Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingst til Rosentanz hoppe?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 00:36

Hej, jeg skal finde en hingst til Mia Rosa Byager efter Rosentanz og Ragazzo til morfar. Jeg er meget i tvivl hvilken hingst jeg skal anvende så håber i har nogle gode råd :-)

Her er et billede af hoppen:

Billede

Jeg overvejer kraftigt:

Galaxy Win T eller Fürst William.

 

Føllet er beregnet som ridehest til mig selv i dressur, jeg er høj og skal derfor have en hest med noget højde.

 

- Maria

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fürsten-Look
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 11:48

Nøj hvor hun ligner den Rosentanz-vallak vi har haft. Udover staturen så er blikket i øjnene bare det samme, roligt hvilende i sig selv.

 

Hvis han havde været en hoppe, så havde han klart været en kommende avlshoppe, og der tror jeg at mit valg var faldet på Fürsten-Look. Selvom jeg nu også godt kan lide Fürst Wiiliam.

 

Men hvorfor spørger du ikke Niels om et bud, han kender da om nogen hoppen og hoppestammen.

 


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste der avler størrelse
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 13:07

Jeg er personlig meget begejstret for både Galaxy og Fürst William, men jeg synes på igen måde at de egner sig til hopper der behøver størrelse tilført. Galaxy er efter Apache, som er en middelstor hingst med middelstore rammer, og som generelt har avlet dette videre. Jazz som ligger til morfar, avler meget spredt i størrelse, kan både avle småt og stort. Derfor synes jeg ikke Galaxy er oplagt, hvis man leder efter størrelse. Fürst William er også en meget smal hingst, med middel rammer, så ham ville jeg heller ikke forvente, kan tilføre størrelse.

 

Jeg har selv en del "små" avlshopper, så jeg har ofte haft hingste i kikkerten som evt. kunne tilføre noget størrelse, fx.: Hotline, Zack, Sezuan, Everdale, Dante Weltino, Fürst Romancier, Bretton Woods, Don Juan de Hus (dog kun frost). Goldfinger og Vincent Maranello fra Helgstrand, kunne også være bud, uden at vide, om de avler stort, men de er i hvert fald selv et par høje herre.


Opstaldning tilbydes.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 13:39

Nu kan jeg se at hun har haft føl efter Sir Donnerhall II og Placido Domingo, hvoraf den efter Sir Donnerhall II er bedømt il følskue. Den ser ud til at mangle både lidt type, rammer og bevægelse, men kan selvfølgelig være fremstillet på et tidspunkt hvor den var i vækst. Hun er selv kåret med beskrivelsen "lidt kraftig og knap højstillet", og står målt til 168 cm i stang, med 7 i både skridt, trav og galop.

 

Med dette in mente tror jeg at du er nødt til at prioritere hvad du allerhelst vil forbedre ved hoppen, er det for eksemple bevægelsen, eller kan du leve med lidt mindre bevægelser bare du så får noget højde? Som tommelfingerregel siger man vel at man maks kan forbedre et par ting ved en hoppe, så hvad skal der primært kigges efter når afkommet er til dig selv?


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke Hotline
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 14:31

At bruge Hotline på denne hoppe kan gå grueligt galt, hoppen er kåret med 5 i forlemmer, og Hotline/Hofrat er begge i besiddelse af/nedarver forlemmer langt under middel. Så det vil være et meget satset valg.

 

Da jeg så at hun var kåret med 5 i forlemmer + du ønsker størrelse, så tænkte jeg S-blod, da Sandro Hit har meget høje index for lemmer. En hingst som Scolari avler smarte højtstillede og særdeles velgående afkom.

 

At hendes Sir Donnerhall II-afkom kun har fået 7 til følskuet lægger jeg ikke så meget vægt på, hoppen selv rendte af med 9 i helhed og er alligevel kun kåret i DS godt nok som lidt ældre.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  29-05-2015 00:04

Tak for hjælpen allesammen, jeg skulle vælge en hingst idag og mit valg endte på Fürst William da han har nogle træk jeg rigtig godt kan lide.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mia Rosa Byager
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 21:49

Hej

 

Som ejer af Mia Rosa Byager, kan jeg lige svare på nogle af jeres svar vedr. min hoppe og hendes afkom.

 

Generelt så er min hoppe lidt kraftig, men hun er sat rigtig godt sammen og har tre rigtig gode gangarter. Da hun var til kåring viste hun sig rigtig godt, men dommerne havde set sig ondt på at hun er indfodet på det ene forben og mente at hun derfor havde et ukorrekt fundament. Jeg var generelt meget utilfreds, idet de ikke engang ville se hendes skridt som ellers er en af hendes bedste gangarter og jeg forstår derfor ikke hvordan de overhovedet kan bedømme hendes skridt! Hendes gangarter var bestemt ikke fair bedømt, men sådan er det. Hendes gangarter blev dog alligevel fremhævet til kåringen :D

 

Hendes afkom efter Sir Donnerhall II var desværre i alt for god stand til følskuet. Dette skyldes at min hoppe malker virkelig godt! Så de får lidt for meget på sidebenene :D

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du billeder
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 23:21
Har du billeder af begge afkom evt?

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du billeder
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 23:22
Har du billeder af begge afkom evt?

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frandsen.
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 23:47
Jeg må tilstå at jeg ikke tror det 5 tal har gjort at dommerne ikke har gidet set mere på din hoppe. Har selv en Fløj Rdh hoppe med 5 i forlemmer 887 i gangarter og i ride prøve 987. og som charlotte siger kan jeg se væsentlig forbedring i lemmer på mit st. schufro føl i år frem for min zack fra sidste år. Så her har Sandro hit blodet nok spillet positiv ind
1
0
Svar på denne tråd
 
 Udtaget til Eliteskuet
Forfatter: 
Dato:  01-06-2015 08:58

Vores gamle hoppe blev udtaget til Eliteskuet med et 5-tal i forlemmer.

 

Men jeg tror nu nok at kombinationen af ukorrekt forstilling og gammeldags type gør at dommerne meget hurtigt placerer hoppen i en kåringsklasse og så går de videre til den næste hoppe.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mia Rosa Byager
Forfatter: 
Dato:  01-06-2015 09:16
Charlotte (stutteri lund): Det du skriver er det jeg egentlig mener :) Fik bare ikke lige udtryk mig klart nok, men generelt er jeg ret ligeglad med om min hoppe er en ds eller dh :)

Jeg er meget tilfreds med de afkom jeg har fået indtil videre:)

Bianca: jo jeg har billeder af min 2 års efter Placido Domingo og som ligger inde i en anden tråd om Placido Domingo :)

Mit Sir Donnerhall II afkom har jeg desværre kun følbilleder af, men hun har vokset helt vildt den seneste tid og er næsten på højde med min 2 års. Hun har ekstremt lange ben :)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider