Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvad siger stamtavlen?
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 00:12

Min nye hest Lotus Esprit W skulle efter sigende have en ret god stamtavle, men jeg har jo NADA forstand på DV avl, så tænkte nogle herinde kunne fortælle mig lidt om de forskellige heste, hvad er de kendt for at avle videre?

 

Far: Champion For Pleasure

 

Mor: Lotus W

 

Skal i bruge mere? :)


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med din nye hest
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 08:18

Hej Jeanette

 

Far er A hest i springning, MF er S hest i springning, så på far findes særdeles gode springgener !

 

MM: er en xx hoppe med meget dårlig kåring, første gang hun blev stillet blev hun afvist ( 4 i helhed ), og fik ord med på vejen om at eksteriør og bevægelse skønnes uegnet til rideheste avl.

Hun er stillet igen året efter, her opnår hun kåring i DS ( 6 i helhed ) 5 for både for og bag lemmer.

 

M: Kåret i DS, målt til 166, beskrevet med god galop ( 7 i helhed )lemmerne ( 6 og 7 ) er forbedret væsentligt i forhold til MM.

 

Din hest er fremstillet til følskue, og har opnået 7 i helhed.

 

Jeg synes det vigtigeste må være at du er glad for din nye hest. Om stamtavlen er spændende, nej det synes jeg ikke, og det er udfra hoppestammen Men det er set ud fra et avlsmæssigt synspunkt.

 

Ønsker dig rigtig meget held og lykke med din nye hest, er sikker på han får det som blommen i et æg hos dig


Stutteri Rosengården

____________________________

6
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 10:58

Tak Jessie!

 

Jo, jeg er ligeglad med hvad stamtavlen siger, jeg har jo ikke forstand på det alligevel.. Men var interesseret i at høre de proffes mening, især fordi jeg har hørt f.eks Corratus giver "sarte-følsomme" heste, mange der krybbebider/vindsluger osv.. Så det er jo lidt sjovt at høre om der er nogle ting der går igen :)

 


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov hvor er
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 11:34

Big og bobber ?

Kan regne ud jeg har misset noget...


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 11:37

Metjen: Ja

Ind på Opslag og billeder, så ser du en tung tråd fra mig...


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Corratus
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 14:08

Min mand har tilredet en Corratus-hoppe her i foråret, og nøj hvor den har prøvet grænser af. Der er ikke ondt skabt i den, og den prøver ikke på at smide af, men den stejler blandt andet fordi den selv vil bestemme vejen. Nu har den været redet 4 mdr, og der bliver da længere og længere mellem dens stunts, men den starter da hver dag lige for at prøve af om det nu også kan passe?

 

Jeg vil nok være lidt ligeglad med mormors kåring, det er tidligere set at hopper er blevet afvist/optaget i FOR og senere er kåret i DH endda på fløjen.

 

Jeg fik læst din lange tråd, og puha det var hård læsning. Tænker på dig, det har været nogle hårde dage.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Corratus afkom
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 18:42

Jeg har også lavet et Corratus afkom

Og må tilslutte mig at han også kunne være en mundfuld.

Aldrig ondskabsfuld, men hvis man ikke var over ham dagligt, og viste hvem der bestemmer, så tog han lige så stille over.

At han er 175 cm. gjorde heller ikke sagen mindre kompliceret. Han vidste at han kunne skyde skulder, og dreje væk og så er man lost. så travede han lidt væk, og kiggede som han ville sige: Se hvad jeg kan.

Og så kunne jeg gå hen og tage træktovet, hvorefter han fulgte lige så pænt med.

Omvendt, så kunne nybegyndere der ikke stiller væsentlige krav til ham, ride og tulle rundt, og han opførte sig eksemplarisk.

Han ELSKEDE at springe, og var fantastisk på tur. Han var absolut ikke følsom eller nervøs på nogen måde. Faktisk så tror jeg han ville være en perfekt military hest. Han vipper ikke med et øre for hverken maskiner, flag, eller andre forstyrrende elementer.

 

Han er i dag solgt til et par, hvor kvinden gerne vil springe og manden ride ture, så han er rigtigt i sit es, og de elsker ham

Billede

 


Hilsen Sussi



Hvis man ikke satser, vinder man ikke!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider