Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Folingskit erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 10:37

Er der nogen af jer, der har erfaringer med folingskit? Overvejer at købe denne fra Classic Showjumps.

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 11:45

Jeg ville aldrig bruge sådan et kit, idet det kræver at man mælker lidt mælk ud af hoppens yver inden foling - og det er ekstremt risikabelt i forhold til yverbetændelse. Jeg vil anbefale folingsalarm og videoovervågning, det skader ikke hoppen.


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 rigtig gode
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 12:52

erfaringer gennem 3 år.

 

Jeg skal ikke modsige Rene, og hun har nogle erfaringer der berettigere det hun siger.

Jjeg har brugt det på 3 hopper og har ikke haft problemer med at tappe de par dråber, der kræves. Jeg er IKKE begyndt 14 dage før tid ,men afventer alm ydre tegn og er især glad for kittet til min ældre hoppe der altid (næsten) går 2 uger over tid med mælkeløb, til en sådan hoppe er det supert at få en indikation at der er 95 % sandsynlighed for foling indenfor 12-24 timer, ellers er det udmattende at overvåge 2 uger...

Jeg brugte det også på en 1.gangs foler.

Til alle mine har der været 100% sikkerhed for varsling indenfor 12 timer, så for mig er denne testing ideelt.


DV og Taf opdræt sælges.

http://www.rytteropstilling.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 19:14

Hvis man har en hoppe der har mælkeløb i længere tid så kan jeg se pointen i at bruge det, men ellers er jeg på samme hold som Reni: Hold fingrene væk fra hoppens yver, medmindre der skal malkes mælk ud til et føl.

 

Enten har hoppen IKKE mælkeløb og så kan kittet ikke bruges til noget eller også HAR hun mælkeløb og så foler hun normalt samme nat, ergo er der ikke behov for kittet.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for det
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 09:13

Jeg har fået flere lange personlige beskeder, der roser dem og fortæller om meget gode erfaringer.

 

Så enhver har sin mening. Jeg er ikke mere i tvivl om, at det er en super god løsning.

 

Jeg skal nok skrive igen om mine egne erfaringer, når jeg har dem om et par måneder.

 

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 09:16

Bare du kun bruger den på en hoppe der HAR mælkeløb, så kan de heller ikke skade.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Succes
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 09:14

Ja det gik supergodt. Er brugt på 3 hopper. Den ene hoppe havde ikke mælkeløb, men der kunne alligevel malkes de 5 dråber ud om aftenen, der var brug for. Uden at det af den grund gav yverbetændelse, gav mælkeløb eller andre gener. Kittet viste 90% den ene aften - 95% aftenen efter - og folingen skete den nat.

 

Det samme med de 2 andre - min mors hoppe og min vennindes miniature.

 

Så det er helt klart succes herfra.

 

Så meget at min dyrlæge har indkøbt flere til videresalg.

 

Mvh

Tina

0
3
Svar på denne tråd
 
 Vil se føl..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 19:38

Du kan da ikke fortælle om folingkit uden at vise de skønne føl frem.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja da - selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 08:51

Selvfølgelig skal vi da have billeder. Min telefon er i udu lige nu, så jeg har kun af min egen lille bassemand, da han lige er født. Værsgo.

Billede

Håber at kunne finde kamera til at tage flere snart.

 

Tina

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider