Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Freestyle?
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 11:14

Jeg sidder lige i tiden og er ved at overveje hingst til min hoppe til foråret 2016. Mine overvejelser kredser især omkring Freestyle e. Fürstenball. Da jeg ikke bare synes han er en lækker hingst, men også har ry for et fantastisk temperament.

Så vil egentlig bare hører andres mening om ham, og også gerne lidt billeder af nogle afkom efter ham, samt beskrivelse af de afkom, sindsmæssigt.

 

 

Men hvis i har andre idéer til en hingst, så fyr bare af. :)

 

Min egen hoppe er e. De Noir/Blue Hors Agent. Hun skal stilles til kåring til sommer 2016. Hun er efter sølvmedaljehoppen Fazett Nexen.

Gangearts mæssigt har hun en stor skridt samt gallop, hvor jeg især gerne ser at afkommet får en bedre trav.

Temperaments mæssig er hun utrolig lærenem, men nogle gange lige hidsig nok. Hun er bokssur, men på staldgangen er hun det sødeste. Hun er meget sensitiv at ride.

 

Afkommet skal være min fremtidige dressurhest på amatørplan, så håber at kunne avle en hest der er ligetil, men gerne med en "Tænd/sluk" knap.

 

:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Freestyle
Forfatter: 
Dato:  23-10-2015 21:30
Har fået et afkom efter Freestyle i år på en trakehener hoppe. Hun er et blidt, udtryksfuld og meget feminint føl. Han hr givet et smukt udtryk og nogle meget lange ben, dog synes jeg hun mangler lidt gang, hun er middel i alle tre☺

Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har i
Forfatter: 
Dato:  25-10-2015 10:19

år fået et super hoppeføl som var reserve til eliteskuet i reg. 7

på vores De Noir hoppe efter Gran Galaxy Win så måske det var en mulighed


Leif Frederiksen

www.stutteripurple.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  26-10-2015 09:06

Juglar: Du har ikke lidt billeder du kan dele? :)
Ang gangearter, så ser jeg faktisk gerne at de kommer over middel. Så det er jeg da lidt trist over at høre.

 

Leif: Har godt kigget lidt på Gran Galaxy Win. Kan du fortælle lidt om afkommets temperament? For jeg synes hingsten, på de videoer jeg har set, ser lige hidsig ud nok.


- Sarah

 

Følg stald Foldager på facebook: www.facebook.com/staldfoldager

Eller følg mig på instagram: Arrogancecx

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 22:26

:) Ja det er jo en dejlig hoppe - eller det var hendes mor ihvertfalde. Min kusine har vist avlet din hoppe (såvidt jeg lige kan regne ud)

Hvis jeg var dig ville jeg overveje en hingst, som Temptation. Kombinationen mellem Temptaiton / De Noir har flere gange vist sig at være særdeles succesfuld. Temptation kan lige give det sidste som flere De Noir afkom mangler - knæ og hase aktion. Derudover får man som regel en dejlig type tillige. Jeg har to Temptation afkom - den ene med De Noir til morfar. Det er to særdeles nemmme og omgængelig afkom og 3 års hoppe er særdeles cool at ride på tillige. Hun tager alt med ophøjet ro f.eks. 1 måned efter hun startede hendes tilridning var hun på udendørs bane første gang og hun vippede ikke med et øre og tog det hele i stiv arm.

Jeg har også overvejet om jeg skal prøve Tin Tin på min De Noir hoppe, da jeg også tror (men kan ikke vide pga han kun er 3 år) at han kan tilføre noget mere styrke i bagbenene sammen med en god type.

Billede

 

Min Temptation / De Noir fra i år, som også blev bedste dressurhoppeføl ved Katrinelund Følchampionat :)


Anette Toft Jensen


www.staldkalhave.dk


Avl af kvalitetsheste til dressur

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette Toft Jensen
Forfatter: 
Dato:  09-12-2015 11:22

Temptation er også en dejlig hingst. Har nogle hestevenner der bruger ham meget til deres hopper, og alle afkom er vokset op til nogle skønne individer

 

Ej hvor sjovt at du kender til min hoppe, eller hvertfald hendes mor. Hendes mor var en meget jordnær hoppe, som jeg fik utrolig glæde af i den korte tid jeg kendte hende :) Købte min egen hoppe (Lägels Forever) af Rikke Lägel, og måtte desværre tage hoppen med i traileren, da det var umuligt at få Ever alene op tilbage dengang. Fazett nået at stå hos os i nogle få dage, før hun måtte aflives. Det tog rimelig hårdt på os alle, og ikke mindst Rikke. Men Fazett var en dejlig hoppe.

 

Dit eget afkom efter Temptation er også kanon flot! Ikke overraskende at hun blev bedste dressurhoppeføl


- Sarah

 

Følg stald Foldager på facebook: www.facebook.com/staldfoldager

Eller følg mig på instagram: Arrogancecx

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Freestyle
Forfatter: 
Dato:  09-12-2015 21:55

Ja verden er jo lille :) Ever's helbror går jo på Mors - så der er ikke så langt imellem dem :)

 

Ja kan godt huske at Rikke sagde at hun måtte tage med. Det er jo desværre ikke altid så nemt med de heste. Men så var det jo godt at der var en løsning. Men det er aldrig nemt at sige farvel og være herre over liv og død.

 

Tak :) Har sandelig også sørget for at ifol hoppen med ham igen :) Det kan forhåbentlig ikke gå rent galt med den kombination :)


Anette Toft Jensen


www.staldkalhave.dk


Avl af kvalitetsheste til dressur

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg venter efter Freestyle!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2016 13:04

Jeg venter et føl efter Freestyle til sommer, på en hoppe efter BH Zack/BH Romanov... Jeg glæder mig til at se hvad der venter :-)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider