Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 4 uger og 4 dage over tid
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 13:04

Suk ... Her går man og venter i spænding og får ingen nattesøvn :-(

er der andre der har oplevet af deres heste gik så længe over tid? Jeg tænker at det er lige oppe over og dyrelægerne mener det samme men hun er så svær at læse.

I lørdags var yveret kæmpe stort og ømt og vi kunne ikke røre det uden hun blev rigtig gal og sparkede ud efter os eller bed,efter en omgang på fold falder det dog en anelse. Der kom en stråle mælk ud den anden dag men yveret svinger fra at være stort og spændt til at være lille, der har været klare krystal dråber på den ene vorte.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hun er urolig om aften i boks, vandrer lidt rundt, løfter halen, klør sig og klør numsen. Når hun endelig lægger sig pruster og stønner hun. Hun virker enormt træt og fraværende og er rigtig sur til tider hvilket ikke ligner hende.

Hun har haft rødligt udflåd bagfra lørdag men ik haft noget siden. Tydelige føl bevægelser og ingen feber :-(' burde man ikke mene at det er oppe over ?

Jeg er meget meget træt af og vente så håber snart det kommer


<3 My Lightfoot Lime <3

<3 Åkildens Verona <3

<3 Hvil i Fred Linea <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mon ikke..
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 13:56

mon ikke der snart sker noget, pøj pøj med den sidste ventetid og vis endelig føl frem når den er kommet.

 

Min hoppe har nået termin ( hun blev insemineret 1 gang den 28 maj ) jeg kan næsten ikke vente længere selvom jeg her blot er kommet til termin, så tænker det ikke er sjovt at vente så meget længere for dig nu.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 14:45
Jeg ville nok vælge og få dr dyr ind hvis hun ikke har folet inden torsdag, hvis du er sikker på termin dato.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 16:18

jeg venter ogsaa men dog ikke saa langt over som dig, mine blev begge bedaekket EN gang sidste aar, en d 15 og den anden d 18 Maj...

 

ud fra hvad du siger med yver og det falder ved motion vil jeg tro du skal vente lidt endnu. Det roedlige udflaad kan vaere sliproppen.

 

forstaar ikke hvorfor du har taget billede af clitoris? det er selve skeden der skifter farve, ikke clitoris... her en af mine for en del aar siden 6 timer foer folning

Billede

 


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa med jer
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 16:51

Det var et billede avler ville have for at se og se smed jeg det bare med ind :-)

Snakkede med dyrelæger idag der siger at det er normalt for 1 gang folende hopper at yveret falder og kommer igen, mange får det først lige op til så er rolig på det område :-)

Jegn håber at det er oppe over for hoppen er så træt og urolig efterhånden og viser mange tegn så tænker osse er der ikke føl inden Torsdag ringer jeg igen til dr. dyr.

Kunne være nogle havde erfaringer med dem som gik lang tid over også.

Maven er sunket rigtig meget og formen har ændret sig hun er en del pæreformet og 3 kantet under maven :-)

Hun går som en der har skidt i bukserne :-)


<3 My Lightfoot Lime <3

<3 Åkildens Verona <3

<3 Hvil i Fred Linea <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 18:08

OK.

 

Ingen af mine foerstegangs hopper har folet paa tider hvor de stadig reducerede yveret ved motion, men maaske du er heldig.

 

En hoppe jeg havde inde til bedaekning for 6 aar siden gik over et aar, det sker bare engang imellem...

 

Her i England fraraades det at goerre noget (med mindre hoppe eller foel ikke har det godt) foer man naar MINDST 390 dage, og selv her skal alt vaere klart.... hvis man saetter heste igang doer ca 30% af foel da deres lunger ikke er klar.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 21:46
Sjovt som dyrlæger er forskellige. Jeg har altid hørt at først gangs hopper oftere foler lidt tidligere. og jeg tror heller ikke at hun foler lige nu hvis hun går yveret væk. spiser hun ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen med jer
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 09:55

Hun spiser som hun plejer men er urolig om aften løfter hale osv :-)..

Mht hendes yver så skal det ikke lyde som om at det forsvinder helt, det er der stadig og spændt men ikke stort og voldsomt.

Her til morgen var der bitte små vokspropper - så kan bare håbe at se bliver større og mere tydeligere :-)

Billede

 


<3 My Lightfoot Lime <3

<3 Åkildens Verona <3

<3 Hvil i Fred Linea <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jep...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 11:48

Min venindes hoppe havde termin 21 marts, og har stadig ikke folet!.. men nu er der endelig sat stort yver, så mon ikke den nedkommer inden weekenden..

 

Din hoppe har blodigt udflåd på et af billederne.. Og min erfaring plejer at sige at indenfor 2 døgn efter dette, så foler hoppen!.. Så Hvis du er heldig, så kommer hun med føl i aften eller imorgen!..

Pøj pøj!..

 


 

 

Hilsen Stine

 

 

 

 

 

 

Nu med 11 dejlige Australian Shepherd hvalpe f. 25/4-15

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa med Jer
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 13:47

Hej Stine..

Hun havde det blodige udflåd i lørdags og Intet føl endnu så man er utålmodig nu :-(! Der burde snart komme føl med alle de tegn der er men nej.

pt har hoppen næsten Intet yver men det er jeg ikke bekymret for længere vi venter i spænding


<3 My Lightfoot Lime <3

<3 Åkildens Verona <3

<3 Hvil i Fred Linea <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi sad og regnede på det
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 18:38

Hun er insemineret d. 24-4-2014 og termin d. 24/3-2015

Sådan fik jeg afvide da jeg købte hende men i relitetet så burde hun være 6 uger over tid nu .....

Vi venter i spænding :-)


<3 My Lightfoot Lime <3

<3 Åkildens Verona <3

<3 Hvil i Fred Linea <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ventetid
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 20:05

Det første føl, vi fik (var også hoppens første), ventede vi også rigtig længe på.

Hun havde termin 25. april. Føllet kom 6. juni. Det er godt nok længe at vente - jeg føler med dig - og hoppen.

 

Min dyrlæge var dengang i kontakt med flere eksperter på området, både danske og udenlandske. De sagde alle, at man ikke skulle sætte hende i gang, men væbne sig med tålmodighed.

 

Føllet kom jo også ud til sidst. Hun var meget lille, men sund og rask.

 

Forhåbentlig kommer dit føl snart :-)

 

Mvh.

Rebecca.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-05-2015 15:58

hvordan gaar det med din hoppe?

 

Venter stadig paa Anglo foellet der skulle have vaeret kommet d 15 men min maiden hoppe folede i nat... hoppefoel

 

Billede

 


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


1
0
Svar på denne tråd
 
 Og vi venter stadig
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 21:17

Vi har stadig ikke fået føl :-)

Hørsholm var der i Torsdags og tjekkede hende, følle og hende har det godt :-) Den lå stadig lidt dybt, men de sagde at den hurtigt kunne lægge sig til rette. Der er nu i nogle dage begyndt at komme vokspropper - så det er jo gode tegn :-)

I Lørdags var der fyldt med snak bagi og slim :

Billede

 

Billede

 

Billede

 


<3 My Lightfoot Lime <3

<3 Åkildens Verona <3

<3 Hvil i Fred Linea <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 21:25

traels at vente saa laenge... min XX hoppe lader ogsaa vente paa sig, dog har hun ikke gaaet et aar foer om 10 dage... hun har stadig ikke voks, men hendes hale og vulva var smurt ind i 'snask' som du siger d 22 :( er ved at syntes det her foelvagt ikke er sjovt mere...


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 Venter I stadig?
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 16:01

Har I fået føl, eller venter I stadig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der kom føl
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 20:15

Han kom d. 13/5 kl 20,45 og er super fin alt gik super godt

og han er verdens bedste mor. Det blev en hingte basse

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


<3 My Lightfoot Lime <3

<3 Åkildens Verona <3

<3 Hvil i Fred Linea <3

5
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 20:28

STORT tillykke med følle! Hvor er han bare lækker!


Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider