Logo used for printing
Ryttersnak
Avl

Bøgegårdens Laurino
Forfatter:  mik27 ☻Mieke☻ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 15:22

Er der nogen, der har afkom efter Bøgegårdens Laurino eller har overvejet at bruge den?

Hvordan avler den?

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 Eliteskue?
Forfatter:  Charlotte ♣Stutteri Lund♣ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 15:51

Han har jo lavet mange fine føl, men vi kom til at snakke, er der overhovedet udtaget nogle hopper til Eliteskuet fra hans første følårgang.

Ole From
Forfatter:  TrineK (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 21:13

Jeg mener Ole From fik én udtaget i år på Sjælland - så vidt jeg har læst mig til

Trine

123456
Forfatter:  Langmosegaard (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 21:29

Hvis du læser hans følbeskrivelse kan du se hvad han avler ;-)... de ligner meget hinanden, men det kommer selvfølgelig også an på hvilke hopper man bruger ham på... men som føl minder de utroligt meget om hinanden på en positiv måde!

Ædle, højtstillede, store, tillidsfulde, gode bevægelser... er nogle af kendetegnene for hans afkom.

Selvfølgelig er der også nogen der er knap så gode, men sådan er det jo med alle hingste ;-) Ikke alle kan være heldige :-)

Jeg glæder mig til at se hvad der gemmer sig til mig :-)

Min har termin den 14. marts næste år med Laurino :-D

Annika

Drudgaards Mylady i fol med Bøgegårdens Laurino

Laurino
Forfatter:  Nea (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 21:56

Jeg har en 1-års plag efter Laurino.

Han kan ses på min præs. under Levita's Liquid.

Jeg er rigtig godt tilfreds med ham. Det ser ud til at Laurino har givet noget størrelse videre og derudover er min plag velgående og utrolig tillidsfuld og nem at have med at gøre.

Mvh. Linea Fogh Pedersen

Stutteri Levita - avl af DV og DSP

Opstaldning tilbydes

Heste tages i ridning/tilridning/kommission

123456
Forfatter:  Lene Hell (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 22:15

Jeg har to stk 1 års Laurino'er gående hjemme.

De er STORE, alle incl. 2 forskellige dyrlæger tror de er 2 år. De er velgående, søde, nysgerrige og omgængelige.

Sælges:

6 års DS hoppe, god allround hest, super temperament.

10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light, mor til ovenstående, kåret med 888 i gang.

Skriv for flere info

Jeg har en
Forfatter:  Fnylle ♥Lillemand♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 22:39

Jeg har en 2-års Laurino. Han er fantastisk i hovedet, og har et udmærket eksteriør, dog lidt kompakt. Han er ikke helt så ædel og højtstillet som så mange andre Laurinoer, jeg tror morfaren Churchill skinner lidt igennem på det punkt. Men han har en dejlig, rummelig bevægelse og masser af power. Lige et lille billede.

Billede

Jeg tilred helsøsteren på 3 i foråret og red sadelkåring på den. Jeg har aldrig redet en hest, der var så flink som den. Samtidig ville den gerne bestille noget, så det er en perfekt kombination. Man kunne mærke at den vil få let ved alt samlende.

Så jeg er stor fan af alle Laurino-afkom:-) Jeg synes de er fantastisk lette at have med at gøre, og har mange dejlige kvaliteter:-)

Korrekt Ole From
Forfatter:  Laura-Adele (lappe) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 22:58

fik da udtaget Lazanta Havdal efter Laurino/Bh Hertug til eliteskuet ved sadelkåringen i reg 1.

Gls Lucerne med olie eller betfor 25 kg sælges til 100 kr pr sæk.

Super føl og plage sælges

Var nysgerrig
Dato:  03-09-2010 09:04

Jeg er bare lidt nysgerrig, fordi mange skriver, at Laurino laver store afkom. Og jeg ved da godt, at der altid vil være undtagelser, men den her Laurino er meget lille men også meget køn og udtryksfuld. Den er 3 år.

Venlig hilsen

M

Jamen dog..
Forfatter:  Ramiro (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 12:46

Jeg har valgt at bruge ham til min hoppe - netop pga hans gode følbeskrivelse..

Jeg glæder mig helt vildt til at se hvad der kommer ud af den kombination :)

Mvh.

Regina Sørensen

Wega, drægtig ved Bøgegaardens Laurino.
Indehaver af den dejlige ridehest Ramiro.

Har en 1 års hingst efter Laurino
Forfatter:  Anne S Byllemos ♥Anne SB♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 14:17

Hejsa !

Jeg har en 1 års hingst efter Laurino på min Michellino hoppe. Han er pt 162 cm meget højstillet og ædel med et helt fantastisk sind og 3 gangarter langt over middel.

Han er meget fuldblodspræget hvilket mange af Laurinos afkom er og kunne forestille mig at de 3 års der er fremstillet måske er lidt "forsinkede" i forholdt til andre DVére pga den høje fuldblodsprocent.

Venter føl efter ham til næste år igen :-)

Kan kun anbefale Laurino :-)

Tilføjelse
Forfatter:  Fnylle ♥Lillemand♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 15:39

Jeg vil dog lige tilføje, at jeg mener, man skal have en hoppe med et godt fundament for at bruge Laurino. Den er selv fransk stillet og mange af de afkom jeg har set, har også været det, inklusiv min egen...

endnu en 2 års
Forfatter:  Lundse (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 21:31

På min præsentation under Jakas Layout, kan I se min 2 års, han er super ædel, godt gående og meget fornuftig, men stor... er her i en alder af 2 år og 5 mdr 170 cm fortil og 173 cm bagtil..

Så jeg kan kun tilslutte mig at Laurino avler stort, men heldigvis er det ben det meste...

Pøj Pøj med jeres afkom efter Laurino

/Hanne

laurino
Forfatter:  Neilons (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 22:21

Jeg har en 2 års efter ham...

Og han er noget af det nemmeste man kan finde, derudover meget ædel i det, høj og ganske fint gående :)

Maria B.P
Søger opstaldning i århus området til hingsteplag.
 valg af hingst
Forfatter:  ollie39 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 22:43

Det kan godt være,at det her er helt hen i vejret..

MEN...Betyder hoppen ikke noget,når i vælger hingst?

Det kan da ikke kun være hingsten,der træder frem..

Jeg læser gang på gang,at en hingst får en skidt kommentar...Men man må jo også formode,at hoppen giver siner gener videre

Eller har jeg helt misforstået det???

genetikken
Forfatter:  Sofie (Stengaard) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 23:17

teoretisk skulle foraeldre give omkring 50/50, saa det har du da helt ret i, naar du siger at hopperne betyder noget. Det er jo bare saadan at nogle hingste laver gode afkom paa naesten lige meget hvad, mens andre praeger deres afkom mindre- det samme galder hopper. Med en rigtig gennemavlet hoppestamme, faar du naesten aldrig et helt daarligt afkom.

Ellers ved jeg ikke saa meget om Laurino, andet end jeg saa Ole Froms, og det var soerme en vidunderlig hoppe!

Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

kvalitetsponyer til avl og sport til salg

bl.a. Helbror til dagens føl på sjælland 2010

hoppeføl efter Magic dancer H og Atlas' mor

flere gode avlshopper.

Atlas Stengaard

Laurino
Forfatter:  Lamos ♥lobri♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-09-2010 10:09

Jeg fik dette hingsteføl efter Laurino forrige år på min hoppe efter Solos Landtinus/Lobster/Sorel/Sebastian. En rigtig dejlig dreng med et godt udtryk, fantastisk temperament, ædel af type, velgående, MEN stor. Han var både stor som føl, men også da jeg så ham igen som 1-års. Til følskue fik vi kommentaren "allerede på vej over i plagstadiet", fordi han var så stor.

Nu vil jeg ikke give Laurino skylden for størrelsen, for hans mor er en stor dame. Så jeg vil i stedet sige, at jeg nok kraftigt ville overveje om jeg vil bruge ham, hvis jeg stod med en stor hoppe, men jeg ville ikke være i tvivl om at bruge ham igen, hvis jeg havde en hoppe af "normal" størrelse.

Mht. de skæve ben, så kan jeg kun tale ud fra min egen erfaring, men min hoppe er fransk, og skævbenet på højre for, men ham her står/stod snorelige på sine ben.

www.stutteribarlebo.dk

Meget velholdt Sommer Magnus II dressursadel sælges

Skæve ben
Dato:  04-09-2010 13:53

Er det mon ikke lidt tilfældigt med skæve ben? Altså min Laurino har skæve ben. Den svinger sådan lidt, når den traver. Men nu kender jeg ikke dens mors benstilling, med det kan jo godt være, at den også er lidt skævbenet.

Jeg brugte engang Kanudos xx på min gamle dv hoppe, som havde fine forlemmer. Men føllet blev indfodet og lidt skævbenet. Så jeg ved ikke rigtig.

Men med hensyn til temperament, så er Lille Sten i hvert fald noget af det nemmeste og rareste, jeg længe har oplevet. Faktisk glemmer man let, at den kun er 3 år. Smeden er også vældig imponeret af dens rolighed. Det eneste, den ikke kan lide er, at blive stukket af dyrlægen. Men det håber jeg, at den lærer med tiden.

Venlig hilsen

M

3 efter Laurino
Forfatter:  CPC »Wanessa« (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-09-2010 15:49

Min træner har et par stykker efter Bøgegårdens Laurino, fordi hun har et tæt samarbejde med dem.

Hun har i øjeblikket tre efter Laurino. Den ene 2-års er ikke særlig stor i det, men rigtig harmonisk. En virkelig smuk hest, der bliver spændende at se næste år (http://laisbo.skysite.dk/ ?side=134737).

Den anden 2-års voksede utrolig meget som føl og blev hurtigt meget større end de andre føl fra det år. Han er nu stoppet med at vokse og bliver nok i hvert fald under 170. Og er stadig hingst, så det bliver rigtig spændende om han bliver ny avlshingst (laisbo.skysite.dk/?side=134737).

Derudover har de en 3-års hoppe, som heller ikke virker til at blive alt for stor (laisbo.skysite.dk/?side=133728).

CAROLINE POPP CLAUSEN

- Drømmer om at ride Ecco Cup for Young Rider... Er vi mon ved at være der?

et stk 2 års
Forfatter:  dressurtante (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-09-2010 20:55

rød hoppe efter Laurino, lavet på en Garcon/Aleksander ERDH hoppe, hun er høj ca. 165, langbenet, kønt hoved, lidt lav hals, god ryg og lænd

6 tegn
Forfatter:  Oo-Junior-oO ♥Pupsik♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-09-2010 00:18

Smukke Lazanta skulle have været med til eliteskue,men kom desværre ikke med .. :( Øvøv .. Os staldpiger mente at Lazanta ikke kunne tage hjem uden en medalje,så vi lavede en til hende .. :)

Men Lazanta har en heltvildt god haseaktion både i trav og galop .. Super lækker hest !

Billede

Beklager kvaliteten !

Cindy Faber

- Med fantastiske heste !<3

Dressur hesten Pupsik (ifol m. BH Romantic)

?Junior i himlen?

Gucci & Sylvester <3

Lad vær' at straf dem, for det de gør forkert.

Ros dem for det, de gør rigtigt !

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo