Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Anbefaling
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 11:31

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hej de damer.

 

Jeg har denne hoppe efter Dicardo/Frühling/Alf som jeg godt kunne tænke mig at lave et par afkom til mig selv.

 

Hoppen er 167 i stg, endnu ikke kåret.

 

jeg ønsker mig noget mere galop med større smidighed.

 

Skridt og trav er reelle, traven kunne jeg godt ønske mig noget mere smidighed og bæring. Hun er vældig rummelig i bevægelsen.

 

jeg tænker selv Benneton Dream ( mest af alt fordi jeg har set nogle fantastiske afkom efter ham? )

 

Hvad ville du vælge ?


Super ridehest sælges.

5 års yderst velgående hoppe på 166 i stg. Stævneklar og rides dagligt af berider.

0
0
Svar på denne tråd
 
 gangartshest
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 09:15

det er let at finde en hingst, med bæring og smidighed, der videregiver dette synes jeg. Tænker starks L´espoir og Fürstenball,.. der er dog nogle unge hingste der er særdeles smidige og har god bæring, men ingen afkom endnu...

 

Men gangarter er jo ikke alt.. det kan jo være at et afkom vil være meget godt gående, men skruet uheldigt sammen eller være en damptromle..

Ud fra din hoppes afstamning, tror jeg også du skal tænke ridelighed (tænker på Frühling), hvad med rammer, ønskes der mere ædelhed eller er hoppen ædel nok, overlinien er den smidig..

 

det kan evt. være en fordel at læse følbeskrivelserne, og få en ide hvilke hopper hingsten passer bedst til..

 

Benneton Dream har jeg desværre ikke set afkom efter, som jeg kan danne mig et indtryk af..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste valg
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 16:45

Tak for svar Lene.

 

hvad er der ellers af muligheder?

Jeg ville nok selv hælde mest til en hingst der har fået nogle afkom der er blevet rideheste. Hoppen var utrolig nem at tilride, men har ikke den store arbejdslyst ? så det er klart noget jeg eftersøger. Den skal være ridehest til mig selv så drømmer om et letfodet afkom mellem 160-170 som har masser af gålyst.

Et smukt udtryk gør heller ikke noget, morens passer mig rigtig fint ?

synes jeg har set flere Fürstenball som har været meget jævne at se på? Men det er måske hoppen der slår igennem der?


Super ridehest sælges.

5 års yderst velgående hoppe på 166 i stg. Stævneklar og rides dagligt af berider.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1111111
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 20:24

Jeg har aldrig set så mange dårlige bagben som dem efter Fürstenball'er


~~ Elsker ny viden ~~
1
1
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 20:26

Hvad med Donkey Boy?


~~ Elsker ny viden ~~
1
1
Svar på denne tråd
 
 De noir
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 05:50

Hvis det er noget lig med De Noir med bagbenene så er det i hvert fald ikk så interessant nej.

 

donkey Boy hvad er det for noget ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 1111111111
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 09:14

Det er ham her:

www.youtube.com/watch?v=MfkmRypj-Y8

Jeg syntes at han er lidt ret i ryggen, men det ser ikke ud til at betyde noget for elasticiteten. Hvad syntes du om ham?

 

Vildt som din ligner dicardo


~~ Elsker ny viden ~~
1
0
Svar på denne tråd
 
 1111111111
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 09:17

~~ Elsker ny viden ~~
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stadig ikke klogere
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 09:56

Jeg er stadig ikke blevet klogere på et eventuelt hingstevalg.

 

Føllet er til mig selv.

 

Jeg ønsker mig galop! Masser af galop så det skal hingsten gerne kunne give videre.

Og så generelt noget mere op ad bakke og ridelighed. Jeg trives godt på heste med meget tænding så en hingst der giver noget power videre.

OG så behøver det ikke blive en kæmpe skude;)

 

Har set mange af føllene efter St. Schufro, de ser finde ud, men det er jo svært at vide hvad han som sådan giver videre?

Flere gode forslag?

Nogle som måske ud fra hoppens afstamning kan gøre mig klogere på hvad der vil matche?


Opstaldning søges til kommende avlshoppe. Skal være med fuldpasning og helst et sted hvor der også avles. Gerne indenfor en radius af 50-60 km fra Fredericia/Vejle

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 10:56

I dag skriver vi den 20. maj 2015 - jeg går ud fra, at det er et 2016 føl, du har i planlæggeren. Hvis det er det, så skal du nok snart til at træffe en beslutning, fordi det er jo ikke 100% sikkert, at din hoppe bliver ifol i det allerførste forsøg.

Har du udtaget biopsi eller svaber allerede nu eller?

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved godt jeg er
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 11:12

Ved godt jeg er ved at være sent ude.

Men det generer ikke mig med et sent føl.

 

Nej har ikke lavet hverken svaberprøve eller lignende.

Regner med at køre hende på enten den ene eller den anden hingstestation når valget er truffet.

 

Kigger meget på Antobello efter flere har rost ham. Han ser spændende ud og er heller ikke så stor.


Opstaldning søges til kommende avlshoppe. Skal være med fuldpasning og helst et sted hvor der også avles. Gerne indenfor en radius af 50-60 km fra Fredericia/Vejle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sent ude
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 12:02

er du i august, ikke nu da. Føl i maj eller juni er meget nemmere, de kan komme på fold med det samme. Hvis hoppen ellers er sund og rask og du vil prøve at lave et føl, så spar svaber eller biopsi, det løber hurtigt op i næsten det samme som mange 1. rater - og er lidt et levn fra tiden med naturlige bedækninger (nu får jeg nok skæld ud). Man kan sige at hvis du har en hoppe med bøvl i systemet, så lad være med at avle på hende, med mindre hun er god. Det er for dyrt :-)

Mht hingstevalg kan jeg ikke hjælpe, der er lige så mange meninger som der er avlere, og de fleste tager fejl. Hvilket ikke er så mærkeligt når man ser hvor forskellige helsøskende kan være, når vi snakker krydsningsavl som DV.

 

Pøj pøj med projektet

 

Med venlig hilsen

Morten

3
0
Svar på denne tråd
 
 Antobello
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 12:55

de føl jeg har set efter Antobello, har været meget ens i type, så det kan tyde på han videregiver dette.

 

mit føl efter Antobello har fået mere bagben i forhold til sin mor, hun er utrolig nem og en værre racerhest.. der er fis og ballade i hende, men hun tager imod at blive opdraget. Nu har hun jo også jordens flinkeste mor og mormor, så det får Antobello ikke hele æren for . Hun er målt til 118 cm på sin månedsdag og det passer meget godt med mine tidligere føl måler..

jeg er rigtig glad for min lille pige og hun er bare nuser og det ved hun godt selv..

Billede

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ser fin
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 13:38

Hun ser også rigtig fin ud.

Hvordan er galoppen blevet i forhold til moderen?

Hun ser ud til at have fået fine lange forben?

Har du eventuelt lidt video af den unge dame?


Opstaldning søges til kommende avlshoppe. Skal være med fuldpasning og helst et sted hvor der også avles. Gerne indenfor en radius af 50-60 km fra Fredericia/Vejle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Antobello
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 13:49

Tak tak er også glad for hende.. hun skulle bare have været en hingst, for så var hun solgt (havde en bestilling på et hingsteføl).. men da jeg fik et hoppeføl tja he he..

 

jeg har utrolig svært ved at vurdere hendes galop fordi hun bare tonser derudaf.. men hun kan changere lige så fint.. ha ha... balancen ser fornuftig ud. Moderen har en rummelig galop, der gerne må komme lidt op af bakke og umiddelbart ser det ud til hende her kommer mere op, men det er svært at se imellem rejehoppene.

 

Video har jeg en på min facebookside og mener den er lagt offentlig op, så den burde kunne findes hvis du er på FB.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 st schufro
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 00:06

Jeg har fået føl i år efter st. schufro. Han er et stort føl med gode rammer hals fundament, 3 særsdeles gode gangarter med galopen som højdepunkt, hans hovede er ikke af de kønneste, men det skyldes jeg har lobster i min hoppe stamme.du kan se ham her inde på en tråd. st schufro er en skøn hingst med en stor ridelighed og en særdeles god afs.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider