Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Din ynglings hingst.
Forfatter: 
Dato:  05-09-2015 13:16

Fortæl om den hingst i syntes bedst om, fortæl gerne hvorfor. Og vis endelig afkom efter ham, hvis man har det.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op.
Forfatter: 
Dato:  05-09-2015 19:12

nå men så starter jeg bare selv.

 

Syntes at silver Moon var/ er en fantastisk hingst, flot bygning, meget smidig, og gode bevægelser. Samt så er han jo skimmel, syntes ikke man finder så mange af dem mere.

Og så syntes jeg han lave nogle gode afkom.

 

Lige nu er jeg meget hub på D'lor. Syntes han har et utrolig godt eksteriør, nogle gode gangearter, samt så skulle han være utrolig rigelig og have et super temperament. Håber på et tidspunk at lave et afkom efter ham.

 

Af spring hingste har jeg kun cosmeo. Syntes hans eksteriør er flot, samt han springer godt.

Og så syntes jeg han har lavet nogle gode afkom, med masser af power over sig. Er ikke så meget inde i springsporten.

 

Så kom endelig frem med jeres. ?


1
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen mine
Forfatter: 
Dato:  06-09-2015 07:57

Er da dem der står herhjemme i stalden, elsker deres personligheder.

de har begge plusser og minusser, men tror de vil matche hinandens afkom alt efter hoppen.


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Venter 2 welsh føl i 2016 begge er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Michellino
Forfatter: 
Dato:  06-09-2015 17:11

Har altid været fuldstændig forelsket i Michellino og ønsket mig et Michellino afkom :) Helst en hjemmeavlet.

Aner ikke om han stadigvæk er i live, men han er vel så gammel at han ikke er i avlen mere desværre. Ellers ville han være det perfekte match til min hoppe.

 

Michellino er/var en super smuk hingst, med en dejlig, kompakt krop og et fint, udtryksfuldt hoved.

Kender ikke hans temperament, men er helt vild med hans afkoms temperament og følsomhed.

Derudover synes jeg hans afkom generelt er udstyret med tre funktionelle, smidige gangarter.

 

Ville virkelig ønske han stadig var i avlen :)

 


Nu med Sarona <3

 

R.I.P Ninus :'(

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fürsten-Look
Forfatter: 
Dato:  06-09-2015 21:30

Jeg er netop hjemvendt fra Bundeschampionatet, hvor jeg nød synet af Fürsten-Look. Han er vanvittigt smuk og har et helt fantastisk bevægelsesforløb i alle tre gangarter. Han fik topkarakterer hele vejen rundt, blandt andet et 10-tal af den ene af fremmedryttere og eller langt flest 9 og 9½ for resten.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

2
0
Svar på denne tråd
 
 Casir Ask
Forfatter: 
Dato:  07-09-2015 08:17

Jeg har en helt særlig forkærlighed til Casir Ask, så ham kan jeg måske godt kalde en yndlingshingst.

 

Jeg har 2 afkom efter ham, en 7 års RDH hoppe, og en 3 års hjemmeavlet - begge er lavet på fuldblodshopper.

Den ældste har føl i år efter Cantolar, og den yngste skal ifoles næste år.

 

Casir videregiver så meget positivt til hans afkom, og selvom han er en ældre herre kan han stadig være med, både som F og ikke mindst som MF.

Billede

 

Casir Ask / Prince Mab xx

Billede

Cantolar / Casir Ask

Billede

 

Casir Ask / Final Appearence


Enjoy Horses v/ Jessie Bech Ditlevsen

____________________________

 følg os på Facebook

 

www.facebook.com/ jbdstutterirosengaarden

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Baloubet du Rouet
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 20:59

Baloubet du Rouet er uden tvivl min yndlingshingst. Vinder af OL, WC kvalifikationer samt vinder af WC finalen intet mindre end 3 gange samt et hav af andre springstævner.

Så stor var glæden da jeg i 2007 selv fik et 5 års Baloubet afkom, som jeg efterfølgende har været placeret med i op til 140 cm. Hun har i øvrigt et føl ved siden i år efter Kannan, og drømmen er helt klart at min baloubet hoppe bliver stamhoppe til min "egen" stamme, hvis jeg får opbygget sådan en


Skrevet af Charlotte

charlottekondrup.dk

 

Klipning, undervisning mv. tilbydes!

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-09-2015 15:49

Af ældre hingste helt klart Don Schufro, synes han er en hingst med godt udtryk, og de afkom jeg kender er super ridelige.

 

Af de nyere hingste er det især Fürstenball og hans afkom der tiltaler mig, både bygning og temperament.

 


Mvh Naja

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min absolutte favorit
Forfatter: 
Dato:  11-09-2015 16:55
Min absolutte favorit hingst er en gammel afdød DVE 224 Raimondo, han gjorde en forskel for dansk avl, på alle mulige slags heste af tvivlsom afstamning formåede han at slå igennem og lave super konkurrence heste.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kirsebærgårdens Le Mans
Forfatter: 
Dato:  12-09-2015 22:57

Hej

 

Min favorit i oldenborg avlen er helt klart

Kirsebærgårdens Le Mans efter Lauries Crusador xx

Han er smuk , Han er sød og rar og så laver han de smukkeste føl

man kan tænke sig.

Jeg har avlet oldenborg siden 1990 og har lavet mange føl

men nu er hingsten her . Han laver meget ens og typefaste føl

med særdeles godt udtryk . Og så passer han til både renavlede og forædlede oldenborger.

 

VH Tine

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Palomino
Forfatter: 
Dato:  18-09-2015 20:11

lige i år er det heimdals champ, da han er en hingst jeg har set meget til de sidste 2 år. Så har valgt at ifole min dv hoppe med han. Da han besidder et utroligt dejligt sind. Og han gangearter er i top 10 efter min mening ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingst
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 15:24

Hvis jeg kunne vælge min egen hingst, ville jeg gøre det, men har taget ham ud af avlen, men i kan stadig lige få et billede af ham, han har 2 eller så er det 3 afkom i sverige, da det er der han kommer fra.

Min yndlings hingst var helt klart Ladoga, han har lavet nogle helt exeptonielle afkom, jeg har været ejer af en af hans afkom, May ladogina, så dejlig en hoppe, savner hende utroligt meget, hun blev aflivet begrund af en gaffelbånds skade.

Billede

May Ladogina - Jan. 2015 aller første billede af hende.

Billede

Hun har sin smukke farve fra sin far <3

Billede

 

Dette er det eneste billede jeg har af hende fra siden, hun er meget kort ligesom sin far.

 

Billede

 

Ikke lige tag jer af mig, men hun var verdenss smukkeste hoppe!

Billede

 

Erik, min smukke hingstebasse nu <3

 

Billede

 

Dette er Ladoga, min engels far <3


 

Stolt ejer af fjordhesten
Aikon!<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-12-2015 08:48

Jeg har et blødt punkt for Kaiser Wilhelm. Jeg har kendt flere afkom efter ham, og de har bare allerede haft etellerandet over sig, som tiltrak mig. Jeg tror, at fællestrækket er, at de alle har haft lidt pony-fjæs.

 

Derudover holder jeg meget af Schwadroneur.

 

Af nyere hingste tiltaler Finckenstein og Okavango mig meget.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider