Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvilken farve?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 18:08

Hej alle sammen

 

Det er sjældent jeg bevæger mig herind på avl. Men vi har ldit svært ved at finde ud af hvilken farve vores lille Emmy egentlig har.

 

Hun er 4 år gammel. Hendes mor er mørkebrun og hendes far er hvid.

 

Vi synes hun ser sådan mørk-chokolade farvet ud, men hun har altså grå mule og ikke lysebrun mule.

Hun har lighlights (røde/brune striber i manen) om det er fordi hun er blevet solbleget her i sommeren ved vi ikke helt, eller om de fortsætter med at være der. Vi har lige købt hende for en måneds tid siden.

 

Sådan her ser hun ud.

Billede

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Håber i kan gøre mig klogere.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sot eller?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 19:30

Mit bud vil være sort. Jeg overvejede smokey-black, men hun har ikke noget i afstamningen der tyder på at det skulle være muligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spændende farve
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 21:54

Hun er sort.

Der kan ikke være cremegen til stede og jeg kan umiddelbart heller ikke finde noget brunt gen i hendes afstamning.. (det kan dog ikke udelukkes da det kan være laaangt ude)

 

Hendes mor er også sort, da hun er sort ved alle naturlige åbninger.

 

Der sorte ponyer kan dog komme til at se "sjove" ud i deres farve da nogle tager mere imod solen end andre, og derfor kan blive næsten helt lysebrune på hele kroppen, og andre mest bare i manen.
og jeg synes hendes man ser lækker ud :)

 

 

Her er et billede af en af vores ponyer som 1. års som "bare" er sort - hun er gentestet for cremegen. (da hendes mor var palomino)

Billede

 


Kig forbi www.aastrupgaard.dk

Avl af shetlandsponyer og Welshponyer

Samt knabstrupper avl baseret på welsh linjer.

 

Kennel med Gammel Dansk Hønsehunde og Ruhårede gravhunde i både standard og dværg str.

3
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 10:57

Tak for jeres svar.

 

Så blev vi da lidt klogere :D

 

Sort hun er. Det mente vi jo også selv.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 sort....
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 18:59

Bare sort, men overdrevet nuttet:-)


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 21:24

"Bare sort" var præcist hvad vi håbede på hun var.

 

Som føl:

Billede

 

Billede

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farve i man
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 11:14

 

En tanke.

 

En herinde skrev på et tidspunkt om, at heste kan få en rødlig farve i manen, hvis de mangler magnesium. Jeg har desværre ikke kunnet finde tråden igen eller andet info om emnet men måske andre kan.

 

Min gamle Frieser hoppe har i perioder tendens til rødlig man..

 

Med, 'rød' man, men det kan være meget tydligere...

 

Billede

I 2011

 

 

Uden 'rød' man.

Billede

I 2008

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 12:38

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke tror en meter på det med mangel af magensium pga røde striber i manen ;)

 

Lara får også røde striber i manen hver sommer når solen rigtig sætter ind. De forsvinder igen når solen går væk igen (som nu) Hun har været på magensium og havde dem altså stadig ;)

 

Det samme tror jeg med Emmy. De forsvinder lidt efter lidt nu når det bliver vinter.

Udover det, så må alle frieser i sommerperioden så mangle magesium, man ser ingen uden røde striber i manen i sommersolen.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 15:34

Har det med den røde farve ikke noget at gøre med om hesten er sort-sort eller sort-rød?


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 21:47

Ellers er det her en mega god gruppe at spørge på :)

 

www.facebook.com/groups/ 104092316371330/?fref=ts


"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Homo-eller heterozygot
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 22:14

Jeg husker en pas-de-deux fra Herning for nogle år siden med De Noir og (mener jeg) Nobleman, begge sorte med en sort far og en rød mor. Men så forskellige i farven, den ene nærmest blå-sort, mens den anden var en del mere grumset/brunlig i farven. Så det er ikke om de er homo- eller heterozygote der gør forskellen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kobber
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 16:38

Der har, som Shagya siger, været skrevet en del om det med sorte heste, der bliver bleget om sommeren. Men det handler så vidt jeg kan se ikke om magnesium, men om kobber. Så selvom Lara også bleger om sommeren og får magnesium, udelukker det altså ikke noget.

 

I denne tråd kommer der nogle rigtig interessante informationer fra to her på HN, som jeg ved er rigtig vidende inden for vitaminer og mineraler, hvis man gider scrolle lidt ned: www.heste-nettet.dk/forum/5/652915/ 652556/ - måske var det den, Shagya tænkte på?

 

 

I

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 20:26

Begge heste er dækket ind med alle de vitaminer de skal have.


Lara har også fået taget blodprøve på et tidspunkt hvor alle tal var fine :) Så jeg tror ikke på det med at de mangler noget fordi de bliver røde i manen om sommeren.

 

Jeg tror mere på det Charlotte siger.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider