Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvilke hingste bruger I i år?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 09:08

Hej derude

 

Synes det kunne være super spændende og høre hvilke hingste i har valgt og bruge til jeres hopper i år

Så nu må i endelig fortælle lidt om jeres hopper så som stamtavle, hvad ønskes forbedret osv, samt hvilke hingste i har valgt og bruge og hvorfor ?

Hvis i venter føl i år, så fortæl endelig med hvilke hingst og hvorfor Husk et eller flere billeder af jeres hoppe

 

Jeg kan jo selv ligge ud med mine damer

 

Første hoppe er min DH hoppe Prestige.

Hun er e. : Rendezvous/Davignon/@!#$ Koenig

Hos hende ønsker jeg bevægelsen forbedret, især Trav og gallop. Derudover ønskes en lidt beder overlinje og type. Svært og få alt, men man kan forsøge

 

I år er hun ifol med BH Zee Me Blue da jeg tror han kan hjælpe med og tilføre nogle af de ønskede ting, hun har termin 8. maj, men er ikke sikker på hun går tiden ud

Jeg har i år valgt og ifole hende med BH St. Schufro, da jeg tror han kan opveje rigtig mange af hendes negative sider, samt hun kan give mere rummelighed i bevægelsen selv Derudover er hun ekstrem stærk i lemmer og laver nogle super smarte typer, med kønne hoveder og gode halse. Normalvis er hendes afkom også beder gående end hende selv. Så tror på dette match kan blive super godt

 

Ældre billed af min dejlige Prestige:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Derudover har jeg min dejlige RDH hoppe Spanggårds Whitney

Hun er e. : Welt Hit I/Gefion/Furioso II

Hos hende ønskes især Typen forbedret, bevægelsen kan også godt bruge lidt især i galloppen.

Hun kunne også bruge lidt mere længde, da hun er lidt kompakt så og sige og en anelse firkantede. Samt lidt mere højstillet.

Igen svært og få alt, men forsøger på bedste vis

 

Hun er i år ifol med Zodiac, en spændende kombination som jeg med længsel ser frem til, tror på han kan tilføre flere af de ønskede ting, samtidig med Whitney selv avler ganske godt, og selv er klart stærkest i traven. Samtidig med hun er en super ridelig hoppe, dog desværre skadet nu og derfor kun går i avlen.

Hende har jeg i år valgt og ifole med Freestyle, igen fordi jeg tror på han kan tilføre de ønskede ting

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Billederne er fra sidse sommer lige efter hun kom hjem, efter hendes føl blev fra vænnet

 

Så nu skal i altså frem med jeres skønne hopper og hvilke hingste i har valgt og bruge samt hvorfor og hvem de evt er ifol med ?


 

MVH Sarah Sørensen

 

Hensas Horse Breeding

 

 

Venter med spænding føl e. Blue Hors Zee Me Blue og Zodiac i 2014 !

 

Smart hingste plag, f. 29/5-13 e. Tailormade Attention/Rendezvous/Davignon sælges !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Temptation
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 12:45

Min hoppe har fået et rigtig dejligt føl efter Temptation. Så det er naturligvis ham jeg bruger igen i år :)

 

Billede

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 endnu ikke helt valgt
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 13:20

Jeg har endnu ikke helt besluttet mig.. vi tager nemlig lige en svaberprøve først for at se hvordan hun er kommet sig over sit dødfødte føl..

Men ellers er der tæt løb imellem Fly Society XX eller Zony ox.. hoppen er selv ædel nok men mangler noget luft.. og synes efterhånden at have fået indtryk i hvordan moderen/hoppstammen avler.. men rammer, højstillethed, velformet hals, godt temperament og en god overlinie vil jeg ikke gå på kompromi med, hertil også gerne bæring i bevægelsen... og tror på især Fly kan bidrage med dette.. Zonyx også men tror der kommer mere rammer fra FLy..

og når man så det føl der gik til hælder jeg meget til Fly, men følgaranti på Zonyx tæller altså også lidt højt lige nu..

Det er denne skønne Prinz K3/Dolomit, der er overvejelser til:

Billede

Selv skridter hun helt fantastisk. Med kun 7 taller til kåring så har hun jo ikke decideret nogle svagheder, så derfor har jeg fokus på de ovennævnte faktorer.. det er min store drøm at få en afløser og næste generation.. Hun er af egen avl. Så det var et ekstra tab at mit 1. første 2. generations hoppeføl skulle være dødfødt..

skulle hun mod forventning være urent eller have andre problemer(når hun skal tjekkes i næste uge), så vil jeg overveje om projekt føl skal droppes og hun så istedet blot skal koncentrere sig om at blive klar til en rideprøve til august.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slow fox
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 18:27

bliver ifolet med enten D´lor eller Blue hors First Choice


The grass was greener....

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vælger nok
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 08:26

zonyx :) er lidt spændt. det første føl jeg nogensinde skal "lave selv" :)

 

Har en dejlig RDH hoppe på 180 :) så håber zonyx kan give et smukt føl til mig :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 hingste valg 2014
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 08:59

Synes det er super spændende og høre hvad i andre vælger og bruge i år

Super fine hingste der nævnes her i tråden


 

MVH Sarah Sørensen

 

Hensas Horse Breeding

 

 

Venter med spænding føl e. Blue Hors Zee Me Blue og Zodiac i 2014 !

 

Smart hingste plag, f. 29/5-13 e. Tailormade Attention/Rendezvous/Davignon sælges !

0
0
Svar på denne tråd
 
 vores egen
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 09:39

Ja, vi spiller lidt lotto og bruger vores Michellino- naturlig bedækning og x' er alt hvad der kan, så der kommer et lille Missi føl næste år

 

mvh Helle

Danglo Quality Horses


Helle

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rawa´s Mojito WFH 26
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 10:26

Jeg bruger min egen hingst på en enkelt hoppe Kooihuster Hester ( Pitchwood Moonshine / Vita Nova Hanassie ).

Billede

 


www.rawasport.dk

lækre sportsponyer sælges fra 0-3 år

udd. hestemassør

WFH 26 Rawa´s Mojito

Rawa´s Con Dios og Rawa´s Dolce TIL SALG

1
0
Svar på denne tråd
 
 I år gik det nemt
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 14:18

med at beslutte, hvilken hingst til de springbetonede hopper, nemlig Lagavulin.

Han skal bruges på DH hoppen Parisan A Basic Intuition ( Sandro / Leonardo II) og Bente ( Nekton / Caretino).

 

det kniber mere på den dressurbetonet side. Min datter ville rigtig gerne bruge De I'Or på hendes Bernstein/ Midt West Ibi-Light. Men den er kun 162 stg, så vi lidt bange for den bliver for lille. Tailormade Touch-Down kunne være en mulighed.

 

Lancier/ Royal Z II hoppen Vinci og Heslegårds Weltmeister/ Epok hoppen Witta får vist et "fri år".



Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk



SOMMERGRÆS UDLEJES HESTE / PONYER / PLAGE / FØLHOPPER

Nu mor til Chanel. 21.08.2008


Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingstevalg 2014
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 16:28

Billede

Graf Top til final appearance hoppe....

 

Billede

Canatano Z til Utrillo vd Heffinck hoppe.

 

Begge føl skal i Zangersheide.

 


Mvh.

Louise Nielsen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fürstenball
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 20:51

Jeg har valgt at bruge Fürstenball på min hoppe

 

Billede

 

 

 

Jeg har drømt om at kombinere de to i flere år, så nu skal det være

 


Spalding Brittanica sælges

17", mørkebrun, mediumbred bom


Böckmann Jakke med logo sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 til min
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 23:01

taf hoppe, kåret i DV ville jeg helst bruge Bordeux, men har lige fået oplyst at det er vanskeligt at få sæd fra denne super hingst...

Eftersom hoppe sidste år fik et rigtig fint Johnson føl, går mit valg så igen i den retning, måske en af Johnson sønnerne,-Firestone (Johnson /floriencio)er i første position..


Trakehner opdræt sælges,

 

5 års vallak e Heartbreaker (hohenstein søn)

 

4 års hoppe , mørkgråskimmel e Heartbreaker,

begge er rtg godkendt uden anmærkninger, begge tilredet og særdeles ridbare.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingstevalg :)
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 21:23

Jeg har tre hopper til hingst pt. ! puha det var mange :)

De blev alle tre afhentet igår - så nu bliver det spændende

 

Kalhave's Miss Noir e. De Noir / Weltjunge har jeg valgt Temptation til for at give hende lidt mere knæ- og haseaktion, type og smidighed.

 

Miss Melanie e. Weltjunge / Andiamo (mor til ovenstående) har jeg valgt at ifol med Freestyle. Hun har tidligere lavet en De Noir samt Temptation og begge to fine hopper og forbedret i forhold til hende selv. Så nu taget vi chancen og prøver en unghingst :) Det er jo kun gætterier om hvad han kan tilføre. Men F-blodet skulle jo være dejlig ridelige, type og bedre gangarter er det jeg håber at få ud af den kombination :)

 

Chin Chin e. Cavalier / Akzent II har i år fået et rigtig dejligt hoppeføl e. Zodiac og det har jeg absolut lyst til at lave igen - så hun er tilført Zodiac :)

Billede

Her er hun kun et par dage gammel :) Kalhave's First Choice

 


Anette Toft Jensen


www.staldkalhave.dk


Avl af kvalitetsheste til dressur

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zack...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 17:20

Jeg har besluttet mig for at bruge Blue Hors Zack på min Solos Landtinus/May Sherif/Deady Nightshade xx hoppe.

 

Havde også samme hingst i tankerne til min Blue Hors Don Romantic/A-Dur/Sylvester hoppe men tror det bliver den unge Blue Hors first choice i stedet for.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 19:38

Uha hvor spændende :) sikke gode og spændende hingste der er valgt og nævnt her i tråden :)

 

anette toft: super spændende valg :) Freestyle har vi jo også valgt til vores RDH hoppe iår, som i øvrigt er ifol med Zodiac nu ;) så lidt sjovt synes jeg det er :)

hun er super spændende din fine lille prinsesse efter Zodiac ;) er så spændt på hvad der kommer ud af vores, men vi må vente lidt endnu ;)


 

MVH Sarah Sørensen

 

Hensas Horse Breeding

 

 

Venter med spænding føl e. Blue Hors Zee Me Blue og Zodiac i 2014 !

 

Smart hingste plag, f. 29/5-13 e. Tailormade Attention/Rendezvous/Davignon sælges !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Drømme om endnu en føller
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 21:45

Jeg har lige fået et dejligt hoppeføl efter Baltimore Vrå

 

Jeg ved ikke rigtig om jeg ifoler hoppen igen (Anglohoppe eft. Doncaster AA/Double Schwartz XX), men hvis jeg gør, er valget enten mellem Fly Society XX eller Zonyx OX.

Først nævnte vil tilføre noget mere fylde og sidstnævnte lidt mere ædelhed. Galop, hove og farvelade vil jeg gerne have forbedret, hvilket jeg mener de to godt kan bidrage med


Med hestene BS Schanitta & BS Laschano

samt føl i vente i 2014 efter Baltimore Vrå & Placido Domingo

Mor til Noah 20.09.2009 & Adam 14.07.2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi prøver igen
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 20:16

jeg bruger Zack igen til min stensvang hoppe. Hun har et fint hoppe føl år, så vi prøver igen

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Zarina 15 dage. Far Blue Hors Zack , Mor Viktoria stensvang, Morfar Solos Lantinus

Født den 23- 3 2014

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind Tak :)
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 20:50

Sarah - Hensas: Det er også to særdeles dejlige hingste :) Fik i dag et lille kig af Zodiac i den daglige træning og han er bare helt fantastisk :) Så man kan jo kun glæde sig til at se dem alle på lørdag til Åbent Hus.

 

Jeg havde faktisk også Zodiac i tankerne til Weltjunge hoppen da han også kunne match hende godt også at han er en blanding af det hollandske blod der giver knæ- og haseaktion samt De Noir der plejer at være god til at lave type og ridelighed - så tror jeg bare han kunne være en fantastisk kombination. Men tænkte også det ville være lidt sjovt at vræe en af de første med Freestyle og ham er jeg også helt skudt i :) Så en af hver må være det optimale ;)


Anette Toft Jensen


www.staldkalhave.dk


Avl af kvalitetsheste til dressur

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit valg
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 22:41

Til trakehnerhoppe efter Kennedy/Matcho AA/Erzsand har jeg besluttet at bruge Fly Society XX.

 

Hoppen er i sin tid kåret med 7/9/8/7/7/7/8 og målte 166 cm for 8 føl siden.

 

Der ønskes at afkommet bliver mere højtstillet, og mindre tung fortil. Ydermere ønskes der udholdenhed og gåpåmod.

Hoppen har et fremragende fundament, store hove og er super bygget, tillæg også et vidunderligt temperament.

 

Afkommet skal bruges til military og hasarderede fræseture på stubmarken og i skoven. Jeg håber på et slutmål på ca 171 cm. - Nåh ja, og så bestilte jeg en sorte hoppe med masser af maling hos Jørgen Sten, dét er klart :P

 

Crelido var oppe og vende i mit hovede, men Fly Society xx føles rigtig, og så kan vi også blive i TAF og undgå blodskam, haha.

 

Hoppen:

Billede

 

Billede

 

Flere billeder: www.dyrhave.com/billedviser/Kamelia/ index.html


Salg af 1.-klasses trakehnere


Se www.Dyrhave.com for info


Fotografering af heste, equipager og dyr. 300 kr+kørsel

skriv PB for info

1
0
Svar på denne tråd
 
 Volstrups Casillas
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 20:50

Min Bronzemedalje hoppe Wienna efter Willemoes ryger i år til Volstrups Casillas.

Jeg har i forvejen en Casillas på hendes storesøser, som bare er en helt fantastisk hest.

 

 

Wienna BRDH, kåret med 9 i teknik og 9,5 i kapacitet

Billede

 

Volstrups Casillas, springer S i Tyskland

Billede

 

Min nuværende Casillas hoppe på 5 år og en drøm at springe på :-)

Hun fik bl.a. 9,5 ved sin kåring. Hun er lidt lille, men en gummibold med hjertet på det rette sted og den helt rigtige indstilling til at springe.

Billede

 

Billede

 


MVH Nanna

Stutteri Teglvang

 

 

Forhandler af Regulator Complete

2
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  25-04-2014 10:26

Uha hvor er det altså bare spændende og følge med i jeres hingstevalg, synes det er så hyggeligt og sidde og læse om

 

Furstenball, er altså også ganske lækker og mange super gode afkom har han jo også

Ville så gerne også bruge ham og tror også han ville passe og opveje specielt min ene hoppe rigtig meget, men i år har jeg som sagt valgt og prøve og bruge hans søn, Freestyle, til hoppen og så må vi se om næste år evt, alt efter hvad der kommer ud, om vi skal prøve og bruge ham til hoppen Har jo hørt mange rygter om at F blodet passer rigtig godt på W blodet, og tror på han kunne opveje de negative sider, og hoppen er selv en super hoppe og har klaret sig ganske godt i sporten, men er desværre blevet skadet, og går udelukkende i avlen nu hvor hun også gør det fantastisk


 

MVH Sarah Sørensen

 

Hensas Horse Breeding

 

 

Venter med spænding føl e. Blue Hors Zee Me Blue og Zodiac i 2014 !

 

Smart hingste plag, f. 29/5-13 e. Tailormade Attention/Rendezvous/Davignon sælges !

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider