|
|
| Hingstevalg - manglende bæring |
|
|
Når man nu alligevel bare ligger her på sofaen med influenza kan man da ligeså godt fordrive tiden med noget nyttigt  Jeg kigger efter potentielle hingste til næste år, og specielt min ene hoppe synes jeg er lidt svær. Det er hoppen Brichella V efter Depardieu/Argonjo/Allegro det drejer sig om. Hun er en skøn, lille, harmonisk sag på 1,63 i stang. Måske en smule tæt på jorden, og lidt kort. Hun skridter helt fantastisk, og traver også fornuftigt, mens galoppen mangler bæring og op-ad-bakke tendens, og nok også rummelighed. Til egnethedstesten fik hun 9 i skridt, og kun 6,5 i både trav og galop med en kommentar om manglende bæring. Hun har et fantastisk temperament. Kåring; Type; særdeles god - 8 Rammer; middel - 8 Hoved og hals; udtryksfuldt hoved, middellang, velformet og velansat hals - 8 Skulder og manke; skrå, middellang skulder, kort manke - 7 Overlinie og bagpart; velformet, muskuløst kryds - 7 Forlemmer; passende føre lemmer, forhove snævre - 7 Baglemmer; Passende føre, baghove snævre - 7 Skridt; særdeles god, smidig og taktfast - 9 Trav; arbejder med knap bæring - 6,5 Galop; arbejder med knap bæring - 6,5 Helhed; Feminin, udtryksfuld hoppe med lidt knap bæring i bevægelsen, men særdeles god og taktfast skridt - 8
Hendes 2 afkom har begge skridtet og travet helt fantastisk, det første afkom var efter UNO Don Diego og det næste efter Blue Hors Don Romantic. Hun præger sine afkom rigtig meget, og trods de meget forskellige hingste lignede de to afkom hinanden rigtig meget. Jeg ligger faktisk ikke inde med et godt opstillingsbillede af hende, men her er hun under rytter  Ifølge hendes avlere fungere denne stamme godt med D-blod, og de havde da også en Don Romantic-søn med i herning i år hvor han opnåede kåring. Men jeg synes også godt hun kunne bruge lidt smartness og lidt luft under sig, hvorfor jeg har tænkt mere over i Sandro Hit-blod. Har i nogle input? Selv har jeg tænkt Sir Donnerhall, San Amour eller i en anden boldgade Bøgegårdens laurino, men hvad siger I?
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk Til salg; hingsteføl efter Blue Hors Rosoff/Donnergraf og 4-års hoppe efter Londonderry/Bernstein
|
|
|
|
| disse efter min erfaring |
|
|
sir donnerhall og sunny boy eller samba hit eller evt quaterback sys alle dise hingstes afkom har fået masser bæring og afskub rigtig gummibolde se evt hena.dk de har to afkom efter samba hit og quaterback evt romanov.... mvh steph Heste og ponyer tages i ridning priser fra 2500.- pr md. Stephanie-hansen.dk Lantana tremhuse termin 28/2-2011 v. best before midnight.
|
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Tak for input. Sir Donnerhall - synes nogle gange de bliver lidt grimme i hovedet og med en stram overlinie? Men klart en hingst på listen, han giver jo som regel bæring Sunny Boy - er bange for det bliver for småt og umoderne? Men enig, gummi skal der nok blive! Samba Hit - klart en dejlig hingst(e), men noget ukendt herhjemme og måske derfor svært at sælge såfremt det bliver en hingst? Quarterback - vil jeg ikke burge på hende her, er bange for det bliver for kompakt og ikke langbenet nok. Tror han kræver lidt mere blod? Romanov er en skøn hingst, og sikke dejlige afkom. Dog har jeg af princip fravalgt at avle på heste med OCD, så dermed er han fravalgt.
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk Til salg; hingsteføl efter Blue Hors Rosoff/Donnergraf og 4-års hoppe efter Londonderry/Bernstein
|
|
|
|
| Hingstevalg |
|
|
Hvad med Stedinger? Come Back II har leveret et stykke dressurhest til min familie med en helt eminent galop og et godt sind.
Portrætter males efter foto.
Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam. (efter Cato)
"Riding is - and remains - an education in Humanity." www.xenophon-classical-riding.org
|
|
|
|
| Njaeee... |
|
|
Stedinger er jeg også ret vild med, men har allerede en dejlig Stedinger-hoppeplag som jeg vil beholde. Derfor vil jeg gerne bruge en anden hingst på hende her  Come Back II er ikke lige mig.
|
|
|
|
| Bæring ..... |
|
|
Bæring er en svær størrelse nogen synes Romanov gå med god bæring, jeg personligt synes den har meget svært ved at bære, dykker konstant i de øvelser der virkelig kræver bæring og går bedst når den får lov, at smide ryggen lidt i de frie gangarter. Sandro Hit blodet er ej heller det optimale for mig hvad angår bæring, lidt lange bagben der kommer lidt for langt bagud. D-blodet synes jeg tit har en god bæring, men det er jo i hoppen. Min egen Quarterback er den med bedst bæring af mine heste og pudsigt nok den mest langbenede og stor rammede afkom, som moderhoppen har lavet. Men det er jo lidt fifty fifty med Quarterback, gang får de dog som oftes, men der er godt nok nogle basser imellem. Et mulighed kunne være furst romancier, han er en stor herre, med god bæring, dog til den store side i det hele og knap så yndig. Og ikke mindst svær, at få fingre i. Zack kunne måske være en mulighed?? Ikke en hingst der helt personligt fanger mig, men den har fin bæring og lange ben.
3-års hoppe efter Zardin Firfod/Schwadroneur, 160, forventet satng 162-164
2-års Hoppe efter Zardin Firfod/Robin, pt. 163, forventet stang 168-170
10-års trakehner avlshoppe efter Gribaldi/Arsenal
|
|
|
|
| tak......... |
|
|
Nete; vi er meget enige i dine betragtninger. S-blod er jo ikke oplagt til at give bæring, dog synes jeg at Sir Donnerhall giver det i en vis udstrækning. Quarterback tør jeg ikke til hende her, tror det bliver en lille prop. Fürst Romancier er jeg også vild med, men måtte opgive at få sæd i år. Zack tror jeg giver for kort ryg til hende her?
|
|
|
|
| VENTER.. |
|
|
på mit kommende håb:) Min hoppe Hotja mangler også lidt luft og bæring, og hende har jeg i år ifolet med Benneton Dream efter Brentano II. Benneton Dream har desværre tiltider dårlig sædkvalitet, men min hoppe blev dog ifol i første forsøg, insimineret 1 gang Jeg har set en del videoér på you tube af ham og afkom  I skal da også lige se hoppen fra kåring 2009
|
|
|
|
| Tak.... |
|
|
Tak for et godt bud Janni, ham synes jeg faktisk også ret godt om som ridehest. Som avlshingst ved jeg ikke rigtig om jeg er overbevist endnu, synes ikke han præger dem nok og dermed avler han ikke typefast nok. Det kan være jeg tager fejl, men synes de føl man kan finde på www.fohlenboerse.dk er meget forskellige, og faktisk er de fleste noget massive synes jeg. Meget krop i forhold til ben for et føl at være, lidt kraftig hals og en lidt trang forening mellem hals og nakke, og hende her har rigelig af hals. Men det bliver da rigtig spændende at se om dit føl bare modbeviser min idé, kan du ikke sætte masser af billeder ind når den tid kommer? Og kom endelig med flere bud!
|
|
|
|
| Reni... |
|
|
Jeg er enig i at de fleste hingste, der bliver nævnt her ikke rigtig duer til hende. Hun mangler noget højtstillethed og bæring/motor. Dog vil jeg sige at jeg har endnu til gode at se Sunny Boy lave en lavstammet en. Jeg har set mange gode Fidertanz'er og underligt nok en del ædle. Set i lyset af Bundeschampionatet er der et bestemt kryds, der går igen og det er Sandro Hit x Donnerhall (måske var Sunny-Boy det første succesfulde kryds?). Sandro Hit ville jeg kigge lidt nærmere på om det så lige skal være Sunny-boy, så du får dobbelt Donnerhall, det ville jeg nok overveje om det lige skulle være det. En nævner Romanov... jeg tænker lidt i samme baner, dog ikke Romanov, men på Rohdiamant. Rohdiamant kan jeg godt lide pga Inschallah og fordi han netop forædler sine afkom, men han sætter ikke altid højde på dem... Og for at gøre dig endnu mere rundforvirret, så kunne du jo overveje noget hollandsk 
Ehrm... find selv på noget..
|
|
|
|
| Måske et bud? |
|
|
Jeg tænker umiddelbart at Blue Hors Rush Hour kunne være et bud. Jeg her selv i år fået et særdeles lækkert hingsteføl efter ham med masser af luft og ædelhed og masser af gang og bæring. Han var finaleføl til følskuet på Vilhelmsborg.Han er lavet på min Don Schufro hoppe. Du kan se ham her www.ridehesten.com/koebogsalg/heste/ sehest/ ?id=6479&SecurityCheck...9800000000 Når du nu selv har nævnt Romanov kunne Rush Hour måske være et godt alternativ, der er jo meget det samme blod i, og jeg kan godt følge dig i det med OCD'en. Jeg har samme holdning. Jeg tror også, som du selv nævner, at man skal overveje nøje hvad man bruger Quaterback på. Jeg her selv brugt ham på min Schufro, som dog har en masse højde. Og afkommet er virkelig blevet en stor dreng med masser af luft og gang i særklasse, men det kan som sagt skyldes hoppen. Hvis jeg var dig ville jeg bruge Rush Hour, Jeg er som sagt meget betaget af ham og synes virkelig at der er en stor ensartethed over de føl jeg har set, på meget forskellige hopper.
MVH Anita H. Damm Finaleføl fra Vilhelmsborg Til salg Hingsteføl efter Rush Hour/Don Schufro Se præ.
|
|
|
|
| Tak.... |
|
|
Tak Sinne, og som altid er vi også ret enige  Rohdiamant er jeg jo også vild med, men får man ikke også meget hals? Og ridelighed mangler hun jo ikke, men derimod lidt motor og smartness - tror du jeg får det med ham? Jeg har også tænkt på krydset Sandro Hit/Donnerhall, netop fordi stammen fungerer godt med D-blod og så får jeg smartness ind fra S-blodet. Derfor Sir Donnerhall, men Sunny Boy er bestemt også med i tankerne.
|
|
|
|
| Godt bud! |
|
|
Anita; Et rigtig godt bud, og ham ville jeg nok også bruge hvis det ikke var fordi jeg allerede har fået to dejlige drenge efter Rush Hour, dog på en anden hoppe. Men nu synes jeg ligesom jeg har prøvet ham, og vil derfor gerne ud i noget nyt. Men ingen tvivl om at han avler godt ham Rush Hour, er meget tilfreds med begge drenge. De er dog begge lidt tændte/levende, men det kan meget vel være hoppen det kommer fra - hun er lidt speciel 
|
|
|
|
| fremragende |
|
|
Fremragende tidsfordriv når man er syg hva. God Bedring Reni! Hvad synes du om sådan en som Stewie Wonder? Jeg har ikke nogen idé om hvordan han avler endnu, men synes da at have set og hørt om et par lækre afkom efter ham?. Her får du jo Sandro-hit blodet igennem faderen Stedinger, som du selv er vild med, kombineret med White-star, Weltmeyer osv. Men Sir Donnerhall er virkelig også en skønner fyr, og der var jo rigtig gode priser på hans føl til eliteauktionen i Verden for kort tid siden. så vidt jeg kan huske gik den ene til 27.000 Euro, en anden omkring 20.000 Euro. Det er da okay priser i disse tider, og var sindssygt lækre afkom. Glæder mig også til at se flere furst Romancier føl, ærgeligt det var så svært at få sæd sidste år. Held og lykke med det, hun er en super lækker hoppe, synes jeg!
"Hvo intet vover - Intet vinder" Anne Krogh
|
|
|
|
| har du overvejet Stevie |
|
|
Har du overvejet Stevie wonder (stedinger/White star)? jeg synes jeg har set nogle rigtig dejlige afkom efter ham i år  jeg skal have et føl efter ham 2011, har lige fået håndprøvet denne hoppe igår. Elonia (lorentin 2/loutanos orion)  Stevie Wonder (Stedinger/White star) 
bates springsadel close contact 5000 kr 2011 ventes føl efter Stevie wonder og Flyinfact xx 
|
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Tak Anne  Stevie Wonder har jeg også kig på, men vil godt se nogle flere føl inden jeg bruger ham. Desværre er der kun 1 ud af de 21 afkom på hestedata hvor der er føl-karakterer, nogle er selvfølgelig registreret i hannoveraner ligesom Charlottes Swann Lee og derfor kommer de jo ikke på hestedata. Men absolut en spændende hingst! Hælder ligenu til Sir Donnerhall, men så håber jeg bare der kan skaffes sæd. De brændte mig jo af noget så grusomt i år, og jeg måtte hu-hej skifte fra Sir Donnerhall til en anden hingst. Og ja, hun er en smuk lille sag, men synes ikke lige jeg vil vise hende frem nu hvor hun er monster-tyk efter en god sommer på græs uden et sultent føl ved siden. Hun trænger gevaldigt til lige at smide nogle kilo 
|
|
|
|
| hvad med |
|
|
hvad med skovens rafael . op ad bakke i alle gangarter . vender rigtigt.
|
|
|
|
| Hvad med..... |
|
|
Sandreo, har du kigget på ham?? Min umiddelbare tanke ville også være Sir Donnerhall. Eller hvad med Don Primero? Quaterback ville jeg ikke vælge, hvis du kan finde et billede af ham stillestående, så husker jeg temmelig små hove og så vidt jeg husker indfoet, hvilket du nok ikke har brug for ud fra din bedømmelse af din hoppe? Mvh Jette
|
|
|
|
| Niks... |
|
|
til Skovens Rafael. Det bliver for tungt. Reni hvad med Sandro Hit selv? Eneste minus er han koster en bondegård, hvis jeg husker rigtigt..
Ehrm... find selv på noget..
|
|
|
|
| sir donnerhall - bæring? |
|
|
Interessant at høre, at I tænker Sir Donnerhall ... jeg funderer lidt over, hvorfor tanken falder på ham, når nu I fokuserer på bæring? Som I også er lidt inde på i ny og næ, så er 'bærende bagben' vel ikke ligefrem Sandro Hit'ernes styrke? Hvis man tjekker videoen af Sir Donnerhall på Schockemöhles hjemmeside, så ser man da også en rigtig smuk, (smart) og tiltalende hingst med store gangarter - men når man ser den nyeste video (den sidste) og ser det eneste forsøg på afkortning til samlet trav, så synes jeg altså ikke rigtigt, at der sker noget... Og han er jo trods alt fra 2001... Men forstå mig ret - jeg synes også han har lavet super meget godt - og er da også en hingst, som jeg kunne finde på at overveje. Er bare lidt interesseret i at høre jeres overvejelser? Jeg skal være helt ærlig og indrømme, at jeg ikke har set nogen SD afkom live, så jeg ved ikke præcist, hvad han giver videre - blot at han har lavet et hav af super afkom - så berig mig endelig med noget viden! 
Hø og Tørt Wraphø anno 2010 - minibig - 1. års hesteblandingsgræs - Super kvalitetsgræs Djursland - kontakt for info!
|
|
|
|
| Sandro Hit |
|
|
Jeg er helt enig med Anne-Sophie i hendes betragtninger, det er ikke Sandro Hit + afkom der vil være det første der faldt i mine tanker hvis man snakker bæring. Afskub er der til gangæld masser af. Vi er netop hjemvendt fra en lille tur til BC og der var det Bellisimo M og så R-blodet er overviste mig mest, når vi taler bæring. Eller noget Weltmeyer. Bedste 4-års ridehest(hoppe/vallak) var en Damon Hill-datter. Super hoppe med masser af både afskub og bæring, mens nummer 2 i holdet var en Sir Donnerhall-datter, meget smuk/ædel/feminin og med masser af afskub, men jeg savnede i den grad bæring. Rush Hour synes jeg jo er en smuk hingst, men man skal bruge ham på en hoppe der er stærk i traven, der er han præget af det meget fuldblod i stamtavlen, så traven er (medfødt) uden det store afskub og bæring.
|
|
|
|
| Jeps... |
|
|
Anne-Sophie; Jamen du har helt ret, hingsten selv skuffer lidt under rytter, og S-blodet ses ofte med bagbenene lidt bagud. Men jeg synes ikke helt det går igen i Sir Donnerhalls afkom, men klart at man nok ikke skal bruge ham på en hoppe som ikke træder ind under sig. Måske er det Donnerhall-blodet i Sir Donnerhall der giver en nedarvning af mere aktive bagben med svæv og indundergriben? Min hoppe træder sådan set fint ind under sig, hun japper bare lidt afsted og får ligesom ikke løftet sig og svæver, selvom hasen egentlig også er fint aktiv. Sandreo er faktisk også et rigtig spændende bud, synes jeg har set flere fine føl, bl.a. herinde på HN? Skovens Rafael synes jeg skuffer som avlshingst, og så er han tung og giver endnu mere hals, så han er ikke på listen - ellers tak for bud  Jette; tak for info om Quarterback, det vidste jeg faktisk ikke. Nej hun skal ikke have mindre hove, de er lidt snævre. Uhh spændende med så mange bud, det kan jo være jeg ender med en hel liste til fremtidig brug 
|
|
|
|
| Sarkozy |
|
|
Hvis jeg skulle kigge på SH-søn, så synes jeg Sarkozy er en spændende hingst. Og trods kombinationen af SH og Weltmeyer så skridter han fænomenalt.
|
|
|
|
| Også... |
|
|
Også et godt bud Charlotte, jeg har dog slet ikke været ret fokuseret på skridten da hoppen selv fik et fortjent 9-tal i skridt og begge afkom har skridtet helt fantastisk. Det er også derfor jeg godt tør bruge Sandro Hit-blod, der jo ikke er kendt for en helt fantastisk skridt. Har du set nogle gode afkom efter ham?
|
|
|
|
| bæring er en sjov størrelse |
|
|
Det med bæring er jo en sjov størrelse. - og der er mange forskellige definitioner af hvad god bæring er. Og derfor også rigtig mange meninger om hvilke hingste der bidrager med bæring, selv er i besiddelse af det osv. min personlige holdning er at lynhurtige - indundergribende bagben er den vigtigste ingrediens i en unghest, - bærings-fænomenet er noget man træner op i hesten, da det i høj grad afhænger af korrekt muskulering. Jeg tror ofte at store- langsomme bevægelser forveksles med aktiv bæring, og det synes jeg ikke som rytter er værd at ride på, og bestemt heller ikke at avle på. Nu så jeg desværre ikke Bundeschampionatet, men i andre sammenhænge oplever jeg også ofte at jeg ofte er uenig med mange/nogen om hvad der er brugbart/ikke brugbart som dressurhest. Bare lige et lille sidespring om bæring eller mangel på samme... Jeg tror personligt ikke at ungheste med den rette aktivitet og indundergriben bagtil har den optimale bæring - før den er blevet uddannet gennem nogle år! Ang hingstene, så var jeg også meget imponeret over Sarcozy til VM i år, dejlig hingst. Glæder mig til at se nogle afkom efter ham.
"Hvo intet vover - Intet vinder" Anne Krogh
|
|
|
|
| Bæring |
|
|
Jeg mener at en hest skal være født med indundergriben for at kunne udvikle den rette bæring senere i livet. Og det er der jeg mener at det halter hos SH-afkom, da de har svært ved at få deres lange bagben ind under kroppen.
|
|
|
|
| Hvad med |
|
|
Vivaldi vi ville have brugt ham i år på en hoppe vi har et Sir Donnerhall hoppeføl efter (ekstremt højtstillet) men det lykkes ikke at få sæd fra ham, vi prøvede også Sir Donnerhall uden held.
|
|
|
|
| Fürstenball |
|
|
Hej Reni, rigtig god bedring:-) da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på Fürstenball?? han har jo super spændende blod Fürst Heinrich/Donnerhall/Classiker og afkommene tegner rigtig godt, smukke og udtryksfulde, ædle, højtstillede og særdeles velgående.
|
|
|
|
| Gode bud! |
|
|
Charlotte; Jamen det har du ret i, de lange bagben er jo netop svagheden ved Sandro Hit-blod. Og så det du skriver om indundergriben, der er det jo lidt sjovt med hende her for hun kommer faktisk ret langt ind under sig med bagbenene, det er bare som om hun ikke rigtig kommer af jorden alligevel. Vivaldi er fin, men fra en bekendt ved jeg at han også har lavet en del middel-afkom, så i forhold til hvor meget han er brugt burde han have lavet flere top-føl hvis han var en top-avlshingt. Ikke noget jeg selv ved så meget om, da jeg simpelthen er for lidt inde i hollandske hingste. Tinna; tak for budet, han er sørme også fin! Måske han bare laver dem lidt korte i det, og så sammenlignet med hende her som selv er kort måske kunne give en ligeså kort model igen? Nu hælder jeg til at prøve Sandro Hit himself, og så må vi se om hoppen kan bære de lidt lange bagben eller om jeg er heldig.
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Reni: håber det går til livsiden  Kan godt forstå du på denne hoppe ville bruge Sandro Hit eller en af hans sønner. Ligeledes tror jeg hvis du bruger Laurino eller Bellisimo blodet kan få en hest til den lidt tunge/kraftige side. Jeg er jo vild med Sieger Hit, Sandro Hit/ Donnerhall, men en af de mere moderne/højstillet heste med Donnerhall blodet som morfar.Han har ligeledes en god moderstamme. Hans mor og Fyrstenballs mor er helsøskende. Jeg er vældig tilfreds med min Sandro Hit, men hoppen kommer altid i brust i weekenden og så er det besværlig at få sæd fra Tyskland. Derfor blev mit valg Sieger Hit. Stevie Wonder bliver bedre jo ældre han bliver, men jeg synes han "cirkler" med de forben. Så ham I Verden, så hammer godt ud, men de ville ikke bedømme ham. Tror de mente han ikke var rengående.? Hans far Stedinger er jeg helt vild med, synes den avler fremragende. MVH Hanne.
|
|
|
|
|
|
| Spændende tråd |
|
|
Jeg elsker at læse disse avlstråde  Reni - har du besluttet dig for hingste til næste år?
Jannie Grafiker | Sydvillegaard Øgårdens Sammie Sam-Sam/May Sherif/Ascot xx Venter 2 føl i 2011 efter Fürst Romancier/BH Don Schufro/Primus AA BH Zack/Wanderer/Matcho AA
|
|
|
|
| Sandro HIT HIMSELF :-) |
|
|
Hej Reni Tror det er et godt sats, at prøve ham selv direkte. Jeg har selv et afkom efter ham. (på en middelstor hoppe, som er lidt for tæt på jorden). Det er et vældigt fint afkom (som nu er 3år). Sandro hit, har helt klart været den ud af 6 afkom, som har præget føl meget tydeligt med sin egen type. Hendes andre afkom ligner meget hoppen selv. Ønsker dig held og lykke med det 
Med venlig Hilsen Leise Rikke Pedersen Stutteri-carmen.dk
|
|
|
|
| rockefeller |
| Forfatter:  |
simone 8 (Skriv besked) |
| Dato:  |
10-01-2011 20:14 |
|
Hej reni. Altså jeg har jo ifloet min schufro hoppe med rockefeller, for at få de fantastiske egenskaber fra romanov, men uden OCD og synes også han har et knap så fladt kryds? Sandreo avler rigtig godt, de kan være noget korte... Hvad med Damsey, den avler fantastisk.... evt den skimmel e. schufro helgstrand har købt. www.simonehoppe.dk
|
|
|
|
| Ihh tak ;-) |
|
|
Sjovt at der stadig er gang i denne lidt gamle tråd  Simone; tak for bud, glæder mig også meget til at se din lille Rockefeller når den er færdigbagt. Jeg er ikke helt sikker på hvor ædelt hoppen avler, så indil videre sætter jeg noget rimeligt ædelt på tror jeg. Er også begejstret for en dressur-skimmel i DK, men vil lige se ham an i Herning først. Synes han så lidt kornfed ud i Tyskland . Kort duer ikke til hende her, så Sandreo er ude. Damsey tror jeg er for tung? Jeg var ellers sikker på at beslutningen var taget, men er stadig i tvivl. Det står mellem Sandro Hit, Sir Donnerhall og så Tailermade Temptation. årsagen til sidstnævnte er hans gode føl i 2010, samt at han kunne give noget tænding til denne ellers så rolige dame. Ved godt han ikke skridter fantastisk, men hun selv har 9 i skridt og giver det klart videre, så det skulle nok kunne gå. Til de andre hopper er valget truffet, Zack på gamle Tadonna (Donnergraf/weltloewe), Wolkentanz II på min alt for ædle De Noir/National Zenith xx og min 4 års der skal fole et føl efter United skal nok rides i stedet for ifoles. Hvad med I andre, har I truffet jeres valg?
|
|
|
|
| Wolkentanz II? |
|
|
Nu har vi jo en sød lille 4-års Wolkentanz II lavet på en kun middelstor meget ædel hoppe. Afkommet er både mindre og mere ædelt end hoppen, så det var ikke i den retning jeg ville gå igen.
|
|
|
|
| Jeg tror... |
|
|
Jeg regner med det bliver Fürstenball til Wendy Klint i år 
Jannie Grafiker | Sydvillegaard Øgårdens Sammie Sam-Sam/May Sherif/Ascot xx Venter 2 føl i 2011 efter Fürst Romancier/BH Don Schufro/Primus AA BH Zack/Wanderer/Matcho AA
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Reni: spændende valg. Synes dog Temtation er en utrolig kort hest. Men sikke han avler. Nej jeg har kun en der skal i fol og får kun et føl. Men bare den ene kan jeg ikke bestemme mig  2012 skal jeg have 3 af mine egne avlet i fol, det glæder jeg mig allerede til, hvor tosset kan man være  Simone: hvordan kan du udtale deig om Rockefeller om hans arvelighed af OCD, det forstår jeg ikke. jeg mener hvis man ikke vil bruge Romanov pga OCD, dvs man tror meget på arveligheden, hvordan i alverden kan man så bruge hans helbror det forstår jeg ikke  MVH Hanne.
|
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Charlotte; Min halvblodshoppe avler rigeligt stort, og det gør mig ikke noget at det bliver super-ædelt - især hvis det bliver en hoppe der så kan indgå i min videre avl. Det eneste jeg synes hun mangler er mere motor og aktion i traven, og mon ikke Wolkentanz II kan give det? Jeg har altid gerne villet have en datter efter ham, så det håber jeg sådan på. Hanne; Jeg har egentlig ikke lige tænkt over at Temptation er kort, synes ikke hans følårgang bærer præg af det, eller hvad siger du? Jannie; Spændende valg 
|
|
|
|
| Wolkentanz II |
|
|
Jeg kan se at din hoppe har fået afkom efter hhv Stedinger og L'Espoir, det kan man vist ikke bruge til at vurdere om hoppe avler stort nok. Vores Rubin-hoppe har en vallak efter Platin, der ikke er så stor, men han er første føl og var syg som lille, hviket satte ham tilbage. Så har hun 2 efter Weltmeister der er/var noget større end hende selv og SW-føllet fra sidste år bliver også stor nok, sikkert tæt på de 170. Det er KUN Wolkentanz II-afkommet der mangler størrelse og format. Men jeg kender godt det der med at man bare VIL have et afkom efter en speciel hingst. Jeg drømmer jo selv om en Don Frederico, det er ikke sikkert at det er de rigtige valg, men det skal bare være.
|
|
|
|
| Jep.... |
|
|
Indrømmet; det er en smule med hjertet også  Når jeg skriver at hun avler rigeligt stort, så kigger jeg også på hendes mors afkom, de er ret store. Madeira selv er tæt på 170, til kåring målte de hende til 166 men hun er vokset siden. En hest på 165 synes jeg så også er passende, så skulle han tage et par centimeter af afkommet gør det ikke mig noget - især hvis det bliver en hoppe. Synes din er fin.....
|
|
|
|
| Wings Of Love |
|
|
Jamen, Winga er fin, hun har et super temperament og hun er især meget ridelig, det er jo også penge værd. Hun måtte bare gerne have været 5 cm større. Hun har været redet siden august, 1-2 gange om ugen, med lange pauser, så vi er vel nået op mod 30 gange med rytter efterhånden. Nu er hun flyttet ind til det lokale ridehus, så det bliver til lidt mere. De seneste par dage har Søren så småt påbegyndt schenkelvigninger og det går faktisk ret godt.
|
|
|
|
|
|