|
|
| Ny hoppe i stalden |
| Forfatter:  |
Lone Rytter Kærvang (Skriv besked) |
| Dato:  |
30-05-2012 16:59 |
|
I mandags var jeg i Tyskland og hente en 1-års hoppeplag (faktisk lige på hendes fødselsdag). Hun var udelukkende købt ud fra afstamningen og lidt video jeg havde set - men jeg blev bestemt ikke skuffet, da jeg så hende live. Hun gik direkte på trailer, og stod lidt urolig de første tre-fire minutter, men så var der ro de 5,5 timer som køreturen varede, og der lå ikke engang en klat i traileren, da vi kom hjem  Hun er efter Fürst Nymphenburg/Don Frederico/Lauries Crusador. Hun er ud af samme hoppestamme som avlshingsten Benetton Dream, der som fem-års vandt bundeschampionatet. Af andre heste i afstamningen findes den kårede hingst Winterprinz (USA), Daimler, Danny de Vito. Hun har udelukkende statspræmiehopper på morsiden, og mormor var to år i træk skuets bedste hoppe i Celle.... Nu mangler jeg bare at finde et navn til den unge dame, og da hun er hannoveraner, skal det jo begynde med F. Forslag modtages gerne... VH Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke med din nye hoppe, hun ser da helt fantastisk ud og spændende afstamning. Synes hun ser ud til at have dejlige store kropspartier, smukt hoved og sikke nogle lange ben, de ville da gøre selv Julia Roberts, midsundelig og så kan hun vel og så bevæge sig, gætter jeg på  Navne er jeg ikke stærke i, men rigtig meget held og lykke med hende!
Venlig hilsen Louise Skov 3 års Temptation/Depardieu/Mr.Playboy XX vallak sælges Boney M/Depardieu/Mr.Playboy XX 1 års vallak sælges Venter Boney M føl 2012
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Hvor ser hun godt ud:-) Tillykke med hende.. Tænkte med det samme på freuline (tysk staves)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rødhåret babe :o) |
|
|
Hun er en RIGTIG spændende lille dame Tillykke med hende.. Jeg synes hun skal hedde Freudensfest (selvom der er en trakehnerhingst kommet i forkøbet ). Fräulein synes jeg lyder godt, men jeg er ikke så vild med det på skrift..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lækker sag |
|
|
Hun ser rigtig godt ud. Som Louise skriver synes jeg også hun ser ud til at have nogle gode rammer. Må jeg spørge, hvordan man får fat i sådan en dame? Har du kontakter dernede, eller har du kigget på nettet eller læst annoncer? og må man have lov til at spørge, i hvilken prisklaase sådan en ligger? Helt ok, hvis ikke du vil have prisen ud at ligge her på nettet, jeg er bare ret nysgerrig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke med hende, hun ser fantastisk ud meget bedre end på den video jeg har set og som du har købt udfra. Navn? Hun skal da hedde Feodora. 
Mvh. Charlotte Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested. Sælges: Lille allround-vallak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
stort tillykke med hende. Hun ser rigtig fin ud, og sikke spændende afstamning. Held og lykke med hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange tak... |
30-05-2012 21:13 |
|
Jeg har nogle kontakter i Tyskland nede i området, hvor jeg købte hende. Men hende her fandt jeg nu på nettet. Prisen holder jeg lige for mig selv, men kan da afsløre, at hun var "et rigtigt godt tilbud"... Ja, Charlotte, jeg blev også positivt overrasket da jeg så hende. Hun er meget mere ædel end jeg troede og har en lang hals, som jeg syntes så kort ud på videoen...Nu glæder jeg mig til at se, hvad hun udvikler sig til. Selvom hun kun har været her to døgn, så er hun faldet super til - og er meget tillidsfuld som man kan se på billederne Og tak for navneforslag. Tænker....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stort tillykke |
|
|
med en rigtig skøn hoppe. Hun ser godt nok dejlig ud, og sikke en afstamning! Af navne kan jeg godt lide: Felicity, Fidelity, Femina, Fiona, Fillippa, Fiora, Fauna, Fantasia, Fatamogana, Florentina, Fortuna og Fürstin et eller andet Har lige hjulpet med at navngive et hannoveranerføl efter en f-hingst - hun kom til at hedde Fernet Branca 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wow for en hoppe |
|
|
Hold da op for en afstamning! Er dybt misundelig.Stort tillykke med hende  Er allerede spændt på, hvad hun skal ifoles med engang i tiden  Håber du med tiden ligger lidt video ind, for er da spændt på at se hendes bevægelsesforløb. Har set en del afkom efter Fürst Nymphenburg efterhånden og synes en stor del af dem kommer godt over jorden, især 1 fürst nymphenburg/lauries crusader hoppe, samt 1 Fürst nymphenburg/Royal Blend, som blev fremvist i Celle, var ekstrem godt gående begge 2 og udtryk og smidighed manglede der i hvert fald heller ikke. Af navne, tænker jeg: Feuerglanz, Fiorina, Futura(fremtiden), Frühlingsmelodie, Friedensfürstin, Florinera(ud fra FF) eller Floraquina.
Nuuni Hesteindex.dk Et af danmarks førende sites indenfor salg af heste i alle prisklasser. 50-70 % billigere annoncering end andre førende sites.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad med Freundin (veninde)? Smuk pige du har fået 
Mor til de 2 skønne drenge Sebastian og Jonathan
- men uden Athene hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nettet |
|
|
Stort tillykke med en dejlig hest. Må man spørge HVOR på nettet, man finder sådan en??
Ditte, Holtegården, Nysted SÆLGES Morfar Pablo: Vallak '11 - Angrib Firfod Hoppe '10 - Sir Donnerhall Morfar Romanov: Hingst '12 - Sieger Hit Vallak '10 - Benetton Dream Hoppe '09 - Quaterback
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kflygkb-hljnkæ |
|
|
Når du nu ikke vil fortælle prisen,kunne du så ikke fortælle hvad hun stod til salg til? Har aldrig helt forstået det der med at priser er en hemmelighed  Lækker ser hun ud, tillykke med hende 
Folealarm udlejes. Trailer udlejes på Fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lækker ung dame... |
|
|
Tillykke med det nye pragteksemplar, lad os følge med i den videre udvikling. Navne : Fabergé Jewel Fallulah Für Elise Mvh Birgitte
III-Welshhoppe 9 år efter Parcybedw Boy George sælges 2 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George Boks i 5491 Blommenslyst udlejes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ny hoppe |
|
|
Tillykke med den fine hoppeplag. hun ser rigtig dejlig ud og så er hun rød :0). fantastisk man kan putte hende i trailer og så rejse så mange timer uden der er nogen form for uro, hun må have et tillidsfuldt og roligt sind. Jeg synes hun ligner en der hedde Filadelfia. Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HVor er hun flot!! |
|
|
Hold da op, sikke en smukkert! Jeg synes du skal kalde hende "Feine Dame" (Fine Dame) eller "Feines Fräulein", eller "Freudentaler" eller "Finger Weg" (Fingrene væk, hihi). Findelkind (Hittebarn) Freudenfeuer (Glædesblus) Fangfrage Fliederbeere (Hyldebær) Flieder (Hyld) Feentanz (Fe-dans) Men det allerførste jeg kom på var "Feine Dame". Hun er så fin en dame! På tysk er dame ikke nær så "negativt belastet" som det er blevet i DK indenfor de seneste år, og en "Feine Dame" leder tanken hen på silkesko og yndefulde kniks 
Basse 198? - 15/09/08 Cargo B 10/03/96 - 04/11/10 Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Endnu engang TILLYKKE med den rødhårede dame  Fallulah stemmer jeg jo stadig for - når nu min egen "F'er" ikke blev til en Fallulah, men en Fiona  Glæder mig til at se hende live.
Hilsen Jannie Øgårdens Sammie RDH Wendy Klint ERDH Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011) Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011) GRAFIKER: www.nokke.dk HESTENE: www.sydvillegaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange tak allesammen... |
01-06-2012 09:40 |
|
Jeg er også rigtig glad for hende, og som sagt var hun udelukkende købt ud fa afstamning og lidt video... Jamen, det er bare med at surfe rundt på nettet, hvis man søger. Jeg fandt hende her: http://www.hof-blohm.de/ Og det med prisen har jeg altså ikke lyst til at fortælle  Tak for mange gode navneforslag - synes F-navne er svære, men hun kommer til at hedde Filly Focus (Filly betyder hoppe). I daglig tale nok Focus. Kan godt lide forholdsvis korte navne, når jeg render og kalder på dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke med din dejlige plag! Skønt at købe en hest ubeset ud fra afstamning og video- og så være så heldig at der også følger et omgængeligt sind med i pakken! Hun ser fin ud- og kender den der dejlige følelse af, at man vist ikke så helt forkert inden man fik et dyr hjem så langvejs fra...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| smart.. |
|
|
Sikke en smart plag. Synes hun er lige som de skal se ud, - man kan stadig se det er en plag, med åbne rammer og lidt kanter hist og pist  Dejligt der er kommet et godt temperament med i købet, nu alt det andet er i top... Hun ligner en der godt ved hun er for lækker  Blir spændende at følge... Tillykke med hende 
Anne Krogh - den stolte ejer af; Møllgårds Beauty (Bernstein/Landau) Fazcinating 2B (Zardin Firfod/Bernstein) Dressursadel sælges; Bates Isabell Werth Cair, 17", super velholdt, kr.7000
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|