Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 avler Furstenball småt/uens?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 20:27
Jeg har kigget på en tre års hoppe drr pt måler 161. Furstenball/wolkentanz II/Bolero. Mor er 167, helsøster 170 og helbror 171. Avler gætter på at den ender på 168-170. Jeg har dog hørt at Furstenball avler småt og jeg ved derfor ikke om jeg tør købe den. Den skal gerne over 165 for ikke at blive for lille. Udover det er det en smuk velgående hest. Mor er RDH og helsøster fik bronze på eliteskuet. Så jeg vil egentlig høre jeres erfaringer? :)

 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 09:57

Jeg syntes at de fleste afkom efter ham er større end moren,jeg har kun set enkelte små,jeg har selv en 2 års som er min hoppes første fødte havde egentlig håbet på en middelstor afkom men ham her bliver noget større med meget lange ben.

0
0
Svar på denne tråd
 
 størrelse
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 17:40

Fra avlsledelsen plejer det at lyde, at han avler en smule mindre end hoppen.... men jeg kender en del, hvor han faktisk har avlet stort.

 

Men, men, men, når hoppen kun er 161 cm som 3 års, skal man vist være meget optimistisk for at tro, at den kommer op på 165 +. Jo, jo, vi kan alle fortælle historier om heste der voksede helt vildt meget indtil de var 5,6,7 og 9 år. Men det hører altså til de sjældne tilfælde...


Opstaldning tilbydes.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Wolkentanz II
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 06:17

Wolkentanz II avler faktisk ikke ret stort, selvom han selv er stor, hans helbror fx kun 165 og størrelsesmæsssigt avlede de ens.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 helsøskende
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 08:26

selv helsøskende kan variere i størrelse.. jeg har to helsøskende den ene er 170 cm i stang og den anden 175 cm i stang..

 

mht til en helsøster er kåret med bronze er heller ikke en garanti for at denne hest vil få medalje.. og sjovt nok kan selv to helsøskende avle meget forskelligt.. det er netop det der gør avl spændendene..

 

mit bud vil være med ovenstående hest at en 3 års på 161 cm nok maks bliver omkring de 165 cm i stang.. men ingen regler uden undtagelser... ser den overbygget ud eller ser den færdig ud.. nogle stammer er hurtig udvokset andre sent..

Det er noget du skal overveje om du kan leve med den måske ikke bliver større eller om du så vil sælge igen.. Mit umiddelbare bud vil være hvis du allerede ved nu du vil sælge hvis den ikke bliver stor nok, så kig efter en anden hest..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Connemara...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 13:24

Helsøskende kan nemlig variere rigtig meget!

Vi har to helsøskende (gennemavlede connemaraponyer), hvoraf den ene er 140 cm, og den yngre helbror på 3 år, pt 152 - altså hele 12 cm større. I ponystørrelse er det meget!!

 

Mvh Anna


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider