Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Velrejst springbetonet hingst?
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 14:40

Jeg håber at der er nogle der kan komme med gode forslag til en springbetonet hingst der er velrejst fortil da min hoppe har en lidt tung front og godt kunne bruge mere luft fortil.

 

Jeg planlægger ifoling i foråret 2015, og max pris på op til 10.000 i bedækningspris.

 

Det må gerne være en hingst med stor andel fuldblod.

 

På forhånd tak. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Velrejst <-> Fuldblod
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 14:47

Du skal passe på med at bruge fuldblod hvis du gerne vil have rejst halsen lidt, det er faktisk fuldblodshestes svageste punkt, en lidt lavtansat hals og kort nakke.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Min første
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 15:16

Min første prioritet er at den er velrejst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 15:40

Party Dance: http://www.stald-dance.dk/

 

Ullan

1
0
Svar på denne tråd
 
 Party....
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 15:53

Uh han er lækker. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 11:06
Nu er der jo forskel på hvad man mener er en "stor andel fuldblod", og fuldblodet kan jo komme ind på flere måder

Charlotte du har helt ret i lavtansat hals og kort nakke er et fuldblod's problem, men når det er sagt, vil jeg sige at man nu stadig kan finde heste med en høj andel, uden dette problem, og også uden de giver det videre, specielt hvis fuldblodet er kombineret med en stærk hoppestamme, som f.eks. avler meget sikkert vedr hals, nakke, type

Ikke fordi jeg skal sige han er et bud, men bla. Escapology T, har jeg ikke set nogen endnu, der har lavtansat hals

Desuden er der jo forskel på veldrejet i dressur øjemed og i spring øjemed, i spring avlen må de jo ikke være så veldrejst som i dressuravlen, da det kan gå ind og hæmme brugen af ryg


Annette

Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

0
2
Svar på denne tråd
 
 Pt.....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 11:14

Lige nu står Crelido højt på min liste. Escapology T er desværre ikke et emne.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Escudo I
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 11:55

Jeg synes at en hingst som tyske Escudo I er en stjerne, langt de fleste afkom er højtstillede og velrejste, at det så også springer fremragende er jo et ekstra plus.

3
0
Svar på denne tråd
 
 hingste valg
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 20:40
crelido er en fin hingst, men hvis du vil ha blod med ind så ville jeg kigge casir ask. Syntes han er en super fin hingst.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Casir Ask?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 21:02

Casir Ask indeholder da ikke skyggen af blod, og skal bruges på ædle hopper med masser af blod; helst fuldblod eller halvblod.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider