Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 2. rate/70 - dagen ?
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 00:20

Hej

 

Skal lige høre om I nogensinde har fået en hoppe scannet drægtig på 16., 17. 18. etc dagen og sidenhen oplevet den var tom på 70. dagen ?

 

Det er jo der 2. rate forfalder, og det er selvfølgelig træls at betale hvis hoppen er tom, men tænker at chancen for drægtighed må være større end det modsatte ?

 

Tænker jo, at det der er sparet er tjent

 

Mvh Janni

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 00:37
Har du foster føl forsikring kræver de positiv drægtigheds attest. Og jeg føler en hvis sikkerhed ved lige og enten hånd prøve eller scanne på 70 dagen
1
0
Svar på denne tråd
 
 70. dagen
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 05:48

Tror 7-9-13 kun jeg har prøvet det én gang, men der viste jeg der var risiko for det pga tvillinger, som vi pga hoppen valgte ikke at gøre noget ved.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges

Se min præs

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan sagtens lade sig gøre
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 08:17

Mine forældre havde en hoppe som flere gange blev scannet drægtig på 20 dage, og som efterfølgende kom i brunst igen omkring 45 dage. Da hun gentog det 4 gange på 2 år blev hun solgt som ridehest.

 

Selv har vi haft en hoppe der både blev scannet på 16 dage og håndprøvet på 45 dage, som ikke fik føl året efter. Jeg ved ikke hvornår hun har tabt det. Men risikoen er størst de første 60 dage.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 09:44

Jeg har prøvet at den var tom på 70 dagen. Så jeg ville ikke spare de penge en scanning koster.

1
0
Svar på denne tråd
 
 dumme penge
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 11:27

Det er dumme penge at spare, det er jo tit anden rate skal falde på 70 dg. så det er da ærgeligt at betale for noget der evt. ikke er der.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad der er sparet er tjent.
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 14:22

Yes! Men du kan også vende det om og sige at du sparer 2 rate, hvis hoppen viser sig at være TOM!

 

Vi havde for mange år siden en hoppe som blev bedækket hvert år når den havde folet. Om efteråret var den så ALTID hestegal og det følgende forår fik den så føl... Dog blev den aldrig undersøgt for, hvorfor den altid var hestegal i efteråret. Den blev solgt på et tidspunkt og hos ny ejer fortsatte den med at kombinere drægtighed med brunsttegn..

 

Ved en bedækning for 4 - 5 år siden havde jeg en aftale med hingsteholder, at jeg KUN betalte for bedækning, hvis hoppen var DRÆGTIG da vi hentede den hjem. Derfor bestilte jeg dyrlæge til dagen efter hjemkomst. Desværre viste hoppen sig at være tom, trods det at hun var scannet drægtig hos hingsten. (Jeg lærte dog at sådan en aftale skal laves på skrift, for da det viste sig at hingsteholder havde "glemt" aftalen eller noget i den stil.. , men jeg sagde også kun ja, efter at være blevet tilbudt netop denne hingst flere x, FORDI jeg blev lovet at få en drægtig hoppe hjem, ultimo Sept. til prisen! )


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps..
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 21:25

Prøvede det for 2 år siden :-(

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 19:33

Jeg må i tænke boks

 

Det der taler for synes jeg er at det er hoppens første føl.

 

Forsikring ønsker jeg ikke på et ufødt føl.

 

Varme og svedige sommer hilsener fra Janni

0
1
Svar på denne tråd
 
 Min ene en ommer..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 18:55

Jeg har lige fået scannet idag, min hoppe som var insemineret med samme hingst som din holdt ikke - så hun insemineres påny i morgen. Heldigvis har min anden holdt.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider