Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Blødende follikel
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 19:15

Nogen der har erfaringer med dette???

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 09:31

Hmmm, jeg ved simpelthen ikke hvad du mener med "blødende folikkel"? En follikkel kan jo kun ses på en scanning, og den vil jo ikke indeholde blod som sådan, så er du sikker på at det er det korrekte udtryk?

 

Kan du ikke uddybe og forklare det?


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 12:24

Kan du ikke have hørt forkert - at det er en blød folikkel - altså en der er klar til inseminering?

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blødende follikel
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 13:55

infolink2003.elbo.dk/DVT/dokumenter/ doc/10399.pdf

 

Prøv at læse denne artikel. Så findes det. Og kan give problemer med at få hoppen drægtig.

 

mvh.

Britta

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Britta
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 18:31

Det er nemlig lidt som den artikel. Og er også konstateret af samme dyrelægehospital. ville høre om nogen har erfaringer ift hvor lang tid der går før ægget er gået af??? Denne slags follikel kan nemlig ikke sprøjtes af. :-(

så vi kan ikke inseminere endnu og jeg er ved at være liiiiidt stresset.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 20:20

Åh okay, så er jeg med. Vidste ikke at anovulatoriske folikler også kunne beskrives som blødende.

 

Anovulatorisk folikel havde jeg en hoppe som døjede med sidste år, og der kan da sagtens gøres noget. Den kan ikke sprøjtes af, men hoppen kan behandles i 10 dage med regumate og vil så "nulstilles" og gå i brunst en lille uge efter behandlingen.

 

Det virkede fint på min hoppe sidste år, og hendes cyklus blev normal. Hun blev også drægtig flere gange, men absorberede på grund af meget dårlige gule legemer.

 

Sidst på sæsonen kom hun endelig i en rigtig god og naturlig brunst, og fordi hingsteholder var super flink og tappede for os, så blev hun til sidst drægtig. Men ikke en sjov sæson - det blev dyrt! Hun har nu termin d. 20. juli med Everdale (som i øvrigt har en fantastisk god sædkvalitet, så det var bestemt ikke hans skyld at hun ikke blev drægtig noget før).


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for din erfaring.
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 20:23

Det var dyrlægen, der oversatte det til blødende follikel. ;-)

 

har hoppen problemer med det hver år eller hvordan?

 

min skal scannes igen den 5 juni. Hun er ikke insemineret endnu - er ved at være lidt stresset.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 08:53

Min hoppe er førstegangs, så jeg håber sørme ikke det bliver sådan hvert år. Krydser fingre for din. i har slet ikke snakket behandling med Regumate?


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 10:15

Reni - vedr. de dårlige gule legemer, der har jeg/vi faktisk haft stor success netop med Regumatebehandling i en periode efter ægløsningen og frem til lige efter 30 dagen.

 

Mvh


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 13:29

Tak Tina, det gjorde vi også men det hjalp desværre ikke. Men til sidst lykkedes det, og der havde hun et flot gult legeme og havde ikke behov for regumat, og så var der bingo.


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider