Jamen følauktioner er nok et meget ømtåligt emne i de sidste par år 
Jeg var afsted sidste år i Randers og solgte. Ikke til nogen stor pris, men nu havde føllet heller ikke været dyr at lave, da hun var efter en hingst jeg selv har avlet, så jeg kørte hjem med en god fortjeneste, set med de priser vi har på føl fortiden.
Men det bedste ved det var køberne. Jeg var rigtig heldig med nogen gode køber, og mit afkom, har i alle fald fået alle de muligheder i verden, for at vise hvad hun dur til, og så kan prisen i mine øjne næsten være lige meget.
Det du skal gøre op med dig selv, er to ting, set med mine øjne. SKAL jeg sælge i år. Hvis ja-tag til auktion, hvis nej-så overvej det engang mere. Vil jeg have 25 +. Hvis ja-så overvej meget om dit føl bare er det bedre end alle de andre, så kan du godt tage afsted, hvis nej- så tag afsted og se hvordan stemningen er.
Jeg havde to føl sidste år, et som jeg ville have omkring de 20-25 tusind for, hende tog jeg med. Jeg havde i bilen besluttet mig for ikke at sælge for under 20, og da de første 4 føl havde været inde, gik jeg ud i stalden for mig selv, regnede helt konkret på, hvor tjener jeg noget, hvor sætter jeg til. Jeg satte min grænse lidt ned, ikke meget, og fik solgt. Nogen af mine venner fik også solgt til samme pris som mig, og et andet par af mine venner, havde holdt deres på de 20 tusind, havde et reelt bud på de 17, mener jeg det var, og fik ikke solgt, og den dag i dag, ærger de sig stadig, over de ikke gjorde det.
Det andet føl jeg havde, ville jeg ikke sælge under de 40 plus moms, og derfor meldte jeg ham ikke til. Der blev solgt et føl til omkring de 40, af dressur afstamming.
Sidste år var priserne højest i Randers, men jeg tror at Region 4 kommer godt igen i år, efter store ændringer i arrangementet. Min vurdering er også, at marked pt er lidt mere positivt, og der derfor nok skal komme folk til auktionerne, og vi måske får lidt mere for dem.
Det der er vigtig med de her auktioner, er at vi avler er meget realistisk om at vi ikke får de store penge for vores føl pt, take it or leave it. Derfor er det vigtig at vi stadig bakker op om de her auktioner og kommer med nogen gode føl, så de kunder som virkelig ønsker et godt føl, også har et udvalg. Ellers bliver det sådan, at auktioner får ry for at det kun er de "dårlige" føl der er der, og så kommer folk altså ikke på auktionerne, når nu engang marked er vendt igen, og de vil til at betale lidt godt igen.
Jeg regner med at melde et til i Randers i år, også selvom jeg ikke tror der er mange chancer for hun bliver solgt der oppe, da min pris på hende er høj, og jeg ikke er så villig til at gå på for mange kompromier. Men der er chance for nogen ser hende, og måske henvender sig bagefter, og der er også chance for at der virkelig er nogen køber til hende. Plus at jeg ønsker at bakke op om det, så mine føl også kan være med, når nu priserne vender, og alle vil have deres føl med igen. Jeg ville gerne have været med i Syd i år, men pga. familie fødselsdag på Sjælland dagen efter, bliver det Nord jeg tager til. Men holdda op en god kollektion, der er i Syd, så lad os da lave en lige så god i Nord 
Desuden skal man jo lige huske, at dem jeg kender, der har solgt der hjemme, ikke mange, de fleste har dem fra sidste år endnu, de har ikke fået meget mere, end de ville have fået på en auktion. Plus at priserne til Eliteatuktionen jo heller ikke var for høje sidste år, og det burde jo være de bedste føl, om det så altid er det, er jo en helt anden diskution 
Annette