Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Efter kastration..?
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 21:16

Hej alle,

 

Jeg håber, der sidder en enkelt eller to, som har lidt mere erfaring end mig! Jeg købte en 2 års hingst i slutningen af april. Før jeg kunne få ham hjem, skulle han kastreres.

Dette blev han d. 5 maj. Jeg fik ham hjem 14 dage senere, og han er fortsat meget hingstet!! Dette betyder, at det går ret voldsomt for sig, når jeg forsøger at trække ham væk fra marken (hvor han går med hopper!)..

 

Hvor lang tid går der (cirka) før hormonerne falder til ro, og han ikke er så hingstet længere?

Han er ret stor at tumle med, når han bliver sådan :(

 

På forhånd tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 21:57

du er obs på at han kan bedække i forholdsvis lang tid efter og have levende sædceller at skyde med ?

 

Syntes generelt det var meget modigt at lukke ham ud med hopper så tidligt, da han jo er hingstet, og bliver hopperne ikke drægtigte kan du risikere de bliver urene med alt hvad der til kommer...

 

 

jeg får selv en ny kastreret hjem her i juni, og han kommer tidligst ud med hopperne i september, indtil da må de to eneste drenge der er gå sammen.


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 befrugte
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 22:26

en nykatreret vallak kan befrugte 60 dage efter kastration! Hvornår hormoner dæmpes, det svinger noget.

Venlig hilsen

Lise


Stutteri Godthaab:

seriøs ifoling; køle-og frostsæd.

Afkom m.RDH mødre(maver udlejes)primært hann. blod, høj xx-andel sælges.

3-års RDH Gribaldi-De Niro-Palermo

Opst.af avlshp/plage

Salg af minibig hø

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hormoner
Forfatter: 
Dato:  29-05-2015 07:55

Som Lise skriver så er der meget forskel på hvornår hormonerne dæmpes, jeg har prøvet alt fra med det samme til noget der lignede ½ år. I alleryderste konsekvens sker det aldrig.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-05-2015 08:23

Enig med de andre - der går ca. 60 dage hvor han stadig kan bedække og gøre hopperne drægtige, så måske bør alle hopperne nu scannes for drægtighed så der kan gøres noget hvis de er uønsket drægtige. De bør ligeledes tjekkes for om de er blevet urene (det der hos mennesker hedder livmoderbetændelse)

 

At lukke ham sammen med hopper så tidligt kan i værste fald også gøre at han nu har lært at bedække, og at han derved aldrig nogen sinde bliver i stand til at gå med hopper uden at bedække.

 


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 :-( :-(
Forfatter: 
Dato:  29-05-2015 12:56

Jeg har ikke selv forstand på hingste og har derfor gjort dette i samarbejde med avler og dyrlæge, så det kommer ret meget bag på mig med de 60 dage!! Må hellere få talt med dyrlægen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  30-05-2015 13:58

lise der har skrevet længere oppe er både dyrlæge og avler :)


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider