Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Don Deluxe
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 11:02

Er der nogen der kan komme med et bud på hvordan Don Deluxe avler?? Og hvis der er nogen der har afkom må de meget gerne vises frem i tråden.

Jeg har kun set billeder af afkom, så har ingen anelse om hvordan deres bevægelses mønster er.


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt
Silverline Alabama

Monza´s Touché

Æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Don Deluxe
Forfatter: 
Dato:  02-12-2015 10:12

Jeg har heller ikke set andet end et par billeder af enkelte føl fra ham, så mit bud er alene ud fra, hvordan han selv er samt hans afstamning.

Jeg tror han bidrager med front (flot hals + nakke), flot og smidig overlinje, elastiske gangarter og god ridelighed.

Jeg tror dog han skal bruges på forholdsvis "moderne" hopper, altså ikke hopper som skal have tilført ædelhed eller højtstillethed. Derudover tror jeg hoppen skal bidrage med aktive/hurtige bagben.


Opstaldning tilbydes.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 video af hingsteføl
Forfatter: 
Dato:  02-12-2015 17:58

hej

 

vi fik et hingsteføl og et hoppeføl efter ham i år.

 

du kan selv se denne video af hingsteføllet.

 

afstamning don de lux/Michellino/aktuell/may sheriff/gutergast xx

 

www.youtube.com/watch?v=ys0mXVBhbY0

0
0
Svar på denne tråd
 
 føl føl
Forfatter: 
Dato:  02-12-2015 23:39
De føl der blev fremvist til hans hingste fremvisning i sommer var ikke specielt gode. Men om der skjuler sig andre rundt om i det danske land Skal jeg lade være usagt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Don Deluxe
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 07:49

Tina: Hvordan "ikke gode" mener du?? Uddyb gerne :-)

 

Tak til i andre for både råd og video. Lige det jeg stod og manglede. Har fundet lidt video andetsteds også, og synes nu det ser rimelig fornuftigt ud.

Kom meget gerne med flere input/holdninger til pågældende. Jeg har flere hingste i spil, men ham her ligger pt som en af de højeste på listen. Jeg prøver at sortere lidt ud i det, så al hjælp kan bruges :-)


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt
Silverline Alabama

Monza´s Touché

Æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Don deluxe
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 16:20

Jeg kan ikke finde videoen nu, men kan huske jeg i foråret så en video af et afkom (tror måske den var i Tyskland?), som så ret fin ud.

 

Det var noget med at Andreas Helgstrand havde syntes godt om den på facebook, og en anden ven der var ven med min ven osv... havde syntes godt om, og så så jeg den. Måske kan du finde den på facebook på en eller anden måde. Jeg kunne ikke lige opspore den igen :)

 

Men det er den eneste film jeg har set. Synes også han er lidt spændende :)

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her ...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 16:27

Nu fandt jeg den alligevel. Her er den ...

 

/Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Don Deluxe
Forfatter: 
Dato:  03-12-2015 17:46

Tak Anna, det var dog også den video jeg selv havde fundet. Det er netop gangarterne jeg håber bliver forbedret. Og så skulle han jo have et godt temperament oveni.

Hvis der er nogen der kan bidrage med andre erfaringer omkring ham, så byd endelig ind. Og så må jeg vist hellere tage til åbent hus på Helgstrand Dressage næste gang :-)


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt
Silverline Alabama

Monza´s Touché

Æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 føl føl
Forfatter: 
Dato:  04-12-2015 21:02
Det er jo ikke så pænt at skrive. De var føl under middel i bevægelse og ikke specielt pæne. Men har der ikke været nogen på føl skue.?
0
1
Svar på denne tråd
 
 Don Deluxe
Forfatter: 
Dato:  05-12-2015 09:01

Det er helt okay :-)

Jeg søger al den info jeg kan få. Af de hingste jeg har kig på er han umiddelbart en af dem der er bedst gående, men det hjælper jo ikke hvis ikke det bliver givet videre.

 


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt
Silverline Alabama

Monza´s Touché

Æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til følskue
Forfatter: 
Dato:  05-12-2015 18:12

Jeg tjekkede hans føl på Hestedata, og der er 2 der har været til følskue. De har fået ganske pæne karakterer hhv 8½ og 8 i helhed.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hingsteføl med særdeles god afstamning sælges

 

Killinger bortgives

1
0
Svar på denne tråd
 
 bevægelsesstærkt alternativ
Forfatter: 
Dato:  05-12-2015 22:01

Hej

hvis du søger føl med god bevægelse vil jeg anbefale Framklin der er staldkammerat med don de lux.

kan kun udtale fra egen erfaring, men de føl vi de sidste par år har fået efter ham har været typefaste og med god bevægelse.

et par eks. er her.

 

Den første er avlet på en helsøster til den hoppe der har lavet don de lux føllet som vist højere oppe

 

stutteri-lightfoot.dk/DK/Ungheste/ %C3%85rgang%202014/ Finesse%20Lightfoot.aspx

 

mens den anden er lavet på en datter på den røde michellino hoppe der har don de lux føllet

 

www.youtube.com/watch?v=gQ5Bj32EzG8

 

bl.a. disse føl har gjort at vi her på stutteriet har brugt ham meget i 2015 på bekostning af bl.a don de lux. men hingstevalg afhænger jo også af hvad hoppe vi snakker om - kombinationen er jo mindst lige så vigtig for at opnå et godt resultat.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Røde hingste
Forfatter: 
Dato:  06-12-2015 08:41

Da det er avl i palomino regi, kommer Franklin desværre aldrig på tale, selvom han er nok så fin. Han er ganske enkelt "fejlfarve" og derfor helt uinteressant for mig.

Hvis jeg skal krydse med blod udefra, er det kun røde hingste jeg kan bruge ;-)

 


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt
Silverline Alabama

Monza´s Touché

Æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 åh javel
Forfatter: 
Dato:  06-12-2015 11:25

var ikke opmærksom på det, beklager.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2015 11:47

Har du kigget på Callahos Benicio? Han har været meget fremme ved de tyske hingstekåringer i år.


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Callahos Benicio
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 13:53

Lene: Tak for imput :-) Må dog indrømme - og her ved jeg godt jeg nok er rimelig barnlig/useriøs (Whatever!), men har altså lidt svært med de der overknee sokker. Synes han ligner en pinto... Det er jo selvfølgelig ikke sikkert et afkom vil få dem, men det er altså nok til at han overhovedet ikke frister.

Har dog kigget på Bellisimo M blod. Pt er det dog en herre som Boney M der tiltaler mig mest. Faktisk er det ham og Don Deluxe jeg pt har mest kig på, så lidt sjovt at det er en halvbror du nævner.

Kiggede også på Belamour fra Katrinelund, men vil helst udenom Frost. Og så synes jeg bare at Boney M ser ud til at have et helt fantastisk arbejdsvilligt temperament på det video jeg har fundet af ham. Dog vil jeg igen gerne lige møde hingsten IRL inden en beslutning tages. Dette afkom kan nemlig meget vel være den aføser jeg ønsker mig efter denne hoppe.


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt
Silverline Alabama

Monza´s Touché

Æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 14:18

Boney M er dejlig at omgåes. Jeg har gjort ham klar til åbent hus det ene år på Bøgegården.

 

Ellers jeg Floriscount, Best of Gold, Abanos, Eye Catcher, Quaterback, Belissimo M, Borsalino, Quaterhall eller Vivaldi er spændende når det nu skal være rødt.

 

På euro-hingste-sæd kan du søge på farven. Rød er endda inddelt, rød er jo ikke bare rød...?


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Røde hingste
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 16:54

Skal det være en rød hingst, har jeg også kigget på meget forskelligt.

 

Boney M stod højt på min liste i år, men var så ikke til rådighed før jeg havde valgt noget andet. Han er utrolig køn med fantastisk udstråling, synes jeg (jeg har mødt ham :)), og så er han ifølge hans rytter gennem flere år meget flink og samarbejdsvillig, og han føler, at han altid giver lidt ekstra, når det gælder.

 

Jeg har valgt Floriscount i år. Jeg synes han ser utrolig smuk ud og med gode rummelige bevægelser (trav og galop, skridt er knap så god), og så har jeg hørt, at F-blodet normalt giver et fornuftigt hoved og god ridelighed.

 

Der er jo også Charmeur. Har set nogle fine afkom efter ham. Især gode bagben, synes jeg. Og han har jo også F-blodet.

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Don deluxe I Tyskland
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 22:30
http://www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/SeNyhed/?ID=40757




0
0
Svar på denne tråd
 
 Don Deluxe/Boney M
Forfatter: 
Dato:  12-12-2015 14:13

Tusind tak fordi i deler jeres erfaringer og indtryk af de to herrer. Jeg har endnu ikke besluttet mig, men det gør jeg nok heller ikke endeligt før vi kommer tættere på.

Temperamentet er bare utrolig vigtigt, og jeg ønsker ikke det det "hollandske vågenhed" som mange topheste har. Det er vigtigt den skal kunne fungere i dagligdagen og med en lidt halv pylret pilot. Hoppen er utrolig skøn, og det ønsker jeg ikke at ødelægge i et kommende føl.

Allerhelst er det jo en der skal blive her :-D


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt
Silverline Alabama

Monza´s Touché

Æslet Oscar

1
0
Svar på denne tråd
 
 Don De Luxe afkom
Forfatter: 
Dato:  13-01-2016 00:31

Billede

 

Billede

 

Vi har 2 Don Deluxer - begge med Grandeur som morfar. De ligner hver især deres mor - ikke at det gør noget, men.... Begge føl er godt gående.


Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning

Grandeur (f.28/4-1983 d.18/1-2011)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider