Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Kat. 1 på køl?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 11:17

Jeg går med overvejelser om at ifole min ene welsh mountain hoppe med en 1'er.

Men til det projekt skal hun ikke udsættes for en naturlig bedækning.

Jeg leder derfor efter en højtstillet, velgående hingst der leverer kølesæd.

 

Nogen forslag?

Jeg har allerede set dem, der er på DSP's hingsteliste- og ærgrer mig over, at Lucky Gold kun bedækker naturligt.

Ham ville jeg gerne have føl efter :-)

 


Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 16:10

Hvad med at prøve udenlandske hingste feks diamond touch eller en af de mange andre lækre ponyhingste de har i stalden

0
0
Svar på denne tråd
 
 AT Schurf
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 18:19

Vi har i år lånt en DSP-hoppe, som vi valgte at ifole med D-day AT. Han er en super velgående og meget ridelig hingst. Han har været vice-bundeschampion som 3- og 4-års med voksen rytter, og så bundeschampion i år som 5-års med ponyrytter.

 

AT Schurf har en stribe af lækre velgående og meget ridelige hingste. Derudover er det en hingstestation med et serviceniveau, som jeg end ikke havde drømt om i mine vildeste fantasier.

 

Det blev først aftalt at vi skulle låne hoppen midt i juli, så lidt i sidste øjeblik. Derudover var hingsten kvalificeret til at at starte en ponyklasse med UVM i Verden i august OG til Bundeschampiontatet i starten af september. Men vi fik Malene Munk fra Euro-Hingstesæd til at kontakte dem, og der var ingen problemer, vi skulle bare kontakte dem når vi skulle bruge sæd.

 

Desværre blev hun ikke drægtig i første omgang, og nu var vi midt mellem UVM og BCh. Men da vi kontaktede dem var der stadig ingen problemer, eller jo de brugte lige 20-30 minutter på at finde et sted i nærheden af rytterens bopæl at få tappet hingsten. Han blev tappet KUN til os/vores hoppe.

 

Så næste gang jeg skal bruge sæd fra en dresssurponyhingst, så ved jeg hvor jeg skal kigge.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hingsteføl med særdeles god afstamning sælges

 

Killinger bortgives

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-12-2015 08:43

jeg har selv en ren welsh b avlshoppe som jeg selv overvejer diamond toush og det er også ved At schurf som charlotte nævner man kan gå ind på rimondo og se vidioer af alle deres hingste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 AT Schurf
Forfatter: 
Dato:  06-12-2015 00:13

Tak for tippet- der er bestemt et par interessante emner!

Har I fået sendt sæden direkte eller hvordan?

 


Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Euro Hingstesæd
Forfatter: 
Dato:  06-12-2015 09:37

Vi valgte som sagt at få Euro Hingstesæd til at skaffe sæden, og der fortæller man bare hvilken adresse man vil have sæden leveret på, så kommer den. Man betaler et gebyr for deres arbejde, men omvendt så er selve leveringen lidt billigere end hvis man selv/hingstestationen skal stå for leveringen.

 

Vi gav i omegnen af 2600 for 3 gange levering via Euro Hingstesæd inklusiv gebyret, vi har også fået sæd fra en anden tysk hingstestation der gav vi 900 kr/leverance.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hingsteføl med særdeles god afstamning sælges

 

Killinger bortgives

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider