Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 BH First Choice
Forfatter: 
Dato:  03-04-2014 20:26

Nogen der har brugt/overvejer denne hingst og vil fortælle lidt om deres overvejelser ? Allerhelst vil jeg jo se føl der snart må komme efter hingsten

 

Jeg så ham om torsdagen i Herning, men af en eller anden grund faldt jeg ikke lige umiddelbart for ham, men når jeg ser video fra Blue Hors kan jeg jo både lide bevægelses mønster og type af hest.

 

Billede

Det er til Slow fox efter Don Schufro han overvejes.


The grass was greener....

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 First Choise
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 18:49

Jeg er af samme opfattelse som dig, syntes heller ikke om ham i herning. Så ham igen da de holdte åbenthus på ASK.. der var jeg stadig ikke imponeret over ham..


Stutteri Håbet - et dejligt sted at være

0
0
Svar på denne tråd
 
 Video...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 19:26

Jeg må indrømme at jeg har set videoen fra BH's hingstedag og han sagde mig ikke noget, jeg savner at aktionen bagi og fori er bare nogenlunde ens.

0
0
Svar på denne tråd
 
 BH first choice/first choice..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 22:26

Tror der i det ene indlæg bliver refereret til den ny springhingst fra stutteri Ask ( også en first choice ).

 

Så da jeg var på blue hors at han var tilført en del af deres hopper i folestalden,så føl må være her meget snart.

 

Fin hoppe Janni, tænker om der er en vis mængde fuldblod i hende?

 

Det er så svært med de unge, dem har jeg virkelig stirret mig blind på, og er gået i retning af et par hingste der allerede har en del afkom på bagen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stutteri Ask
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 23:08

Nej, der bliver ikke henvist til springhingsten first choise.. Ask og Blue hors har jo et samarbejde, og derfor havde blue hors bla. Blue hors First Choice med til åbenthus på Ask i sidste weekend. her blev han fremvist både for hånd og under rytter.


Stutteri Håbet - et dejligt sted at være

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskylder..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 00:23

Selvfølgelig Vibeke, de havde jo også nogle springhingste med til

Åbent hus på blue hors - det der gjorde mig i tvivl

var du ikke brugte BH'et foran.

 

Den springbetonet first choice er slet ikke ved Ask,men efter en af deres hingste, tjekkede det lige ( Volstrup ).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehesten...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 04:53

På ridehestens følgalleri er der et enkelt afkom efter ham.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej - tak for
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 22:00

input

 

Det er et særdeles fint føl på Ridehesten synes jeg ( ved også godt at hoppen sikkert er rigtig god ).

 

Rosina: Nej der er ikke så stor fuldblods andel i hoppen, kun knap 25 %, men hun er smal i det.

 

Som sagt var mit fokus nok andetsteds den dag om torsdagen; men synes jo hingsten ser fin ud på video og han har også aflagt en rigtig god prøve, så hoppen bliver ifolet med ham i år.

 

Hun er førstegangs hoppe, så vil da være ærlig at indrømme at Blue Hors første rate også spiller ind.


The grass was greener....

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 bh first choice
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 07:10
Jeg havde ham på listen over hingste der skulle undersøges nærmere. Det var så godt nok sidste år. Jeg snakkede med Karina Christiansen og oplyste jeg havde fokus på at føllet gerne skulle blive mere ædelt.

Fik svaret at Negro, der er morfar var en kraftig herre og da man ikke vidste på det tidspunkt hvordan han avler mente hun han skal bruges på ædle hopper. Så han blev valgt fra. Min hoppe er ædel nok men der ønskes luft under fusserne :-)
Nu er det jo så føllene der skal ses men husk at tjekke hvilke hopper der er bag. Ellers synes jeg du skal ringe til BH og få en snak. Karsten anbefaler jo den hingst han mener er bedst til hoppen ;-)

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Føllet..
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 18:14

Føllet på ridehesten er halvsøster til Blue Hors Zee Me Blue, mor jo også schufro hoppe meget lig samme forædling som din Janni.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider