Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl forStoppelse HJÆLP
Forfatter:  kvistgaarden ♥Little Nini♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 00:09

Hej alle sammen.

Min lille hingst på 14 dage har nu desværre 2 gange haft slem forstoppelse.

Han er desværre så meget fremme i skoene at allerede som 1 uge gammel åd han alt hvad han kunne komme i nærhenden af..

Vi har nu skiftet træpille bunden ud med halm, flyttet hoppes krybbe op og han er på græs.

Dyrlægen har været der 2 gange og måtte hele møget igennem med olie, sprøjter osv og hun mener det er fordi han æder så mange ting som maven slet ikke kan klarer endnu..

og måske får han ikke lige så meget væske som han burde nu han æder alle de ting.

men hvad pokker gør man når han seriøst æder ALT

om han så står på ridebanen så spiser han gruset, han æder træpiller, halm, whap, jord, @!#$, spåner osv osv osv.

ydermere siger dyrlægen han nu med meget stor sansynlighed har mavesår pga forstoppelserne og det får han medicin imod, men vi er nødt til at hælde foder ind til ham for at prøve at holde ham fra alle de dumme ting, ligeledes forsøger vi at give ham vand og mælke erstatning ved siden af for at få endnu mere væske i ham, han drikker MEGET hos hoppen og han får rigeligt mælk har dyrlægen tjekket.

hvad pokker gør man med sådanne en fyr, ingen af mine andre føl har nogensinde haft lignende..

har i nogen gode foder midler man kan give ham som evt. forbygger forstoppelse og som er godt mod mavesår.

har i andre oplevet noget lignende og hvor langt tid tog det så at komme igennem for lige pt. har dyrlægen måtte værer der som sagt 2 gange med 2 dages mellemrum ( og selvfølgelig lige i helligdags taksterne )

jeg er så bange for hvis han bliver ved at hans mave osv til sidst ikke klarer den mere.. dyrlægen er også ved at være på bar bund hvad pokker vi gør .. selv da hun havde fyldt hans mave til bristepunktet med olie og vand så snart han vågnede efter 5 min. æd han løs af alt han kunne finde..

skal siges han har massere af aktivitets ting i boks og på fold, han er ude fra kl. 9 til 18 og det bliver forlænget nu så synes ikke det burde være kedsomhed.

hvad siger i .. der må være noget der ude der kan forbygge lidt både på mavesåret og forstoppelse.

Vi er på facebook :

"Kvistgaarden the New Beginning"

www.stald-kvistgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter:  welsh-stutteri dk (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 06:33

Intet svar desværre..

Sidste år mistede jeg mit ene hoppeføl pga en slem spiserørs forstoppelse.. Hun gik og åd moderens pærer, og de satte sig fast..

Nogen føl gør det åbenbart pga deres tarmflore ikke fungerer ordentligt..

Men jeg vil desværre råde dig til , at gør han det igen, så ville jeg aflive ham... Hård ja.. men for hver gang de får forstoppelse, så beskader de deres spiserør meget, og det er skruen uden ende..

Når forstoppelsen står på, danner de mavesyre som presser på nedefra og det er det der beskader spiserøret.. Efter en halv time ses de første skader allerede..

Min dyrlæge rådede mig til at aflive den eller få et kamera ned igennem halsen, for at se om der var en forsnævring.. Dette ville koste ca 1600 kr, og i tilfælde af en forsnævring ville jeg højest sandsynlig alligevel skulle aflive den da en operation ville være for kostbar..

Håber dit stopper hans dumme "leg" og forstår alvoren..

Hilsen Stine

Avl af Welsh Mountain

Følg med på  

F A C E B O O K

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  HanneHolt (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 08:38

Stine: nu tror jeg ikke dette føl har haft spiserørsforstoppelse, med forstoppelse i tarmen. Hingsteføl får det nemmest da de kan være meget smalle i hoftekammen og dermed ikke meget plads til tarmen kort fortalt. Alle føl spiser hestepærer det skal de for at forbygge diarre og få en "rigtig" tarmflora".

Jeg har et lille føl som også de første 14 dage led af forstoppelse.

Jeg "hjalp" ham når jeg kunne se han forsøgte at komme af med noget.

Gav en lille smulle olie bagi. Da det blev værre gav jeg ham en olieindhældning da hans forstppelse helt klart var sidst i tarmen, skal lige love for det hjalp. Han fik derefetr Zolac som hjalp ham til at få normal afføring. dette hjælper både for diarre og forstoppelse. Han spiser også alt. Tør wrap er godt.

Jeg var ked af at give ham parafinolie gennem munden da det let går i lungerne og da jeg viste at forstoppelsen sad sidst i tarmen.

Min er nu "vokset" sig fra forstoppelsen, han er en måned.

Held og lykke.

MVH Hanne

0
0
Svar på denne tråd

iurheqhjpk
Forfatter:  juglar (titi10) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 09:10

kunne du ikke lade dem blive på græs om natten også? Håber det bedste for jer:-)

Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter:  Little Arabians (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 10:04

saadan en havde jeg ogsaa, en hoppe... hun blev naesten 1 mdr gammel, og maatte saa afives pga trapille forstoppelse i tarmen... jeg havde aldrig i den mdr observeret hun aad dem, men det gjore hun... hun startede med at opfoere sig saert sidde ned paa bagen med udstrakte forben, hun var ormebehandlet baade fra mor og efter hun blev foedt, olie fra begge ender men der var kun en loesning

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter:  welsh-stutteri dk (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 11:10

Sorry.. Troede der var tale om en spiserørs forstoppelse..

Hilsen Stine

Avl af Welsh Mountain

Følg med på  

F A C E B O O K

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Dato:  19-05-2012 13:38

Mange tak for alle jeres svar og nej det var ikke spiserørs forstoppelse men tyktarms forstoppelse.

Det vil sige vi kan tømme ham bagfra men desværre sætter proppen sig også længere inde hvor vi kun kan få den ud via olie igennem sonde.

Jeg har nu aftalt med dyrlæge og foderkonsulent at han skal have fohlen gold og så har jeg købt noget der hedder Lunastar fra st. hippolyt som hjælper med at ligge en beskyttende hinde i tarmen og hjælper på det hele.

Ydermere for han opblødte roepiller med så meget vand at det svøber for at give ekstra væske til tarmen.

Han render stadig og presser men vi kan ikke gøre mere lige nu.

Og nej jeg mener ikke det ville være smart at stille ham ude om natten endnu... ikke med det ustadige vejr vi har.

Jeg håber han kommer ovenpå og jeg ikke ender med at måtte aflive.

Har i nogensinde haft en hest med tynd mave der havde symptomer som en med forstoppelse. ??

Det var fordi jeg havde en vild diskution med udlejer af stalden idag ( en ældre herre ) der mener han aldrig havde haft forstoppelse men tynd mave, og han ville ikke tro på vi 4 mennersker incl dyrlægen har set det @!#$ der væltede ud når olien og klyxén virkede, det var helt strå agtigt, så man kunne se han havde spist meget whap osv.

han mente ikke man kunne stole på de 3 dyrlæger der uafhængigt af hinanden havde konstateret forstoppelse.

Han mente bare jeg skulle hælde en masse havre i ham

selvom han nok også har mavesår nu.

Så han bad mig finde beviser på videnskabelige udersøgelser der siger havre er dårligt for heste med irriteret tarme, forstoppelse og mavesår.

men igen tak for jeres besvarelser.. jeg vælger nu at tro på dyrlægerne

Vi er på facebook :

0
0
Svar på denne tråd

Hos mennesker.....
Forfatter:  morgan (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 13:47

Som sygeplejerske kan jeg fortælle, at hos menneske kan man sagtens have en stor klump forstoppelse, hvor man ved siden af har sivende afføring dvs tynd mave selvom man er forstoppet.

Lyt til dine dyrlæger, og god bedring med den bette. Jeg krydser fingre for ham.

Mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

bare et forslag
Forfatter:  jjj (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 14:39

Kunne man give ham en lille mundkurv på evt. når han ikke skal have noget fra hoppen... Ved slet ikke om det vil virke, ellers måske sprøjte halmen med antibid:)

Held og lykke med ham og stol på dig selv...

0
0
Svar på denne tråd

Reba...
Forfatter:  Bolette »Stald Westphal« (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 14:39

Du kender jo landmænd af den gamle skole, som ikke kan se noget forkert i at give hestene havre.. men du husker jo Reba, som havde mavesår og var krybbebidder og det eneste der hjalp var en masse foldtid, roepiller, wrap og INGEN havre, sukker eller stivelse.

Jeg brugte Racing Mineraler til hende, da der ikke er noget stivelse eller sukker i det og så er det ikke et foder der vælter ens budget.

Jeg er helt enig i, at du skal lyttet til dyrlægerne og lyttet til din intuition, den er nemlig ikke helt forkert på den..

Jeg håber på det bedste for lille Chino - jeg vil altså gerne møde ham, så mind ham lige om ikke at være så besværlig..

Med venlig hilsen

Bolette

Stald Westphal

www.westwich.dk

~ in Reborn Dream DK's memory & with a new dream - JB Little Dream ~

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan komme i tanke om et par ting
Forfatter:  HN-bruger 23358 *eva lydeking-olsen* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 14:40

mere:

1. Mange føl er glade for salt og får lidt tynd mave af det, formentlig fordi de så drikker mere og/ eller fordi det trækker noget væske ud i tarmen og bløder tarmindholdet op.

Du kunne prøver med en smule salt i foderet ? Eller en sliksten

2. Man kan hælde væske ind bagfra- det OPTAGES fra endetarmen til blodet, fuldstændig som hvis det var givet på et drop eller en sonde (som jo kræver et dyrt dyrlægebesøg)og så går det med blodet og kommer ud til tarmen igen højere oppe = det virker ligesom hvis man havde hældt i med sonde.Der er en fin recirkulation begge veje: Væske fra blodet TIL tarmen og væske FRA tarmen til blodet.

Vi har brugt det på vores gamle hoppe som kan glemme at drikke om vinteren og det kostede et kolikbesøg 1,5 år siden. Der var små optræk de følgende dage (over helligdage)og det var der jeg fandt på det med at hælde væske ind bagfra. Vi har givet 1,5-2 liter hver halve time til vi nåede 5-6-7 liter. Slangen smurt i olie og håndvarm væske bestående af kamillethe med 1 tsk salt pr liter.

Hun har så siden fået 2 spsk salt i sit natfoder og ingen problemer siden (det eneste sygdoms-dyrlæge-besøg i dullens 20 årige liv).

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd

Fortsættes..............
Dato:  19-05-2012 14:46

Et så lille føl skal selvfølgelig have mindre, måske 1 dl pr gang, og så lidt hyppigere, alt efter hvordan det går- noget VIL blive spyttet ud bagfra.

Olie gennem munden, givet på en engangssprøjte, fx 100 ml dagligt (50 ml x 2)- fx raps-eller hørfrøolie (hørfrøolie vil beskytte slimhinderne bedre mod mavesår).

Probiotika med afførende virkning: Probiolax fra Engholmgruppen, 1 tsk opløst i lunkent vand og givet på sprøjte i munden 1-2 gange dagligt. Det er et produkt til mennesker, men jeg har brugt de andre de har til heste, med succes gennem mange år.

Jeg tænker at han kan mangle noget, fx mineraler eller salt - begrebet hedder pica- det med at spise mærkelige ting, og vi ser det typisk hos mennesker med mangler på jern, zink, mangan, kobber, selen olign- så derfor et et følfoder en god ide. Men husk at der skal være nok selen og zink i til vores jordbund.

Lipizzanere til salg:

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter:  DVK (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 14:50

Jeg har ingen erfaring med føl forstoppelse....

Men som en ovenfor skriver, ville jeg lukke den på døgn fold nu. Vejret er trods alt blevet lunere og de melder ca. 10 gr om natten nu, hellere en forkølelse end forstoppelse konstant...

Og så smide en stor bunke halm den kan ligge lunt i..

Kunne forestille mig at den vil æde alt pga af mavesmerter, så lidt en ond cirkel... Sådan er det med spæd børn, har de ondt i maven = sult.

Jeg ville ikke give den foder, kun græs og hoppens mælk og adgang til vand.

Bare hvad jeg ville gøre.. Held og lykke :-)

2 års hoppe Tailormade Lancelot - Crelido sælges.

Hingsteføl Krack C. - Lauries Crusador sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Ps.....
Forfatter:  Bolette »Stald Westphal« (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 15:02

Er enig med at døgnfold ville være en god ide, hvis du nu kunne finde en fold med meget læ..?

Du kender jo mig - jeg mener at hestene høre til ude hele året..

Med venlig hilsen

Bolette

Stald Westphal

www.westwich.dk

~ in Reborn Dream DK's memory & with a new dream - JB Little Dream ~

0
0
Svar på denne tråd

hej igen.
Dato:  19-05-2012 16:14

Jeg er jo også selv forstander af så meget ude som muligt, ved du også Bolette

men dyrlægen fraråede det grundet hans tilstand iforvejen, så ville det ikke være smart han skal bruge en masse kræfter, muskler osv på at holde varmen, og hvad hvis det regner og han ligger der og bliver våd,

ydermere er hoppen totalt kulde sky og den mindste regn og hun stresser voldsomt for at komme ind, så jeg synes ikke det er en løsning så længe der ikke kan skaffes læ skur..

Hvad siger i andre derude med jævnaldrende føller, går jeres ude helt døgnet rundt nu, og hvad er jeres mening?

en ting mere, nogen der har nogen gode link til videnskabelige undersøgelser omkring stivelse, havre og føl med mavesår osv.

Vi er på facebook :

0
0
Svar på denne tråd

Kogt hørfrø må kunne hjælpe
Forfatter:  aprillia (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 22:33

den lille. En god spiseskefuld til et krus vand. Husk det skal koge, så det skummer.

Held og lykke med ham

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

FIRST RIDER dukke, anvendelig til tilridning,tilvænning til vægt, udlejes på ugebasis.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm....................
Forfatter:  MTDressage (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 23:12

Jeg har ikke den store erfaring med følforstoppelse.

Dog ville jeg måske hver anden dag give et Klyxma blot for at forebygge. Specielt nå nu det vides at forsopelsen sidder langt tilbage i tarmen.

Dernæst(hvis det var mig) ville jeg finde et foder som passede til den lille fyr(nu hvor der kan være mistanke om mavesår) og så få udregnet hvor meget der skulle fodres dagligt. dette ville jeg så dele op i 45 rationer på døgnet, og så i en krybbe for sig mens hoppen evt er bundet op. dette giver trods alt en smule "spise tid" og mavesækken vil føles mere fyldt. Samtidigt ville jeg tage gulerødder, skære dem ud i småstykker og iblande. Og sluteligt ½ teske salt x 1 dagligt. Dette vil give væske i foderet(gulerødderne) og saltet vil binde væsken)

Dernæst ville jeg nu nok vælge at lade dem komme ud på døgnfold, og specielt hvis der evt skulle være læ i form af træer/eller skur.

Såfremt døgnfold er udelukket pt, ville jeg nok lave en bund af hø/wrap og halm(det bliver dyrt, men det gør et evt dyrlægebesøg også). Så er det i hvertfald ikke skadelige ting som grus, jord, med mere som føllet indtager. Et jernholdigt produkt som Haemolytan vil jeg så absolut anbefale. Jeg ville give en booster= 20 ml 3 gange i en uge, og derefter 20 ml 1 gang ugentligt. Det samme ville jeg nu også med hoppen, så hun med sikkerhed også er dækket ind, specielt hvor hun giver mælk. Haemalytan kan købes hos de fleste hestedyrlæger og produceres af Equistro. Du skriver han er en måned gammel? Hvis det var mig, ville jeg foretrække at både han og hoppen fik en ormekur hvis ikke de har fået. Evt Eqvalan.

Min hoppe og føl er nu på døgnfold og har været det et par dage. De bliver fodret med vitaminer/mineraler dagligt, og frisk vand. Og så er der læskur med halm. Og de ser ud til at trives. Dog er jeg selv meget obs på om de kan(specielt føllet) holde varmen. Hun er også kun en måned gammel.

Uanset hvad ønskes du al mulig held og lykke og god bedring med lille manden.

PS: Og aflivning pga. et 1 månede gammel føl ville IKKE komme i betragtning hos mig! Så skulle der nok findes nogle alternativer!!!

Jeg ved det kan være opslidende når tingene bare ikke former sig som ønsket, men ved ihærdighed er jeg sikker på at du i den sidste ende vil ende med at være en meget LYKKELIG føl ejer :)

Tro på dig selv og dine muligheder,

- derved kommer du længst!

0
0
Svar på denne tråd

hvis du
Forfatter:  ullan (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-05-2012 23:14

søger på glutenallergi på ridehesten.com kommer der en rimeligt interessant artikel frem. Den dokumenterer indirekte at der er en grund til at vi i århundrede har fodret heste med havre. Jeg har forstået at du vil have dokumentation for tidens havre/stivelsesforskrækkelse, men så nemt er det bare ikke...

Held og lykke med dit føl. Som andre ville jeg nok også lukke på døgnfold evt. med dækken, men forstår sagtens at det ikke er så ligetil, hvis hoppen stresser. Hø eller byghalm som strøelse ville være mit valg, ingen ridehusbund, ingen træpiller, ingen mærkelige ting overhovedet. At føllet spiser hoppens afføring sker der ikke noget ved, så måske man skal lukke øjnene og lade dem gå i mere lo&& end man plejer at ville acceptere?

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

Det med at føllet
Dato:  19-05-2012 23:19

æder hoppens afføring fortalte min dyrlæge kun var et plus :-(

Fordi det giver de bakterier til maven som den senere hen vil have brug for, for netop at være endnu mere modstandsdygtig overfor fremmede bakterier. Ulækkert er det at se på, men åbenbart nok meget normalt. mit hoppeføøl var også voldsom til det lige da hun var fyldt 1½ uge og 2 uger frem. Har ikke gjort det her de sidste par dage. Hun er så bgyndt at få en smule krybbefoder, og tager efterhånden for sig af både wrap og græs og sine mors babbelabber :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen.
Dato:  19-05-2012 23:52

sikke mange gode råd i har til mig.. så er det lige hvad for nogle af dem man skal vælge hi hi ..

Dog skal det lige siges nej han er ikke 1 mdr. kun lige over 14 dage.

Jeg har nu sat følkrybbe op hvor han har fri adgang til Fohlengold med Lunastar frø i, 2 gange om dagen tilbyder jeg ham meget gennemvædede roepiller med massere vand i, det synes han er sjovt at snaske rundt i.

Han er kommet på halm bund, men dyrlægen synes vi skal vente med Whap og han for så vidt muligt så mange timer på græs som muligt.

Indtil videre ser han ok ud, han har presset en smule her til formiddag men det var i aftagende her til aften, han springer stadig rundt og er glad og fræk, og jeg vælger at se det lidt an nu, for han kan også have rigtig irriteret tarme der gør han stadig udviser lidt tegn, men jeg håber og sater på det er på vej væk..

Ydermere skulle hoppen komme i brunst inden for en uge og der håber jeg han som sidst får lidt dårlig mave for så går der lige 5-7 dage hvor han i hvertfald ikke for forstoppelse og så nærmer vi os at han bliver 1 mdr. og så ser tingene måske lidt bedre ud.

Rigtig mange tak for jeres svar det er virkelig dejligt med folk her på avls forummet vil komme med gode konstruktive svar.

Jeg nægter også at overveje aflivning af så ungt et føl, med mindre der virkelig ikke er mere at gøre.. om det så skal koste mig 30-40.000 kr,. for jeg er sikker på han bliver en rigtig lækker hest når vi kommer ud over alt der her..

Måske jeg skulle smide et billede så i kan se skønheden.

Billede

Billede

Billede

Vi er på facebook :

0
0
Svar på denne tråd

Selvom jeg ikke er
Dato:  20-05-2012 00:47

pjattet med plettet heste, så må jeg nok sige: HOLD DA OP HOR ER HAN FIN!!! :-) :-) :-)

Og sikke en galoppirouette han allerede kan lave 14 dage gammel(sidste billede)

Jeg ønsker AL MULIG HELD & LYKKE med denne lille lækkermås :-)

0
0
Svar på denne tråd

sorry............
Dato:  20-05-2012 00:49

mener selvfølgelig det midterste billede

0
0
Svar på denne tråd

forstoppelse
Forfatter:  Jette-Stald Møllegården (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  20-05-2012 06:35

stakkels lille ven, hvor er han sød at se på.

Jeg vil råde dig lidt anderledes, for jeg synes altså ikke det er ok at give følle foder når det kun er 14 dage gammelt.

hoppens mælk er rigelig næring for sådan en lille gut, så at begynde med krybbefoder er jeg bange for skader mere en det gavner.

Du kan med fordel give zolac det kan du få hos din dyrlæge, der ud over vil jeg råde dig til at have dem få græsfold så længe som muligt (jeg tager også føl ind for natten, så det forstår jeg godt at du gerne vil) skift træpiller ud med spåner eller snittet halm, samt giv hoppen rigtligt lækkert hø.

du kan sagtens give hoppen et vitamin tilskud sådan at du er sikker på at følle er dækket ordentligt ind.

som eva lydekilde skriver er der stor sansynlighed for at følle mangler nogle mineraler, hvis du vil være helt sikker kan du få taget en blodprøve eller få en ud der kan teste dit føl for mangler.

rigtig god bedring med den lille fyr

jette

0
0
Svar på denne tråd

Jette - møllegården
Dato:  20-05-2012 08:51

Problemet er jo bare ikke om føllet får næring nok eller ej, men derimod at det æder ALT, og her tænker jeg at spånebund absolut ikke vil være optimalt idet spåner er både sugende og sammenklumpende, og det vil derfor hurtigt kune sætte sig til propper i tarmen og ligger der og suge al væsken til sig. Og hvis føllet aligevel æder alt ville krybbefoder være et godt alternativ til både beskæftigelse men også til at der så i det mindste kommer noget "rigtigt" i maven og ikke alt det som er forstoppende :)

0
0
Svar på denne tråd

hej igen..
Dato:  20-05-2012 23:16

MTDressage:

mange mange tak for din søde kommentar.. jeg er faktisk også yderst vild med ham.. jeg synes der gået mange plettede rundt og det kan godt blive lidt ensformigt.. men jeg synes virkelig ham her er sluppet heldigt med malingen og sammensætningen..

jeg tror på han bliver fantastisk smuk når han bliver voksen..

og så håber jeg jo selvfølgelig han far en aller pokkers lang flot tyk man efter Friseren i ham og måske noget flot hovskæg... det kunne være sygt flot..

Nå lille update:

træ pille bunden blev jo skiftet ud med halm

der blev sat føl krybbe op hvor han har fri adgang til Fohlen gold, som han nipper og lejer lidt med.

Jeg har håndfodret ham med de der lindolie hør frø ( Lunastar) fra st. Hippolyt han har været på græs ca 10 timer dagligt.

og JUBBIIII kl. 00,40 i nat pøllede han selv, og idag på folden pøllede han igen selv uden problemer, en stor fast prut men den kom ud uden problemer..

og skal da love jer for den lille fis igen er ovenpå... vi har hoppet og danset og løbet, spillet med bold og været nogle rigtig bøller idag.. han har fået masseret mave og bagpart hvilket han ELSKER og ja.. lige for nu er han bare på toppen..

så jeg vælger at tro på jeg har gjort det rigtige og hurra for det Lunastar kunne tydeligt mærke på pøllen de har virket som de skulle..

HURAAAA

tusinde tusinde tak til jer derude for alle jeres råd og tanker og krydsede fingre..

Jeg er bare såååå forelsket i denne lille fyr så det ville være MEGET hjerteskærende at skulle sige farvel til ham..

Vi er på facebook :

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Dato:  20-05-2012 23:26

Nå ja nu du kunne li det billede med galop pioette.. så må du også lige se det her..

måske han øver sig til titlen som kommende dressur stjerne som jeg håber på hi hi hi hi

hvad siger du til det MTdressage:

Billede

Billede

Og så lige et totalt dejligt hygge billede hi hi hi ..

joo jeg synes han er fin.

Billede

Vi er på facebook :

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt med din update
Dato:  21-05-2012 01:12

Han er på toppen igen og det virker til at gå den helt rigtigige vej. DEJLIGT!

Jamen som jeg skrev tidligere, er jeg egentligt ikke vild med de plettede, men ham her er virkeligt en undtagelse. Jeg synes han er gudesmuk. At han så allerede i en så ung alder viser flair for de svære øvelser som pirouetter, samt sideførende øvelser med stort overkryds - det gør det bare endnu mere dejligt :-)

Er dog ked af at høre du vil have at han skal være LANGHÅRET! NEJ, kort man og INGEN hovskæg. Og så må han meget gerne bo hos mig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, han er topfin
Dato:  21-05-2012 08:16

- og dejligt at han kommer ihgang selv nu.

Foder til 14 dages føl ??

Begge mine spiser lystigt med hos mor:

Roepiller, fiberpiller, sojaskrå og risklid-piller (+ vitmin).

De spiser også wrap fra dag 1-2 - det har de allesammen gjort i alle årene.

De står iø på træpiller- jeg har lige fjernet halmbunden fra folingen.

Hellere foder end grus og mærkelige ting .

Lipizzanere til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter:  Jannie (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-05-2012 16:09

Dejligt at høre det går den rigtige vej - hvor er han dog LÆKKER (y)

Begge mine fra sidste år spiste nu også både wrap og krybbefoder da de var 1-2 dage gamle.

Godt at høre han er i bedring :-)

Hilsen Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)

GRAFIKER:
www.nokke.dk

HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

tillykke med føllet
Forfatter:  Jessie Ditlevsen ♥Rosengården&# (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-05-2012 20:59

helt og aldeles bedårende smuk

Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo