Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

kåring med føl ved siden?
Forfatter:  jane ♥star♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  15-04-2012 10:33

ja jeg håber i kan være behjælplige som i plejer at være.

jeg skal jo her til sommer have min dejlig gamle hoppe kåret. bare en eksteriør kåring så hendes fine hoppeføl er okay stillet.

men jeg har aldrig kåret en hest i mit liv. humm.

har en veninde der skal hjælpe mig da jeg ikke vil stå med det alene,

men vil jo gerne kunne tage højde for at hun tager sig godt ud,

så her kommer spørgsmålene -

føllet skal med men lader i det stå i boks, eller følger det mor mens hun bliver fremvist?

hvor meget skal jeg gøre ud af hendes kondi og figur optil selve kåringen, ved godt hun ikke skal lige en der går på sommerfold med tyk mave ?

er der andre ting jeg skal tage højde for udover min beklædning?

jane

0
0
Svar på denne tråd

mine svar
Forfatter:  metjen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  15-04-2012 13:29

tag føllet med.

Jeg ville fodre hoppen godt (med noget der sætter sig på hende og ikke går i mælken, fx linamix eller andet proteinrigt eller fedende) og så se om jeg kunne stramme hende lidt op ed noget longe arbejde (hvis hun kan holde til det) evt med bomme på jorden. Eller bare lange gå turer, men al træning helst uden føllet.

Hun skal helst fremtræde med udfyldte rammer, selvfølgelig uden at være fed, og så er hun jo en ældre dame, så få styrket hendes overlinje mest muligt :)

Held og lykke.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

tak metjen
Dato:  15-04-2012 13:43

jeg regnede godt med at longere hende godt med en masse bom træning for at få løftet maven og ryggen.

jeg regne stærkt med at følle skal med på selve kåringsdagen, men der kan man jo leje bokse og så var spørgsmålet om jeg skulle lade følle stå i boksen der mens mor bliver fremvist eller om føllet skal med mor hele vejen i fremvisningen af hende?

hun er godt fyldt ud, så meget at jeg overvejer at sætte hende ned i mad, men ved jo også at de skal bruge en del på at danne mælk og hvis hun i forvejnet kommer lidt i træning så ryger der nok også lidt kilo der. så ser lige tide an først.

0
0
Svar på denne tråd

kåring
Forfatter:  maria (Cordie) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  15-04-2012 14:12

Hej Jane

Jeg fik min hoppe kåret med føl ved siden for et par år siden. Det var også min første kåring.

Jeg havde allieret mig med en god løber (min hoppe er stor) og så tog jeg mig af føllet. Vi øvede mønstring et par gange, mest for at lære føllet at gå i line og vænne sig til mig bagved, som til følskue. Føllet var løs med hoppen både på fast bund og i ridehallen, så det var egentlig kun til og fra de forskellige steder og ved oprangeringen, at vi gik sammen.

Jeg havde ikke bestilt boks, da både føl og hoppe var meget tryg ved traileren og det "kun" var en eksteriørkåring, så det gik temmelig hurtigt.

Jeg trænede hende ikke frem til kåringen, hun så da også noget frodig ud, men om motion ville ha ændret på resultatet ved man jo aldrig.

Jeg tror da bestemt ikke, det gør nogen skade at motionere hoppen lidt

Rigtig god fornøjelse!

Mange hilsner fra Maria

0
0
Svar på denne tråd

føllet med
Forfatter:  metjen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  15-04-2012 14:16

jeg ville tage føllet med til kåringen.

Er dog ikke sikker på at jeg ville slippe den løs på fast bund, da den jo helst ikke skal rende i vejen for hoppen.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

har lige et spørgsmål
Dato:  01-06-2012 20:17

mere.

ville i gøre noget ud af følle?

jeg regner ikke med at flette hende,

men få købt en showgrime til hende, så hun ser nogle lunde ud selvom det er mor der kigges på.

0
0
Svar på denne tråd

Helhedsindtryk
Forfatter:  JLH ♥Wannamus♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-06-2012 00:57

Ikke haft nogle af mine 2 føl til skue, men jeg tror nok jeg ville vælge at flette føl til hoppens kåring.

Det er med at sætte alle sejl til

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo