Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Erfaring modtages KWPN Hingste..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2016 10:44

Hej alle :-)

 

Jeg leder lidt efter en hingst til kommende føl.

Pt. er Hoppestammen ikke det primære her..

Jeg vil gerne høre om nogle har erfaring(hørt, oplevet osv.)

hvordan disse hingste avler:

 

Apache

Jonhson

evt. andre KWPN hingste

 

Venligst Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 johnson
Forfatter: 
Dato:  13-02-2016 05:47

Hej. Har selv haft en Johnson hoppe. Og har hørt andre der har Johnson afkom. Så lidt ud fra det kan jeg sige at han avler lidt tændte afkom - min hoppe var klog smuk men også varm.

Johnson avler aktive bagben og en del afkom har mange aftegn.

 


Ejer af to dejlige heste

Don Santiago efter Uno Don Diego

ESRDH hoppe Klosterhedens World-Fetti efter Wordcup 1

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppen...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2016 05:51

Billede

 


Ejer af to dejlige heste

Don Santiago efter Uno Don Diego

ESRDH hoppe Klosterhedens World-Fetti efter Wordcup 1

1
0
Svar på denne tråd
 
 lidt svært at svare på dit spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  16-02-2016 11:29

Men

mht til Johnson ,som jeg har avlet to hingstføl efter ( pt 1 og 3 år), som er meget maskuline og med særdeles god front. Jeg er oplyst at johnson skal tilføre hopper med GODE bagben, så skal han nok give nakke og front, men bagbenene skal komme fra hoppen.

 

KWNP kan være noget smalle, og med stor løft i benaktionen, som ikke er det samme som indundergriben,og ved ridning kan udvikling af hestens overlinie være udfordrende. Benstilling og hove også noget der kan forbedres.

Jeg har også avlet en Eye Catcher , som er prototypen på en moderne hest.

Temperamentet kommer primært fra hoppen, og moderne hestes "hotte sind" kræver gode ryttere og HMS.

 


DV og Taf opdræt sælges.

http://www.rytteropstilling.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kun rygter...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2016 13:49

Hej,

 

Jeg har hørt fortælle - uden selv at vide noget konkret - at man i Holland meget gerne avler på frygtsomme heste, idet de udviser mere ekstreme bevægelsesmønstre, når de er "på" end roligere heste. Hvor meget der er om det, skal jeg ikke kunne sige, men det stiller da i hvert fald krav til en rolig og fornuftig hoppe, hvis det er den type hingst, man vælger at bruge.

 

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Johnson
Forfatter: 
Dato:  16-02-2016 14:20

Jeg aner ikke er hujende fis om Johnson, andet end, at nuværende ejer af Handsome O leder efter andre Johnson afkom med hanetrit. Vist fordi rygterne siger noget om, at den giver det videre.

Nu er det jo så ikke andet end rygter, og de behøver jo ikke have noget på sig......meeeen sammenholdt med andre skriver din hoppe skal have virkeligt gode bagben, så ville jeg nok find en anden hingst til min hoppe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12311121
Forfatter: 
Dato:  16-02-2016 16:14

Nu er det med hanetrit jo netop kun rygter. Jeg har også læst den artikel, hvor ejeren af Handsome, leder efter afkom som har det. Jeg har ikke kunne finde noget andre steder/kilder, eller fundet svar på, hvor mange de skulle have fundet.

 

Synes det virker lidt påfaldende at rygtet opstår i forbindelse med en retsag. De ældste afkom er 10 år nu, synes bare det er lidt mærkeligt at det ikke er kommet frem før Der er trods alt en del afkom. Johnson er netop blevet kåret i Keur, som bl.a sker på baggrund af hans evner og vidergivelse af det til hans afkom.

 

Jeg har selv en hoppe fra første årgang, samt en 4 års efter hende. Begge skridter godt og hun har en super galop, men hun har også arvet meget fra hendes mor. Jeg har også hørt at han skal bruges på hopper med "gode aktive" bagben.


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina og Diva

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 10:42

Jeg har en Johnson/don schufro hun er 3 år 168 cm vældig godt travende og galoperende, skridten er set bedre. Hun er rød med mørk man og lys hale, 4 ens sokker og blis. Hun er tændt men fornuftig. Jeg synes hun er lidt gammelsdags af type, fine lemmer, godt sadelleje, smal men dyb, stort hoved :-) her kommer morfar nok ind. Er mega spændt på at se hende under rytter. Hendes mor er lille, så størrelsen tror hun har fra Johnson

 

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider