Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Tailormade Temptation og temperament
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 21:48

Hejsa

 

Jeg vil lige høre, om der er andre herinde der har Temptation-afkom? Og hvordan er deres temperament?

 

Jeg har en 1-års hoppeplag efter ham. Hun er på sin vis en ganske fantastisk lille en, meget lærenem og virkelig tillidsfuld. Hun følger fint med i snor alle steder, kan f.eks. gå i trailer, bakke i vandspiltov og kan sagtens stå i stalden alene og blive striglet - bare hun har menneskeselskab er hun faktisk rolig.

 

Men hun har altså noget tendens til at være sur i boksen (hvis man står uden for boksen og kigger på hende). Jeg undrer mig over, hvad det mon kommer af - moren har det ikke det fjerneste. Og hun har stået i en meget rolig stald siden hun blev født. Kan sådan noget arves fra faren?

 

Det er ikke som sådan noget problem for mig, det er slet ikke hele tiden og hun gør ikke noget ud over at lægge ørene. Jeg kan bare ikke lade være med at undre mig over det.

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 17:26

Hej Anna

 

Jeg har også en rigtig dejlig 1-års hoppe efter Temptation.

Hun er noget af det nemmeste, tillidsfuld, lærnem og nem i det hele taget - og har været det siden dag 1. Hun er meget kælen, og det kommer ihverfald ikke fra moderen.

Hun trækkes uden problemer, går lige i trailer, står pænt på staldgangen og smed og dyrlæge roser hende, over hun er så nem.

 

Jeg har kun det bedste at sige, og hoppen skal naturligvis ifoles med Temptation igen, så det bliver spændende om den næste er ligeså nem. Det krydser jeg fingre for :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Temptation
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 10:42

Jeg har også en Temptation vallak på 3 år (søg evt på "den tossede Turbo" i opslag, billeder.., i periode: sidste 365 dage).

Han er den bedste ever!

Fantastisk sind, temperament osv. Må gøre alt med og ved ham, hammerende nysgerrig, super lærenem, ja you name it..

Men han er også damp-barn, så hvis han keder sig bl.a. i boksen og vil ha´ opmærksomhed, så enten hopper han derinde, vrinsker, kaster med håndklæde (hans klud til at ryste med, når "energien skal ud", som hænger på boksdør ), ser sød og indbydende ud, ser vild ud i øjnene, ser sur ud osv osv, bare for at lokke en derhen, og sådan har han været fra bitte bitte lille.. -OGSÅ da han gik i løsdrift...

 

Så mit bud er, når din ellers er så nem og rar, at det er ren og skær for opmærksomhed.. For er hun bare en brøkdel så lærenem som Turbo, og man én gang har reageret ved at komme hen til hende, når hun ser sur ud, evt for at tjekke om alt er vel, ja så har hun jo fået noget ud af at gøre sådan, og selskab er jo et stort plus..

 

Det er taget ud for egen erfaring med Turbometeret..

 

Lærenem, ja tak.. Da han gik på sommergræs som 1,5års med 5 andre hingsteplage, fandt han ud af, at der ikke var stød i minestrimmel på hegnet -og jo der var fuld knald på selve hegnet, ikke rart kan jeg hilse at sige ),, og en dag blev han foreviget i, hvad han kunne skræmme de andre heste med... Det var elastik-led, som smuttede hurtigt tilbage nårhan strammede og derefter slap, og så løb de andre afsted, til stor morskab for Turbo, for han gjorde det gang på gang..

 

Billede

 

Billede

 

Så ja intelligens og legesyge mangler han ikke..

 


I was normal

then I bought my first horse... ;0)

 

 

og nu har jeg endda 2 stk.. :0/ ;0D



2
0
Svar på denne tråd
 
 1423456
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 10:47

Masha lidt sjovt det lille nummer din plag laver med strimmel,for nøjagtig det samme laver mit hingsteføl også med lille kort strimmel med rimmelig meget strøm i elastikleddet.Han er så efter fyrstenball men har tit syntes det var utroligt at den turde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min Lille
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 18:00

Det er lidt sjovt at høre fra jer.

 

Men ja tillidsfuld og lærenem, det er virkelig også en rammende beskrivelse af min. Og hun er så nem til alt. He he sidst dyrlægen var her for at vaccinere den lille, ville hun nærmest sende sin egen unghest i træning hos mig, fordi min plag var så eksemplarisk - men det kan jeg vist ikke helt tage æren for :)

 

Ormekur tager hen næsten af sig selv, hun kan stå i vandspiltovet og få vasket hale uden at være bundet osv.

 

Hun "snakker" utrolig meget, altså hun vrinsker eller kalder hver gang hun ser mig eller hvis jeg er i stalden og hun vil have opmærksomhed - det er lidt hyggeligt.

 

Er meget spændt på at se hvordan hun udvikler sig.

 

Den lille kigger efter damen der kommer med æbler sammen med sin mor

Billede

 

Lille leger med plastik - mor holder sig lige på sikker afstand

Billede

 

Lille sætter mulen op på ens kind, når hun gerne vil kløes lidt

Billede

 

Venlig hilsen

Anna

2
0
Svar på denne tråd
 
 Virkelig rammende
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 20:52

Det var da godt nok lidt pudsigt Anna..

Min ''snakker'' også utroligt meget. Den vrinsker hver gang den ser mig, og den kommer altid galoperende som den første, når den ser mig.

 

OG den tager sit lille hoved op i vores hovedhøjde når den vil kæles.

 

Meget sjovt at de har de samme træk :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bokssur
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 21:31

Jeg har en 4 års Temptation hoppe, som også ser sur ud i boksen. Troede i starten det var utryghed, men tror nu det bare er noget jeg må acceptere. Går du hen mod boksen ser hun sur ud og vader du ind, vender hun røven til. Lige så snart man har fat i hende er hun glad og snakkesalig, så boksen får hun lov at have i fred. Men ved heller ikke hvad det stammer fra. Hun er købt af avler og har ikke oplevet noget træls, hvad jeg har fået fortalt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Temptation
Forfatter: 
Dato:  25-04-2014 10:59

Jeg kan kun tilslutte mig.. Jeg har lavet to afkom efter denne skønne hingst og absolut nemme og kontaktsøgende begge to. Det bliver også ham i år igen :-)

Rytter der red min nu tre års hoppe til, sagde at Temptation afkom var let ridelige og begavede heste... Og ikke kun temperament er super, han laver dem jo bare gang på gang...

Billede

 

To års skue i reg. 6 DV - som også gav en billet til eliteskuet. Hendes helbror blev solgt til hingsteholder Ib Kirk, Katrinelund.


www.stutteriholmen.vpweb.dk

 

"Stutteri Holmen"

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider