Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Så lang tid til næste år ...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 16:03

Hej alle

 

Hvor er der bare længe til næste år lige nu. Begge mine hopper er konstaterede drægtige på 70-dagen, hvilket jo er super fedt

 

Men nu skal jeg så bare vente og vente og vente, indtil 12. april og 17. maj næste år. Og jeg er så nervøs for, at noget skal gå galt - inden da eller under folingen.

 

Hvordan får I andre den lange ventetid til at gå? Og ikke mindst, hvordan holder I nerverne i ro så længe?

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den søde ventetid
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 11:52

Ja, der er uudholdeligt lang tid til næste forår.

Tiden bruger jeg til, at holde min hoppe glad og i god form. Jeg rider hende et par gange i ugen indtil ca. en måned før forventet foling. Selvfølgelig ikke på vanligt niveau, men let dressur ca. 30 min eller skovture. Hun nyder at blive brugt og opleve noget, så længe jeg tager hensyn til drægtigheden.

Min hoppe skal fole midt i april. Lige nu er mine tanker fyldt med håb, at der kommer et rask føl og så er det jo super spændende hvordan føllet ser ud og hvilket køn det er.

Jeg har brugt Hesselhøj Donkey Boy, så spændingen er rigtig stor, fordi vi jo endnu ikke har set, hvordan han avler. Brugen af 3 års hingste er jo noget af et sats.

Når der er et par måneder til foling, bliver min spænding ofte afløst af bekymring. Går folingen som planlagt? Får jeg et stærkt og sundt føl? Min største bekymring er, at min elskede hoppe SKAL klare det. Selvom det er sjældent, så er det jo en kendsgerning, at man som avler kan miste sin hoppe i forbindelse med en foling. Men INTET føl er min hoppes liv værd, men jeg har altså ifolet hende alligevel. Sådan er det nok at være avler?


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 På denne tid
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 08:11

Af året er jeg endnu mere glad for mine tidlige føl, hele sommeren går med at følge alle jeres skønne føl komme til verden og følge hvem i bruger af hingst.

Så har jeg fravænning og om lidt indbinding af de drægtige, og så krydser jeg den sidste tid for sunde og raske føl og nemme folinger i januar, samt planlægger hvem der skal ifoles og med hvilken hingst :)


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Venter 2 welsh føl i 2016 begge er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider