 

ville bare lige høre hvordan i gør når i skal have hoppe og et føl transporteret i trailer eller transporter

står de hver for sig eller i samme rum

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme rum
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 17:38

Altid i samme rum, jeg mener at det giver føllet den største tryghed + mulighed for at patte undervejs. Det kræver selvfølgelig at man kører pænt, så føllet ikke vælter. Dvs vi har en fast forbom og fjerner skillerummet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 altid adskilt
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 18:41

Jeg har skiller altid hoppe og føl. Dvs på hver sin side af skillerummet i trailer. Så sættes der noget foran føllet, som gør at det ikke kommer under bommen.

 

Vi har engang fået et føl klemt ihjel, da hoppe og føl stod sammen. Så derfor altid den anden løsning.

 

Men lur mig om ikke hesteloven påbyder, at hoppe og føl skal stå sammen under transport? I så fald vil jeg nok være lovbryder, når jeg igen evt. skal køre med føl.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppe og føl
Forfatter: 
Dato:  03-05-2016 15:07

Hver for sig, og noget foran følet.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 07:18

Hej

Som Charlotte, altid sammmen, har en bom til foran og bagved når føl og mor kører sammen. Kører aldrig med et føl under 30 dage gammel.

 

MVH Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 regler..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 13:20

jeg synes at have hørt at de bør være skilt ad hvis man skal følge transportregler.. men har ikke undersøgt det.

 

Jeg har kørt med dem både sammen og adskilt. Jeg har ikke dårlige erfaringer med nogle af metoderne... men kører med dem adskilt nu når de skal nogle steder..

jeg har ikke haft behov for at køre ture der har taget ret meget mere end en times tid og det mener jeg godt den bette kan undværre mors mælk så længe..

 

skal der køres langt vil jeg overveje at de kan stå sammen, så den bette kan få noget at spise.. men det det kan jeg tage til den tid..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 13:26

Jeg skiller dem altid ad, netop af samme årsag som Tina T. For at føllet ikke skal komme til skade eller lide overlast.

Jeg har altid en trailer med fast skillerum i brug, når vi transporterer unge føl (30 dage), og noget foran oppe ved forbommen. Grunden til at der bliver sat noget op der, er simpelthen for at forhindre føllet i at gå under bommen og op i fronten på traileren m.m.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralierkøsel
Forfatter: 
Dato:  04-05-2016 17:48

Hoppen i den ene side og føl i den anden side med skillerum og en plade der er lavet til at sætte under bummen, den længste transport vi har været ude på er ca. 3 timer uden problemer.


Leif Frederiksen

www.stutteripurple.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hver for sig
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 07:35

Her står hoppen i den ene side og føllet i den anden. Det lærte jeg ved en ældre erfaren hingsteholder engang, så sådan har det altid været her.

 

Vi har kørt ca 3 timer, uden der har været problemer.

 


Hilsen Linda

Kat 3, Kat 2, Kat 1 eller hest, Welsh er BEDST

Avl af Welsh

 

www.noerrelidestud.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Transport
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 08:47

Kommer det ikke an på hvor gammelt føllet er, race og hvor langt man skal kører?

Et DV føl på 3 måneder vil jeg feks. absolut stille ved siden af hoppen på den anden side skillerummet.

Jeg har kørt til Holland med min gamle hoppe og hjem igen, uden skillerum uden problemer. Tænker også at der er en grund til at 1½ hestes trailere netop hedder sådan da der skal være plads til at hoppen har sit føl med.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Transportloven
Forfatter: 
Dato:  05-05-2016 08:58

Loven om transport af dyr foreskriver at mor og barn skal være i det samme rum, som skal være så stort at de kan ligge ned uden problemer. Det overholder en trailer så ikke, men jeg tvivler på at de vil lægge sig ned alligevel.

 

Eftersom et føl patter noget der ligner hvert tyvende minut, så skal de ikke være adskilt meget længere end det før det vil være i strid med hesteloven.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider