Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingst til Michellino hoppe
Forfatter:  Iwanna Humbalot (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  05-08-2012 17:02

har spurgt før, nu prøver jeg igen, med lidt billeder:

jeg har en Michellino hoppe, med Victory til MF

Billede

Som ser sådan her ud :

Ikke kommentar til rytter tak da det ikke er mig.

Billede

Billede

Hun er desværre ikke kåret, men min underviser har udtalt at hun har en enorm god skridt, og trav er også ret god, ( når vi ellers er i balance) galoppen har vi ikke arbejdet så meget i endnu.

Hun er en følsom, opmærksom dame, min tanke var jeg skulle springe hende, men vi arbejder også med dressuren. Men hun er arbejdsvillig og nok en af de rarste

Har i nogle forslag til en hingst til sådan en dame.

det skal nok ikke være en hingst der avler mere opmærksomhed/varmhed i det er der nok af

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg..
Forfatter:  lejung (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  05-08-2012 22:08

På min Michellino hoppe har jeg både brugt De Noir og "Uno" Don Diego. Det er begge blevet hoppeføl, den ældste De Noir hoppen er idag 5 år, den yngste eft. Don Diego er 3 år.

Min Michellino hoppe er en til tider tændt men klog "dame" (hest).

Jeg synes begge afkom er blevet roligere end deres mor, De Noir hoppen blev målt til kåringen til 163 cm (mor er ca. 162 cm).

"Uno" Don Diego hoppen er noget større, ca.167-168 cm. og utrolig sød og rar. Hun er tilmeldt 3 års sadelkåring her i aug. Hun har gode karaktere fra følskuet, så det bliver spændende hvad dommerne mener til sadelkåring.

Hvis jeg skulle lave flere føl på min Michellino hoppe, så burde jeg nok bruge "Uno" Don Diego igen, MEN hende den 3 års jeg har er rød og jeg ønskede meget gerne et sort afkom eft. "Uno" Don Diego.

-Mit hjerte siger Fürstenball, men Fürstenball passer bedst på storrammede hopper. Det er min lille Michellino ikke lige frem.

Fürstenball er kendt for at avle et utrolig dejligt temperament videre.

Ellers skulle Sunny Boy også passe godt til Michellino hopper..

En helsøster til min Michellino hoppe, har avler brugt BH. Don Schufro 2 gange, det er blevet dejlige ædle føl. Don Schufro er bare noget dyr at bruge.

Stald

Vestervang

Sælges:

DSP vallak rød f. 2009, bliver stor 1'er pony. F:Prince Perfect M:Gabbi, B-pony i spring.

DV hoppe rød f. 2009, bliver ca. 170 cm. F:Uno Don Diego M:Micha Khan MF:Michellino

0
0
Svar på denne tråd

Han var da ufattelig
Forfatter:  Iwanna Humbalot (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-08-2012 09:54

fin ham Don Diego. Kan være jeg skal kigge den vej. Jeg er så ny i det her avl, jeg ved kun det at det er en fordel at finde en hingst der kan forbedre hoppens fejl, men ellers ved jeg ikke så meget ...

tak for dit svar

Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

michellino hoppe
Forfatter:  møensholm (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-08-2012 22:21
Jeg har også en dejlig Michellino hoppe, hun har afkom efter Rotspon, den blev dog kun 155. Så har hun en Prinz K3, som er 2 år og knap 170, og gude smuk. Og så har hun et Temptation fra sidste år som også er ret stor. Hun er selv 164. Alle er med gode bevægelser, og uden (Michellino temperamentet) hvilket hoppen heller ikke selv har.
I år har vi forsøgt at insiminere med uno don diego, men desværre uden held.

June
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo