Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingst til De Noir/Andiamo/Lavallo
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 11:16

Vi går lidt og overvejer at sætte den ene af vores varmblodshopper i fol, MEN.... Vi gør det jo mest i ponyer! Derfor kunne det være fedt med lidt inspiration til hingstevalget, alle inputs er velkomne.

 

Hoppen er kåret i RDH med karakterene 8777 77 6.577.5 8 og beskrivelsen: Feminin, højtstillet og velrejst hoppe med godt udtryk. Særdeles god bevægelse i galop.

Hun skulle ikke have været stillet som 3års, hun var slet ikke klar (men det er jo nemt at være bagklog!)

 

Hoppen har en forædlingsgrad på 43%

 

Hendes mor er kåret i SRDH og er yderligere mor til en BRDH. Mormor er Elitehoppe og er mor til to SRDH, en BRDH og en RDH. Mormor er B hest i både spring og dressur. Mor er ligeledes dobbeltbegavet med en afprøvning på 900 i springning, 752 i gangarter og 800 i ridelighed. Yderligere er mor B-hest i springning.

 

Til vores hoppe vil vi gerne have forbedret temperament og smidighed i overlinjen. Hun springer sådan set fint teknisk, men hun mangler noget coolness. Generelt er hun en hest som står lige højt nok i tænding (I hvertfald til os som amatørryttere), så det er meget vigtigt for os, at hingsten giver ridelighed og et generelt ukompliceret temperament.

 

Her som 3års og ret ufærdig/ stram af vækst.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Vi har talt om at sætte en dobbeltbegavet hingst på hende, men alternativt kunne det også være en ren dressurhingst.

 


 

Fantastisk avlshoppe sælges:

Mor til to FEI-ponyer

Mor til ÅRETS HINGST 2006

Mor til en Bronzemedaljehoppe

Udnævnt til ELITEHOPPE

 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 19:08

Ingen bud på hingst, men for pokker hun er smuk, så gad jeg godt ha en skimmel....


Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

1
0
Svar på denne tråd
 
 der er en del
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 20:08

Hej

 

Syntes også det er en dejlig hoppe du har, måske du skulle tage til Højagergård imorgen og Katrinelund d. 26 til åbent hus evt?

Kan godt forstå du gerne vil have noget med en god ridelighed, det er også noget jeg vægter højt.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chandler - crelido
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 20:38

Hej

Jeg har med held brugt De Noir på crelido hopper og ved også det fungere den anden vej.

En relativ ny hingst som ikke rigtig har vist er han dobbeltbære er Chandler - jeg har lige fået føl efter ham på min Damsey/Midt-west-ibi-light hoppe - et virkeligt godt føl - langbenet ædel og med en fantastisk galop - er kun 14 dage så har ikke rigtigt set traven endnu.

Du kan komme til åbenthus på Højagergård i morgen kl 14, her vil føllet blive vist frem.

Billede

 


Hilsen Per T

 

www.aafoto.dk

 

www.stald-hejbol.dk

 

"Husk at stemme på enhedslisten sammenhold gør stærk"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 22:02

Ja det er jo altid lidt svært med det hingstevalg :)

 

Har selv lavet fire stk. De Noir / Andiamo afkom - De har også alle lidt temperament - men det havde moderen nu også :)

 

Katrinelund har flere hingste som udviser stor ridelighed. Jeg har selv i år brugt den nye hingst Freestyle e. Fürstenball på min Weltjunge / Andiamo hoppe. Han er særdeles ridelig og besider tre gode gangarter. Jeg ved godt at det er lidt et sats med en unghingst som man ikke har set afkom efter endnu. Men med Fürstenball til far og der med F-blodet samt B. H. Don Romantic hvor man får D-blodet ind så burde der absolut komme noget ridelighed med i billedet :)

Jeg er selt ikke i tvivl om at Freestyle er en up coming Star i såvel avls som hesteverdenen


Anette Toft Jensen


www.staldkalhave.dk


Avl af kvalitetsheste til dressur

2
0
Svar på denne tråd
 
 St Schufro
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 18:41

Hvis jeg skulle finde en dansk hingst til vores De Noir-hoppe, så tror jeg BH St. Schufro ville have været et godt bud.

 

Jeg har endnu ikke set lyset i at mixe spring og dressur for at lave en dressurhest.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Inputs
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 08:27

Tusind tak for de i tog jer tiden til at komme med jeres besyv, det sætter jeg stor pris på.

 

Det giver god mening at vælge en fra Katrinelund, i forhold til at Ib måske køber hingste ind, som passer til De Noir-hopperne, Det kunne i virkeligheden være at jeg skulle prøve at høre hans forslag.

 

MHt til Chandler, så har jeg selv haft kig på ham, og jeg synes det ser ud som om det er et skønt føl du har fået, Per. Hvis jeg skulle bruge ham, så ville det ikke være for at lave en dressurhest via springblod, så ville det være for at bibeholde springegenskaberne fra hoppestammen og for at få lidt at springhestenes mod.

Føllet vil ikke umiddelbart være et salgsemne, men en afløser for hoppen (Eller bare en ny stævnehest til mig ;) )

 

Jeg Kan se i den anden tråd om ridelighed, at flere ligesom dig, Anette, nævner Fürstenball, så det kan da være at vi bare skal holde det inden for dressur-butikken, og tage den sikre vej.

 

Er der flere der har et bud på hingste?


 

Fantastisk avlshoppe sælges:

Mor til to FEI-ponyer

Mor til ÅRETS HINGST 2006

Mor til en Bronzemedaljehoppe

Udnævnt til ELITEHOPPE

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ung hingst..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 18:19

Jeg tænker at Blue Hors First Choice også har noget af det du søger, smidig overlinie og godt temperament, færdigkåret i

2014 med 8899 77 7.5 8.5 8.5 helhed 9

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider