Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Carmargue/samsam/gershwin
Forfatter: 
Dato:  21-03-2014 17:14

 

 

Saigon tog fusen på mig og folede i morges- to uger før termin.
alt er gået godt, følle har fået nogle grimme hudafskrabninger, men dyrlægen har været forbi, så der skulle være styr på det.
Det er saigons første gang og hun er ikke specielt imponeret af den lille, men lader den dog die. Håber det kommer i løbet af aftenen.

her er hun så:

 

 

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

:

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med føllet
Forfatter: 
Dato:  21-03-2014 23:39

Håber din hoppe bliver en god mor


The grass was greener....

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-03-2014 09:17

Tillykke med føllet sikke en fin blis :-)


 

Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

 

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Status
Forfatter: 
Dato:  24-03-2014 21:23

Dyrlægen har været og kigge på hende igen. Vi tager lige 7 dage mere på penicillin - hendes sår er rigtig grimme nu og dyrlægen sagde, at jeg godt kan regne med at de bliver værre endnu..

håber og krydser for at undgå en infektion..

hvorom alt er, så er hun stadig frisk og spiser hele tiden.

 

Billede

 

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-03-2014 21:39

Fint føl, tillykke med hende, krydser fingre for at sårene heler uden problemer.

 


Mvh Naja

 

 

Smart velgående 1'er pony

5 år, cool og nem sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carmargue
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 10:50

Flot føl. Jeg har selv en Carmargue og kan godt forstå dit valg at hingst

Hvad er det dog for sår hun har fået? Jeg stod med min svigerfars travføl for år tilbage, som udviklede sår og efterfølgende væskede i alle ledene på hende. Det viste sig desværre at hun havde føl-syge.

Håber din kommer sig og at det ikke er værre end sårene. Alle de bedste tanker til bette føllet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille føl
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 11:47

Hun har ligget op ad væggen da hun blev født, og har derved fået hudafskrabninger. De er så desværre blevet større og væskende, så jeg er bange for at vi ikke kan gøre mere for hende :(

hun er lige nu indlagt på landbrughøjskolen og jeg venter på svar på røntgen, for at se om knoglerne har taget skade.

hun er dog stadig frisk og bukker rundt i boksen, så ved ikke helt hvad jeg skal forvente og tro på lige nu..

 

 

håber bare hun klarer den, det er mit første føl. Og hun er bare så sød og yndig..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trist at læse
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 16:08

Håber dit dejlige føl klarer sig, så du også prøver at opleve lærkens sang henover hoppe og føl - mens du sidder i græsset og mærker solen varme dig.

 

Krydser fingre

 


The grass was greener....

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 22:00
Stort tillykke med vidundret. Fik selv føl den 23.. besværligt men pragtfuld. Håber i snart har styr på de sår. Alt lykke til jer. Kh tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Øvøv.....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2014 06:40

Håber trods alt føllet klarer sig. Hun er da i bedste hænder. Vi bearbrejde også os selv at der ikke var nok "fast bund" i foleboksen osv. da det i første omgang så ud til at hun havde skrabet halmen væk osv. Men det var desværre en omgang følsyge :-(

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Først tillykke med
Forfatter: 
Dato:  28-03-2014 07:16

det fine hoppeføl - som på billederne udtrykker livsglæde.

Håber alt det bedste for jer/ for hende. Hun er i gode hænder.

Man kan have den bedste bund i boksen, og aflige vel kan ting gå "galt". Ingen grund til at dunke dig selv i hovedet!

 



Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk



SOMMERGRÆS UDLEJES HESTE / PONYER / PLAGE / FØLHOPPER

Nu mor til Chanel. 21.08.2008


Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd
 
 Update
Forfatter: 
Dato:  28-03-2014 08:45

Tak for jeres fine ord og krydsede fingre.

Lille Catua, som hun hedder , har været i røntgen og der var heldigvis ikke skade på knogler, led eller andet. Da vi ankom med hende, var drylægernes største bekymring faktisk at hun var født for tidligt.

Så nu skal vi "bare" have hendes grimme sår til at hele. Det kommer til at koste mig i omegnen af 30.000 kr, men vi har valgt at give hende chancen. Synes ikke at vi kunne aflive et ellers frisk og glad føl

 

Jeg skal ind og besøge dem i morgen, hvor jeg forhåbentlig kan snakke med en dyrlæge. Har intet hørt siden onsdag, men som de sagde - intet nyt er godt nyt

4
0
Svar på denne tråd
 
 godt nyt
Forfatter: 
Dato:  28-03-2014 10:40

Det var godt nyt. Sådan da. Puha for en grimme pris . Vi snakker ikke om, hvad mine tre foldbumser, hvoraf kun den ene har været redet meget meget lidt, har kostet mig at have gående. Det tør jeg slet slet ikke begynde at regne på. Pøj pøj med hende. Jeg håber du snart får hende hjem igen, så i kan nyde foråret.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Besøgstid
Forfatter: 
Dato:  29-03-2014 16:07

Har i dag været inde og besøge Catua og Saigon.

snakkede med dyrlægen i går, som fortalte at hendes sår heler bedre end forventet! Forsigtig optimisme var ordene.. Bagkoderne er så fine, at de ikke behøver forbindinger.. De er dog stadig bekymrede for hendes bløde koder, men det er jeg så ikke. Hun er nu 8 dage gammel og står stadig pænere end mange andre jeg har set

Dyrlæge fortalte, at hun havde været i h&m for at købe trøjer, da forbindingerne på albuerne ryger ned, når hun bevæger sig så det var et spændende syn, da jeg mødte op:

 

Billede

 

Hihi :p hun er stadig ved godt mod, selvom hun var noget sur på bandagerne, de klør ;-)

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 tuttenut
Forfatter: 
Dato:  29-03-2014 18:15

Åh hvor er hun altså en lille tuttenut . Min kom til skade med hasen, da han var tre måneder. Jeg prøvede senere en back-on-track hasebandage, der dog ikke var helt super i størrelse/pasform. Den skulle også af. Og evt smides ind i naboboksen til storesøster. Ikke nemt at finde den igen, begravet i halm, når jeg ikke engang vidste, hvilken boks jeg skulle lede i . Klokker skal også af. Jeg når knap at vende ryggen til ham, før de er pillet af. Søsters klokker hjælper han hende også af med. Den mule skal bare pille i ALT.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Nye billeder
Forfatter: 
Dato:  06-04-2014 20:49

Det går stadig langsomt, men fremad for lille Catua.

håber at kune få hende hjem i slutningen af næste uge.

hun havde fået alle bandagen af, men da hun er blevet forkølet og har været halvsløj, har hun ligget meget ned, så det ene sår var begyndt at bløde igen.

 

Billede

 

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-04-2014 22:33

Dejligt det går fremad, hun er godt nok en skøn lille én :-)


 

Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

 

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 14:21

Hvor er hun bare smuk og skøn! Godt det går fremad med hende! Rigtig god bedring til lille tøsen! :-)

 


Marit :-)

 

 

- hestemassage tilbydes på Sjælland -

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 16:56

Også Pøj Pøj her fra. Hvor er hun fin

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 09:58

Held og lykke med din lile smuksak. Håber ikke hoppen snyder dig til næste år, Hvor er det vigtig vi er der. Men hvor er det svært.

 

Glæder mig ti at se flere billeder af dit dejlige føl.

 

MVH Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt besøg
Forfatter: 
Dato:  09-04-2014 21:54

Tak for jeres fine ord.

Har igen i dag været på sygebesøg.

Det går meget bedre, havde heldigvis ikke fået lungebetændelse, men får alligevel penicillin til på fredag, hvor vi så skal vurdere om jeg kan få hende hjem søndag :)

 

Billede

 

Har også investeret i en ny grime, da den RBH jeg har købt stadig er for stor :p

så i dag fik hun den på og blev striglet, så hun kan finde ud af, at der ikke kun skal foregå noget dårligt, når hun får grime på.

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig!!
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 20:11

Så kom de endelig hjem :)

Billede

 

Catua skal lige have en uge mere med penicillin og så kontrol om 3 uger, for at tjekke om sårene fortsat heler som de skal.

såret på hasen er det værste, og det har dannet lidt for meget granulationsvæv rundt om en sene, som så skal ætses eller skæres væk på et senere tidspunkt.

kønt er det ikke, men det ser ud til at hun kommer til at fungere uden mén.

så nu krydser vi fingre for, at jeg har opbrugt min kvote af uheld i år!

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 følle...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 20:40

Hun ser godt nok dejlig ud.

Rart at det går fremad med hende.


Anne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fine følle
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 15:58

Hvor er hun bare fin - held og lykke med hende.

 

Krydser fingre for at det hele fortsætter med at gå godt, det må ikke være rart at skulle starte med sådan en omgang.


- Jannie Baggesgaard Jensen -

 

Baggesgaards Amazing

Baggesgaards Floriziana

Sandie Ravnskov

 

Sponsor: valsoe-horses.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er hun kær
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 16:39

Hvor er hun kær, hun ser rigtig fræk/kær ud, men moderen er jo goså meget køn.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 19:37

Tak for jeres kommentarer..

Nu har de snart været hjemme i to uger og sårene heler heldigvis stadig rigtig godt.. Vi er gradvist begyndt at vænne dem til at være på fold, det har desværre været ret koldt, så hun er ikke ude mere end en time ad gangen lige nu.

 

hun er blevet rigtig fræk og bukker ud efter os, hvis det ikke lige passer damen at blive rørt ved. Det er lidt problematisk, da hun har haft tynd afføring, som sidder fast i pelsen - det vil jeg rigtig gerne have vasket væk, men kan simpelthen ikke komme til! Hun truer og pisker med halen og bukker efter mig.. Hvad gør man lige ved det?

Har forsøgt at daske hende i røven, men har for meget respekt til at gå tæt på. Hun virker utryg, hvis jeg hæver stemmen Og hendes mor bliver også urolig ved det :-s

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt nye billeder
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 19:39

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider