En renracet hest er en renracet hest uanset om den har papirer eller ej. Hvis man kender forældrerne, hvad er så problemet???
"Jeg undrer mig bare over at folk jo hårdnakket og meget ihærdigt går op i deres blandingsmusse er den og den race når det aldrig kan bevises.. så er det som om de ikke rigtig acceptere deres egen hest.. hvilket er lidt synd.. men ligefrem forarges.. det synes jeg mit liv er for kort til.."
Det aller, aller første folk de spørger om, når de hører det er en blanding: Hvad er det en blanding af???
Det er sgu da ikke kun os der går op i hvad "race" man har. Det gør ALLE andre også, så "lefab", det er bullshit det du skriver. Man kan jo ikke have en blanding i fred uden at man skal fortælle hvad racer den består af.
Jeg er meget glad og stolt over min hund, som er en "ægte rundkørsel". Men igen VIL folk vide hvad racer der er i hende, bl.a. fordi hun er en yderst god hund.
Det samme med min blandingshest, han er et noget specielt apparat og folk vil da vide hvad han er af.
"Nightfall": Det fremgår jo tydeligt af dit indlæg, at netop fordi DU har beløb en masse penge på papirer (ikke for hestens kvalitet), så er der i hvert fald inden andre som skal tror de er det samme som dig uden at have betalt for det. Det hedder med andre ord: Snopperi.
Og det er lige præcist hvad det er. Kan du kun være stolt over din hest, hvis der er papirer på den???
Det var lige mit sure opstød.