|
|
| OLH hoppekåring, championat og følskue |
|
|
Jeg var fotograf på hoppekåringsrunden sidste år, og nød meget at se de mange smukke dyr der blev fremstillet. Derfor håber jeg at alle der har fremstillet Oldenborgheste i år vil ligge et billede ind og/eller skrive hvordan det er gået.
Mvh. Gitte StaldOlsen.dk GO Filique Findus B - Top of Class - Urprinz Feldholms Doughty Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kåring |
|
|
Jeg fremstillede i dag min 3 års renracede hoppe i Arden, Vejgaards Una Evigglad! Hun fik 7 og 8 taller i sin bedømmelse, og sluttede med 8 i helhed  Hun er mit første oldenborgafkom, så jeg er en stolt ejer og avler! Lige et enkelt billede:
"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket" Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper! Så er Vejgaards Elliott også kommet til - Charmebøf over alle grænser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når man tænker |
| Forfatter:  |
PN Dominik (Skriv besked) |
| Dato:  |
28-07-2012 12:04 |
|
på hvor mange hopper der egentlig var til kåring i Arden, min egen inklusive, er det jo meget få billeder der er kommet ind. Personligt synes jeg det var en skuffelse. Jeg synes de var meget hårde ved min hoppe. Derudover synes jeg piskeførerene gjorde en dårligt stykke arbejde. Hørte fra flere at de var lidt utilfredse. Min blev kåret med 7 i helhed. Fik ikke vist noget trav rigtig og fik kun 6 i trav. 4 i forlemmer som jeg osse synes var meget hård. Havde selv regnet med 5. Men sådan er det jo. Championatet var vores debut. Jeg red hende ikke selv. De havde en superflot tur rundt. Fik 7 i skridt og galop og 7,5 i trav og 7 i resten. Jeg forstår ikke hvad de kigger efter. Hesten vippede ikke med et øre. Gik fuldstændig stabilt rundt. Kiggede slet ikke. I modsætning til de andre i hendes hold. Rytteren var meget skuffet og er helt overbevist om at de har skrevet på vores seddel mens de har kigget på en anden. Hun fik sit R med 7,1 i snit. Men genrelt er jeg meget skuffet over hendes bedømmelse. Jeg har den samme dejlige hest med hjem. Men jeg forstår ikke at hun er faldet så meget udenfor rammerne i forbundet som dommerene åbenbart mener. Og slet ikke når man sammenligner med de andre heste i hendes hold. Men sådan er det. Lige et billede af damen foran dommeren. Ikke det bedste men det var svært at tage billeder synes jeg. Jeg er glad for det er overstået og nu skal jeg selv til at overtage ridningen af hende. Det glæder jeg mig til. Vi skal starte undervisning allerede på onsdag kl 17. Det bliver hårdt. 
Rytter søges. 4års DOA hoppe. Redet to mdr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 4 års forædlet |
|
|
Jeg havde Baroness af Østensgaard med i Vipperød. Gik på fløjen med 9 p hvilket var meget uventet, men SUPER FEDT.  Hun er efter Baccarat xx med Rarus som morfar. Var i øvrigt også på fløjen som føl...  Ridningen gik rigtig godt, hvor jeg også havde en prof til det (Malene Lund). Sluttede som en samlet nr. 3 med 7.76 så det var rigtig dejligt. I øvrigt mener jeg ikke dette er stedet at lufte sin frustrationer over en bedømmelse der ikke gik som håbet. Der bliver opfordret til at man kommer hen og spørg efterfølgende hvis der er noget man ikke er enig i, hvilket jeg synes man skal benytte sig af. Hellere det end skrive her hvor de ikke ser det, og du nok ikke får noget svar.
OLDENBORGHESTE FRA ØSTENSGAARD CAMILLA HOLMGAARD CHRISTENSEN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde |
|
|
Som altid glemt mit kamera så har ik taget billeder:-( min veninde tog nogle ligger dem herind når jeg har fået dem:-) men en god dag for os var det helt sikkert Lilly gik 3 af 6 i oprang og hun fik 2 7 tallet resten 8! Og 8 i helhed:-D trods den flotte kåring stiller jeg hende muligvis igen som 5 års da hun er lidt overbygget og bla fik kommentaren 'en hoppe i god udvikling' men nu må vi se, kommer an på hvordan hun udvikler sig:-)
Camilla Diana Henriksø og Lilly af Støvlebæk Præstemarkgaard Salg af Biss25 hundefoder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nu er jeg "grøn" indenfor kåringsfremstilling, men er det kotume at publikum jager på hestene når de vises løse? Jeg må ærligt indrømme at jeg er dybt skuffet over mange af de publikummer der var til stede i Arden under fremvisning af de 3 års renracede i ridehallen. Min var lidt frisk da hun blev sluppet løs, nye omgivelser og sådan, men var egentlig godt på vej til at vise noget trav, men så skal jeg da lige love for at hun blev jagtet afsted i galop. Jeg måtte bede den ene piskefører om at holde pisken i ro, for hun smældede konsekvent med pisken når Una var i hendes "halvdel". Det hjalp godtnok, men så snart hun gik i trav jagtede publikum hende i galop, selvom jeg bad dem om at være stille. Dommerne måtte to gange bede om at hun blev vist i trav. Generelt fik al den jagten rundt Una til at tonse afsted, i stedet for at vise de velbalancerede og frigjorte gangarter hun nu har. Hun fik et 7 tal i trav og galop, som jo ikke er ringe, men flere kompetente oldenborg-folk har vurderet hende til 8. Og det er da bittert at der står 7, hvis der kunne have stået 8 hvis ikke publikum havde opført sig som de nu gjorde! Dommerne vil jeg ikke klage over, fik et rigtig godt indtryk af dem og vil ikke sætte noget på ders vurdering af Una.
"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket" Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper! Så er Vejgaards Elliott også kommet til - Charmebøf over alle grænser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rystende |
|
|
Hvis det forholder sig som du skriver der, så var jeg blevet spat hysterisk. Når jeg fremviser har jeg kun mine egne piskefører på. Ikke fordi jeg synes dem der er der ikke gør det godt nok, men fordi vi har nogle aftaler om hvordan jeg vil have fremvist hesten. Jeg sagde til piskeføreren i går 'jeg piskeføre selv på hesten' og han gik høfligt ud til siden. Hos os var der ingen urolig publikummer, undtaget ved én hvor der var meget banken på træværket, men det var nogen der hørte til hesten.. Hvorom alting er, så tillykke med kåringen af Una.
OLDENBORGHESTE FRA ØSTENSGAARD CAMILLA HOLMGAARD CHRISTENSEN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt billeder fra dagen |
|
|
Jeg var forbi i vipperød sammen med min søn på 3 mdr. Jeg fik et lift af min veninde som udstillede disse to smukke damer: TEA HEDEGAARD - 3 års forædlet Kåret med 8 point VINNI HEDEGAARD - 3 års renstammet Kåret med 7 point Mette Olesen og hendes to skønne damer Stemningsbilleder...
Mvh. Gitte StaldOlsen.dk GO Filique Findus B - Top of Class - Urprinz Feldholms Doughty Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som altid |
|
|
Camilla Diana Henriksø og Lilly af Støvlebæk Præstemarkgaard Salg af Biss25 hundefoder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Camilla28: Er da også virkelig skuffet over deres opførsel, men da jeg ikke som sådan kunne "sætte" ansigtet på fjolserne, ville jeg ikke konfrontere folk med det. Havde jeg vidst præcis hvem folkene var, havde jeg også givet dem en skideballe så de kunne forstå det. Sket er sket, og jeg kan desværre ikke gøre så meget ved det nu, andet end at håbe på at de måske læser denne tråd og opfører sig anderledes næste gang de overværer en kåring!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Revsø.. |
|
|
Jeg var afsted med Chassie igår i Revsø. Vi havde en super god dag, trods en lidt utålmodig Chassie til tider Men hvad.. Synes nu hun gjorde det flot. Hun blev kåret med 8877 77 778 og 7 i helhed. Målt til 161 i stg. og derved også den mindste på holdet. Desværre er hendes str. lidt minus. De skrev at hun er en køn lille hoppe, men mangler format og oldenborg præg. Men jeg er nu tilfreds nok  Lige et billede, inden vi skulle ind og i aktion! Første runde i "ringen". Ved oprangering Championatet bestod hun med 7,0 og er også helt tilfreds her. Louise som red hende (og har haft hende i ridning den sidste måned) gjorde det super godt. Anspringene til galop drillede lidt og så kastede hun med hovedet en enkel gang, men ellers gjorde hun det bare så fint, kiggede lige en enkelt gang på dommerne, og ellers ikke  Trav Galop Skridt Smile En træt hest, der ikke gider frem med ørene 1 stk. træt hest, hjemme i stalden igen efter en lang med super hyggelig og lærrig dag! 
Mvh Celina & Chassie Moon Chassie søger part 3-4 gange om ugen pr. 1. August. Hun er opstaldet i 5700 Svendborg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kåring / eliteskue |
|
|
Hej Ja vi tog til Vipperød med vores 100% renstammet 3 års hoppe efter egen hingst Rørmosens Herkules og Frezzie som mor.Vi syntes selv hun er fin men blev fuldstændig overrasket over at hun blev kåret med 9 point, gik fløj og ærespræmie
og inviteret med til eliteskue. Det føltes bare helt mærkeligt men glædeligt. Hun blev målt til 170 i stang så hun er en stor dame. Her lige et billede af Rørmosens Fiona Alstrup. Mvh Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 afkom kåret |
| Forfatter:  |
Lotte Miller (Skriv besked) |
| Dato:  |
29-07-2012 23:14 |
|
Jeg havde Millers Malou med til kåring i Arden og det gik godt og jeg er tilfreds med resultatet. Hun er efter Lami Søndervang/Urprinz, og hun var en fornøjelse at have med. Hun opførte sig eksemplarisk og faldt i med omgivelserne. Hun blev kåret 7876 77 676 og og 7 i helhed  . Min veninde mønstrede hende, og det gjorde super fint. Lerholms Josefina solgte jeg da hun var ca. 10 måneder til Sjælland og der dragede jeg over sammen med kæresten dagen efter kåringen i Arden. Hun er efter Kirsebærgårdens Joker og Temple Wind og blev kåret med 7 i helhed. Det var dejligt at se at hun havde udviklet sig positivt, sidst jeg så hende som 2 års hoppe. Så jeg havde en god weekend  Generalt var jeg tilfreds med forholdene i Arden, dog syntes jeg det var et minus, at man ikke havde valgt at bruge hele hallen, som i Vipperød, jeg lod mærke til mange af hopperne havde svært ved at bremse ned, når de galopperede, og derfor blev bunden i ridehuset og fræset op i enderne. Der var enkelte der tæt på at glide i bunden. Men ellers tilfreds. Men jeg ved at Josefinas ejere, var ikke tilfreds med nogle af piskeførenes måde at drive hestene på. Da Josefina var på fast bund, blev longepisken brugt direkte på hesten, og ejeren var også hende og nævne at, vedkommen godt kunne holde sig væk, når hun komme i ridehuset.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| championats vinderen |
|
|
Jeg havde Black Liva Lamour med i vipperød hun blev reservefløj med 9 point og udtaget til Eliteskuet. hun er efter sølvmedalje hoppen black lady søndervang og eminénz som far. Hun var den bedste 2 års forædlet i 2010 til eliteskuet og blev fløj hoppe på sjælland i 2011 med 8 i helhed hun skulle også gå 4 års championat samme dag og her blev hun samlet vinder med 8,34 og vidre til Eliteskuet der også De to udtaget 9 points hopper med deres ejer fra vipperød Til Eliteskuet blev Liva nr 3 i sit hold og blev færdig kåret med 9 point og en bronce medalje Liva med alle sine rosette hun vandt Til finalen i championatet for de 4 års vandt liva også der så nu er hun den bedste 4 års championatshest 2012 vildt af tænke på af jeg sidste år også havde den bedste 4 års championats hest så nu har mine heste vundet det to år i træk Liva med sine faste rytter christina som har stået for hendes træning og tilridning siden dec 2011 samt hun også rider hendes storebror sir Lacon
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Hej Brian. Stort tillykke det er godt gået to år i streg,det ligner jo du har ryddet hele præmiebordet,sådan!! Dejlig hest,vi havde gerne været med,men håber at kunne give dig lidt konkurrece til næste år. Held og lykke med stjernerne. Vh Birgitte Også tillykke til alle I andre!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| championat |
|
|
Mange tak Birgitte og tak for snakken i stalden til Eliteskuet jeg har desvære ikke pt noget til 4 års championatet til næste år først i 2014 da min hingsteplag er blevet 2 år i år så må vente lidt tid i nu desvære hilsen brian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1212332434 |
|
|
Jeg var forbi til Elite skuet i Revsø. Der var mange dejlige heste. Så flere af hestene i tråden. Og synes det var fortjent at du vandt Championatet:-) Din hest var yderst godt gående. Jeg skal selv have min med næste år til 4 års championatet. Så det bliver ret spændende. Der skal hun også kåres. Vil skyde på at hun er onkring de 178 i stg nu. Så hun kommer til at rage lidt op:-) Ved ikke om jeg selv rider hende eller om jeg skal finde en rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|