Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Salg af føl?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 10:06

 

Hvor finder man det største udvalg af føl til salg?


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 18:37
Det kommer jo an på hvad fa race du du søger.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm!!!!!
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 08:03

På følauktionerne og hos avlerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmesider
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 08:43

De fleste avlsforbund har salgslister på deres hjemmeside, det er ihvertfald et godt sted at starte. Flere forbund har også link til medlemmers hjemmesider.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl salg
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 09:58

 

Syntes nu bare at den str. jeg kikker efter er der måske 1 eller 2 til salg inden for racerne.

 

Vil have et selskabs føl til mit eget så højden er vigtig og ikke endgang et fjordføl har jeg set til salg, men måske fordi jeg netop kikker de forkerte steder. Eller måske fordi avlerne ikke sætter deres føl til salg?

 

Måske jeg ender med at sende ham i føl-børnehave i stedet.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 12:56
Hvis du ender med føl børnehave så vær for guds skyld kritisk og kom på uanmeldt besøg har lige hentet mit føl/ åring hjem efter 6 uger står jeg med et føl der ikke fik stråfoder nok så hun var blevet helt opknebet I lysken. fik 1000 undskyldninger der bare ikke var hold i. Pøj pøj med det
0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhhh ja..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 21:34

Tina/ Det har du fuldstændigt ret i.

Du mindede mig lige om, hvordan det gik sidst vi sendte et føl i bølle-have...

Den var noget af en 'pillik' vi fik hjem. Det var planen, at den skulle kastereres da den kom hjem, men det måtte vi simpelthen opgive og udskyde et ½ år, da den var for svag og underernæret... . I dag er den som 7 års, 5 cm mindre end forventet og 5 cm mindre end begge forældre, muligvis som følge af elendig pasning i den meget vigtige vækst periode af sig liv.

 

Af skade bliver man klog men sjældent rig. Tror jeg holder fast i plan A.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 21:43

Hestegalleriet??

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hvad søger du
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 22:06

Syntes da der er mange herinde


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 22:31
Jeg er bare glad for vi handlede så tidligt og fik hende hjem inde jeg havde en mavesårs hest.. søger du hoppe eller hingst. kh tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl i flertal.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 09:17

Jeg tænker at finde et hingsteføl som har et slutmål på ca. 150.

Connemare, Haflinger, Fjordhest eller lign.

Den må ikke blive højere fordi R2D2 bliver deromkring og den må ikke blive væsentligt lavere, da den gerne skulle have mulighed for, med tiden, at blive overtaget af min yngste. Hun har en pony på 116 cm nu.

 

Syntes bare at der snakkes så meget om at der er mange heste til salg, men lige hingsteføl i dén højde ser jeg ikke mange af. Måske det kommer om 1 - 2 måneder.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 09:20

Jeg tænker også umiddelbart her eller på hestegalleriet.

 

Det er jo ærgelig, at i har dårlig erfaring med følbørnehaver, for det er bare så godt for dem at gå i sådan en flok med jævnalderende.

Jeg har selv en følbørnehave i år, og det er bare så fantastisk at kigge på sådan en flok hvordan de hygger sig.

At folk ikke fodre dem ordenligt, er jo forfædenligt.

Men jeg vil slå et slag for, at flere prioritere sådan en børnehave, og selvfølgelig tjekke forholdene ud først, eller kigger til sit føl uanmeldt.

 

Jeg sendte dig også en mail igår, Shagya, hvis du skulle komme på andre tanker omkring børnehave :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 16:12

Jeg tror ikke der er kommer så mange føl endnu.
Vores avlshopper for først føl i marts, og måske der er et føl, vi vil sælge, når de har folet :)
Hold øje med vores hjemmesiden :)


STUTTERI HØJGÅRD

AVL OG SALG AF PINTO OG HOLSTENER
3 PINTOHINGSTE STÅR TIL AVLSTJENESTE
2014

www.stutteri-hoejgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Connemara
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 18:40

Stutteri Bech har et hingsteføl til salg :-)

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342216/

 

Ved ikke om det er tilladt at sætte et link ind :-)

 

Vi har købt vores connemara ved Stutteri Bech og han er halvbror til ham her i annoncen :-) Han er så fantastisk og den bedste ven til min datter og bestemt osse min

Billede

 

Billede

 


R.I.P fantastiske Charly-dyr- aldrig vil du blive glemt

 

I might be small- but i'm MIGHTY:-)

 

Hilsen den lykkelige tjener for Bech's Mighty Lad og Silas:-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl plag
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 10:18

det vel egentligt en plag du søger, dvs en på samme alder ?

de er jo alle et år nu efter årsskiftet :)

 

Jeg har en to års i pleje som vist er til salg. Han bliver dog en stor hest, men med det skønneste sind :)

mine ponyhingste kan sagtens klare ham ;)


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Føl / plag
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 12:20

Jeg har et fantastisk DSP hingsteføl til salg - igen!

Føllet var ellers solgt som hingsteemne til en kend DSP hingsteholder. Efter mange forgæves aftaler om betaling og afhentning, meddelte hingsteholderen, at han ikke havde penge til at betale. ØV!

Så nu står jeg her og har Jupiter Overskovlund til salg igen.

www.ridehesten.com/dk/KoebOgSalg/ Heste/SeHest/?id=25801

 

Det er ikke en situation jeg har oplevet før, så det var jeg da ikke forberedt på. For eftertiden må man jo forlange betaling med det samme.

Har I lignende oplevelser med købere??

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløj...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 18:14

Vi venter 6 føl i år af særdeles interessante blodlinjer! Vores bliver passet på bedste vis med smed, vacc., ordentligt følfoder og optimal fravænning.

 

Du er altid velkommen til at kigge forbi i foråret, når de er ankommet

 

 

Mvh Anna


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl, nej plag!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 10:21

Takker for jeres link.


Okay metjen, du har nok ret i, at når det er et føl fra sidste år. så den hedder del vel plag nu. Ser bare stadigvæk min lille baby som et føl..

 

kisser78/ Dejlig pony du har dig. Har godt set og hørt på, den du linker til, men den har 2 hvivler i panden og det vil jeg ikke have! Det lyder måske fjollet, men jeg har rigtig meget erfaring igennem mange, mange år, med at læse en hest ud fra dens ansigts træk og hvivler, så det går jeg simpelthen ikke på kompromis med. ;-)

Tilgengæld så har jeg ikke så mange krav til en plag. Kun højde, gode øre, hvivler og temperament.

 

Jeg leder ikke efter en ny stjerne på ridebanerne, men en som kan lege med vores egen plag og få en herlig opvækst og en fremtid som ridedyr for vores yngste om nogle år.

 

Sværmer nok om racerne Haflinger, Fjordhest, Connemare eller måske Welsh. Ved ikke rigtig hvad der vil være den bedste investering mhb. at det er et barn som skal overtage.

 

Desuden så tænker jeg også at, at hvis en voksen af samme race feks. koster 15- så vil jeg altså ikke give 12- for en plag!

 

Heldigvis så går der 1 - 2 måneder inden jeg regner med at få den hjem, så indtil da, er omdrejningspunktet bare, at finde den "rigtige"!

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Halløj...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 11:39

Det er ikke for at skuffe dig, men med det prisleje, du har sat, er der nok nogle racer, du ikke kan få hjem.

 

Vi sælger ikke føl til under 15.000 kr. medmindre der er helt særlige omstændigheder, der gør sig gældende.

 

Man får det, man betaler for - så vil man have kvalitet koster det bare en smule mere - til gengæld kan det i længden nok bedre betale sig

 

Mvh Anna


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 hvirvler
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 13:11

Anette den der med hvirvler har jeg godt hørt om.. Men når det er sagt, så er min den gamle hoppe udstyret med to hvirvler og burde være umulig.. men netop hende er den mildeste og nemmeste hest jeg nogensinde har haft.. så jeg er gået fra det med de hvirvler der..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prisleje
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 13:16

 

Nu siger jeg ikke at det er beløbet jeg vil købe føl for, og skrev netop, at det var et eksempel!

 

Det skal altså ikke udvikle sig til en debat om priser!

 

Der jeg vil hen er at der i forhold til indberetninger ikke er ret mange føl til salg ud over lige DV som jeg altså ikke kikker efter.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl plag
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 13:42

Følger du nogle sider på Facebook ?

Jeg har set mange fine fjordheste plage (med rød pas) til næsten ingen penge.

 

Hvor stor er dit barn ?


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl og facebook
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 21:20

metjen/ Facebook og mig.... Er altså for gammel til rigtig at kunne finde ud af det..

Kan ved gud ikke rigtig se det vigtige i, at følge dagens udbud af hjemmebag, skæve indslag osv. Men som sagt jeg er nok for gammel til at have et egentlig behov eller hvad det nu hedder.

 

Mit barn? Jamen min søn, Anders er vel 150 cm vil jeg tro og pigerne noget mindre..

Følle-bølle er knap 130 cm i stg. han er lige blevet 7 måneder. Han er utrolig stærk! Ikke så fint følende som de lidt mere ædle typer jeg ellers har haft, til trods for at han er rigtig fin og netop ædel af udseende, Men han har også en god og solid Frieser (kampvogn) hoppe til mor..


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordheste til salg
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 14:26
Lige til at finde en plag til salg er facebook faktisk rigtig god.
Lav en hurtig profil og søg så på gruppen 'Fjordheste til salg'. Det er en rigtig god side med mange skønne heste (og ingen opslag med kager + div!). Du kan både lave et opslag med hvad du søger samt du kan se de heste der er annoncerede (inc. flere plage). Der sidder en del avlere som måske ikke decideret har annonceret deres plage, men som evt reagerer hvis du skriver du søger en plag.

Held og lykke med jagten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkerte venner?
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 17:22

Det er da kun et begrænset udsnit f mine venners FB-opdateringer der omhandler mad. Mine venner lægger oftest billeder af deres heste op, eller deler som du skriver skæve/sjove indslag.

 

Som dig var jeg også meget afvisende da jeg første gang blev opfordret til at "joine" fællesskabet på FB, vist også anden og tredje gang. Men på et tidspunkt kom der en mail fra en i min gamle gymansieklasse at de var et par stykker der var derinde og om ikke vi andre kiggede forbi også. Efterhånden har jeg fået lavet et rigtigt godt heste-/avlernetværk, og det er ganske hyggeligt.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 døl, hingsteplag
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 18:14

hva med en norsk døl, jeg har en hingst født mai 2014 som skal selges har rødt pass, fulle papirer, og registrert i Norge, han står i Danmark (sønderjylland) med sin mor


Jeg elsker alle mine heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay så
Forfatter: 
Dato:  07-02-2015 22:10

 

Charlotte/ Tak for sparket. Brugte lidt tid på at finde rundt og ud af fb. Vil overhovedet ikke påstå, at det er lykkedes sådan rigtig endnu; Men fik set en del føl rundt omkring, (på og uden for fb.) men der var liiige én derinde, som gav mig et helt specielt sug i maven..

 

Har handlet og han flytter ind her i næste måned.

 

Dette føl var IKKE annonceret andre steder. Føler mig nu alligevel bare sådan helt og aldeles heldig OG meget, meget spændt! Dét er bedre end juleaften!

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  07-02-2015 22:47

Jamen tillykke så med dit nye føl.

 

Og nej, der er igen af de sociale netværk hvor man finder ud af det hele på en weekend. Om ikke andet så tager det tid at få opbygget en vennekreds derinde, men det kommer ganske langsomt.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Indkøb
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 13:17

 

Tak Charlotte.

Kan næsten ikke vente til at vi får ham hjem. Når jeg tænker på ham eller taler om ham så ser jeg vist sådan her ud i hovedet.

 

Glæder mig også til at præsentere ham for jer herinde. . .

 

Ud over udstrålingen, øjnene, ørene og mavefornemmelsen så faldt jeg for at han kom fra et stutteri, hvor de har taget sig rigtig godt af ham (han ligner altså bare en stjerne!) + han har været på følskue + han er fravænnet sent og har fået lov til at gå lige så længe hos sin mor, som vores eget føl fik det.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider