Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Drægtighedsscanning andre der venter...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 17:23

Har en hoppe der skal scannes for drægtighed den 10 aug, er der andre der venter på om der er held i sprøjten her til sidst?

 

Har heldigvis lige fået den der løb om sidste år, scannet drægtig på 70 dagen.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 den 11. august..
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 21:06

Ja, jeg venter også i spænding på det bliver den 11. august og min kan scannes! Hun kom ikke i fol sidste år da jeg prøvede med frost. Hun viste ingen brunst i foråret, så hun blev sprøjtet i gang. Det er derfor kun 3. gang hun bliver insemineret i år.. - Jeg håber godt nok der er gevinst denne gang!

 

Jeg har insemineret med Heartbeat, Iflg. dyrlægen er alt ok og hun har et føl efter samme hingst, så forstår ikke hvorfor det ikke vil lykkes :(

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 d. 14. august
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 22:11

Her venter vi også med nerverne udenpå tøjet indtil d. 14 august. Nu er det jo sidste chance.

Sarona nåede "kun" at komme afsted 2 gange, da vi først startede i slutningen af juni. 1. gang var der så intet held, men det bliver der forhåbentlig denne gang.

 

Hun er 4 år og har ikke haft føl før. Ved ikke hvordan fertiliteten er for hopper generelt, men tænker at de fleste vel bliver i fol? :)


Nu med Sarona <3

 

R.I.P Ninus :'(

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 vi er også spændte
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 23:51

Vores elite og sølvmedaljehoppe Kira venter vi også stadig i spænding på at kunne scannes d. 4 august, men hun får nok en chance mere i år hvis der ikke er gevinst.

Lykkes det har vi 4 generationer i fol efter hende, så det ville være lidt sjovt. Sidste år var den den 3 årige der ikke ville blive drægtig.

Ellers har vi en 3 års der netop er færdiginsemineret idag, men har dog indtil videre 10 hopper der er erklæret drægtige.

2
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 09:42

ja jeg har to besoegende hopper...

 

en havde ren svaber af boeren men 2 svaber af clitoris med Pseudomonas aeruginosa saa den kunne jeg ikke bedaekke foer efter den var ren paa den 3 svaber. Den gik saa tom er ombedaekket kom tilbage til hingst og er nu taget hjem... skal scannes Torsdag (jeg har en mavefornaemmelse der siger den ikke kommer i fol men haaber da den er forkert)....

 

en anden er her pt men har MEGET lille chance for draegtighed, den er 23 og har ikke fhaft foel siden 2006, dens toning i boeren er elendig og aldrig har jeg set saa mange cyster i en hest.... men ejer fandt paa for en mdr siden hun ville proebe, saa den er faerdig bedaekket... paa grund af dens enorme antal cyster saa kan jeg ikke scanne for tvillinger saa den blev scannet for enkelt aegloesning, og nu skal vi vente og se om den kommer i brunst, hvis ikke saa scanner vi naar der er hjertelyd.

 


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


1
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 10:27

sorry der gik da helt fnidder i stavning og saetninger der, haaber det gav bare lidt mening... man kan jo desvaerre ikke rette paa heste nettet


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


1
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste hopper
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 10:50

Vi fik meget akut muligheden for at låne en rigtig fin DSP-hoppe, som vi har fået insemineret med en tysk sportsponyhingst. Så vi krydser fingre for at det er lykkedes i første forsøg, hun skal scannes den 13.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

2
0
Svar på denne tråd
 
 Skanner i
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 17:45

Skanner i på 70 dagen? Eller går i bare ud fra hvis i ikke har set brunst, at hoppen stadig er i fol?

 

Både min og min venindes hoppe er skannet ifol på 16 dagen, selvom dyrlægen først sagde at min venindes hoppe var ved at smide fostret. Men da min hoppe så skulle skannes skannede de også den anden. Og der sad der stadigvæk et fint foster, der så helt normalt ud. Så vi fik gratis skanning af dr dyr, der var flov over at han havde kvajet sig. Jeg er glad for at min veninde ikke valgte at få hendes hoppe sprøjtet i brunst igen for at nå et sidste forsøg.


 

2
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 21:08

jeg scanner paa dag 14-16, og hvis hoppen er i fol og alt er normalt scanner jeg igen paa dag 23-28 for hjertelyd... hvis jeg saa er i tvirvl, efter hoppens huld, eller der er en anden rate at betale, scannes eller haandproeves der igen paa 70 eller 90 dage.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


1
0
Svar på denne tråd
 
 Har en hoppe
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 21:59

Til hingst nu, så kender ikke datoen for scanning endnu. Men jeg venter også.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 vente, vente...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 22:04

Dejligt at have nogle at vente sammen med, krydser fingre for at det vil lykkedes for jer.

 

Det lyder ikke som om spændingen bliver mindre med årerne heller.

 

Ang scanning jeg valgte både drægtighedsscanning og 70 dage da jeg startede op med at avle sidste år og det viste sig at jeg på 70 dagen kun havde en drægtig hoppe, den anden var smuttet og havde ikke vist brunsttegn.

 

Den hoppe der løb om sidste år er i år scannet på 14 dagen ( fordi der gik 2 æg )så valgte jeg at få scannet igen omkring dag 40 for at sikre mig drægtigheden og så er den scannet igen lige før dag 70 og er drægtig.

 

Spændene hvad ens mavefornemmelse siger en, min siger at min hoppe virker alt for mild til at være drægtig, hun var en stor hystade sidste år og viste de andre hun havde forben - i år går hun blot sammen med føllet med foldkammerater på den anden side af hegnet, dem søger hun kun i brunstperioden. Håber selvfølgelig at min mavefornemmelse er helt forkert.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vente...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 22:42

Hej

Jeg går også og venter, min skal scannes den 8/8. Det er første forsøg, da hoppen står med en skade. Så håber at der er gevinst og der kommer en For Romance følle næste år.

1
0
Svar på denne tråd
 
 øv ingen franklinføl på vej
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 17:31

Gode gamle ERDS 12011 Kira var ikke drægtig og hun var heller ikke på vej i brunst så MEGA øv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for opdatering...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 22:57

Øv med Kira, håber det lykkedes at få flere føl efter hoppen i fremtiden. Var lige inde og kigge din hjemmeside kan se Kira har været ret leveringsdygtig i føl, så har hun samme MF som min, så også lidt spændende at se hvilken hingste der har været afprøvet på hende.

 

6 dage til jeg skal opdatere.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Drægtig
Forfatter: 
Dato:  10-08-2015 15:47

Min hoppe er blevet scannet idag og hun er drægtig :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2015 17:45

Stort tillykke

 

min dyrlæge kommer i morgen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 desværre øv her....
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 23:23

Desværre skulle 3 gang ikke være lykkens gang.

 

Jeg har haft et rent udsagt træls forløb, hoppen blev konstateret drægtig efter første inseminering, denne drægtighed blev fulgt tæt af dyrlægen da den var mindre end forventet, konklusionen blev at der ikke var udvikling og hoppen blev sprøjtet i brunst, blev insemineret 2 gang uden held, stod så med væske, fik svaber og dyrlægen mente at der for en sikkerheds skyld skulle skylles, det blev gjort 1* før inseminering, hoppen blev ikke efterskyllet, så havde vi en mellemdag og dyrlægen kom og tjekkede at æg var gået det var sket og hoppen fik en lokal antibiotikabehandling og så blev den caslicksyet, hvilket den også var under den seneste drægtighed. I forløbet har der været flere dyrlæger, ikke selvvalgt.

 

Her bagefter tænker jeg mange tanker omkring forløbet, som feks hvorfor blev hoppen ikke caslicksyet efter første inseminering og hvorfor blev der kun skyllet 1* for urenhed når jeg kan læse flere steder at det er noget der gøres 3 dage i træk og før og efter inseminering - har læst mig til at manglende caslicksyning kan føre til abnormiteter i fosterets udvikling og endda abort, så jeg er i syv sind lige nu ift om min hoppe er blevet fejlbehandlet. Samme dyrlæger inseminerede hoppen sidste år hvor den allerede stod med caslick ( blev drægtig i første inseminering ) og de lukkede caslick op inden foling. 3 dyrlæge informeret mig om at det ikke var unormalt at sy efter konstateret drægtighed, det harmonere bare ikke med at jeg kan finde artikler hvor der stå, at hvis hoppen har problemer med livmoderbetændelse vil den enten ikke blive i fol eller ikke være i stand til at opretholde en drægtighed uden hjælp fra en caslick.

 

Held og lykke til jer der stadig venter på scanning..

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv,øv,øv
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 17:29

Alpha var desværre ikke i fol. Hun er heller ikke på vej i brunst??!! Dyrlægen scannede to gange og er sikker på der ikke er føl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 22:29

Ja her venter vi også i spædning. Har mine to Frieser hopper stående ved Hingst i Holland, de er lige insemineret for 3. og sidste gang.... den 23 ved vi mere. Håber inderligt det lykkedes, men min danske dyrlæge siger at der er rigtig mange hopper som driller i år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Intet føl her
Forfatter: 
Dato:  18-08-2015 07:43

Øv :( Der kommer heller ikke noget føl hos os næste år.


Nu med Sarona <3

 

R.I.P Ninus :'(

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hurra og dog ......
Forfatter: 
Dato:  29-08-2015 13:45

Kira blev scannet drægtig i går med Vincent maranello. så dejligt .... MEN den gamle dame gør det ordentligt, når hun vil være drægtig, så hun var med 2 store flotte drægtigheder........

 

dyrlægen har fjernet den ene så nu håber vi på den anden bliver.

 

Det er desværre en uvane hun altid har haft med tvillingdrægtigheder.

 

Så pt har vi 4 generationer hopper i fol.

 

Kira (aktuell/May Sheriff/gutergast xx)

hendes datter Maryland (e. Michellino9

og barnebarn Okima Lightfoot (e. Onassis)

og Oldebarn Lima Lightfoot (e. Soloos Landtinus)

 

Maryland, okima og Lima er alle i fol ved Franklin. Vi vil gerne have en mere som ham her:

 

www.youtube.com/watch?v=gQ5Bj32EzG8

 

det ville være meget sjovt hvis det lykkedes at have så mange generationer af egen avl gående sammen derude på marken :-)

3
0
Svar på denne tråd
 
 hurra.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 11:46

så var dyrlægen her igen og checke om kira ERDS 12011 havde beholdt den ene drægtighed.

 

OG hun blev fundet normalt drægtig på ca 50 dage.

så årets resultat blev 11 drægtige.

 

6 hopper med franklin

2 hopper med Don de lux

1 hoppe med Grand Galaxy win

1 hoppe med vincent maranello

1 hoppe med Foxtrot

2
0
Svar på denne tråd
 
 Venter 5 føl
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 17:39

Vi har ifolet 6 hopper i år, den ene Rosengården Piola som vi ifolede med H-S Janus har vi dog valgt at sælge.

 

Resultatet af vores gevinst et Fürsten-Look føl ligger trygt i maven på Princess Daisy.

 

Vores låneponyhoppe Burberry Bitsch er drægtig med Bundeschampion D-Day AT.

 

Lunds Baby Jane, Søgaardens Bella og Rochedo The Chance er alle drdægtige med Fronbach Hello Casanova.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider