|
|
| Fakta om Welsh, tak! :) |
|
|
Jeg overvejer at købe et skønt Welsh føl... siden den næppe blir over 120 er det vel en Moutain, såvidt som jeg kan læse mig til... Kender ikke noget til denne/disse race/r - så vil meget gerne høre fra andre der har dem!  Jeg vil bruge den foran vogn og til børn. Er de rolige gemytter, eller lidt livlige? Hva siger I? På forhånd tak for svar... |
|
|
|
| Læs mere |
| Forfatter:  |
Birgit (F) (Skriv besked) |
| Dato:  |
31-07-10 10:31 |
|
Du kan se racebeskrivelsen på Welshforeningens glimrende hjemmeside  www.welshponyer.dk/ A,%20B,%20C,%20D%20&am...PBR#Sec._A *** Formidler sæd efter: FB Gangster "Eine Portion, d.h. 8 Pailetten, haben einen Inhalt von 800 Millionen vorwärtsbewegliche Samenzellen", Hengststation Meyer |
|
|
|
| welsh montin |
|
|
jeg har selv en skøn hingsteplag som er welsh mountin.. har aldrig haft nemmere hingsteplag. han havde ikke prøvet noget, da jeg fik ham hjem, men han er så lærenem, og rolig:) og ellers er welshforeningens hjemmeside som er ret god, når man er nybegynder ved welsh:) Sagde Berit:) Ejer af gadekrydset Sirocco og af welshplagen Lærkegårdens Charm Boy en vallak skal du fortælle en hingst skal du spørge en hoppe skal du diskutere. |
|
|
|
| Ja da.... |
|
|
Welsh Mountains ponyer er nogle af de mest børneegnede ponyer! Dertil kommer, at welshforeningens arrangementer altid har en venlig og hyggelig atmosfære. Der er faktisk kåring i Viborg denne weekend. Lørdag foregår selve kåringen - og søndag er der masser af showklasser. Det kan være meget lærerigt at opleve - og avlerne er generelt søde til at besvare spørgmål  Kåringen finder sted på Viborg-Birgittelyst Sportsrideklub, Kløverstien 5, 8800 Viborg. Kh. Britt Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste BH sælges: Freya Millie, str. 34 G (75 G). Hvid med blonder. Aldrig brugt. 300 kr. incl. forsendelse - eller 275 kr. afhentet i Slagelse |
|
|
|
| tak for foreløbige svar :) |
|
|
Ja, jeg har set deres hjemmeside. Den er fin. Men jeg tænkte nu alligevel at det ku være godt at høre fra "private". Så det hele ikke blev for lyserødt  Det her føl, har desværre haft en dårlig tidligere ejer, såvidt jeg kan forstå på dens nuværende ejer... det er jeg noget ked af - men siden den kun er et år, er det måske ikke et problem at rette op på det. Den har ikke været ret meget i hænder - og hellere dét end nogen har banket den, eller andet slemt. Ved ikke helt hvad det er den har været "udsat" for... det vil jeg lige undersøge lidt nærmere... skriver lidt med sælgeren  Hva synes I om det? |
|
|
|
| Welsh Ponyer |
|
|
Beskrivelsen af de forskellige sektioner, lader jeg welsh siden om  Men jeg har selv Welsh Mountain ponyer og da det er dem du søger info om så vil jeg gerne bidrage. Jeg har haft Welsh Mountains i nogle år nu. Både, føl, plage, hopper og hingste. Alle ponyer har været super søde og rare ponyer der kan hånteres af børn i hverdagen og under sadel og for vogn. Mine ponyer er også show ponyer og her kan de små børn ikke altid være med. Jeg har ponyer der simpelthen sådan elsker at være i ringen at de glemmer al om god opførsel og simpelthen bare viser sig og så er der dem der husker god opførsel og så viser sig derefter  Alt i alt en super allround pony både til børn og voksne  Hilsen Linda Avl af Welsh Mountain Störtebecker´s Genius tilbyder bedækning i 2010. www.stutteri-noerrelide.dk |
|
|
|
| welshponyer |
|
|
Welshponyerne bør være børneponyer, og dem vi har haft har jeg selv hjulpet med siden jeg var helt lille, og har altid nydt at have disse heste, da jeg aldrig har oplevet at der var ondt gemt i dem. Og jeg har også selv trukket hopper til kåring, da jeg ikke var ret stor uden problemer... Men jeg synes faktisk desværre der er rigtig mange welshponyer med dårligt temperament. Det virker ihvertfald sådan når man er afsted til skuer, kåringer mm. mange af ponyerne flyver rundt, skaber sig osv. og hvis man lige ligger mærke til det er det stort set altid voksne der går med hopperne og hingstene, fordi de simpelthen ikke er så nemme at håndtere som de burde være(årsagen kan selvfølgelig også sommetider være at man ikke har mindre børn der kan hjælpe, eller de ikke har interessen). Så når man skal købe en welshpony synes jeg faktisk det er vigtigt at man har set begge forældre hvis muligt. Eller man spørge en anden end sælger hvordan forældrene er, hvis man kan finde ud af dette. Og på nogle punkter burde temperamentet også komme før alt andet, for hvad kan man bruge en smuk pony til som er skør i hovedet??? Men selvfølgelig tror jeg alle elsker når det går godt, og man får lov at stå forrest, men hvad er der sjovt ved det hvis man har den pony med det dårligste temperament? Men hvis du er med til skuer osv. tror jeg hurtigt du kan se hvilke heste du ikke skal købe hvis du vil have godt temeprament - Men temperamentet har nok også ofter noget med opvæksten at gøre... Men mit indlæg er ikke lavet for at skræmme dig væk! for jeg vil ikke selv undvære welshponyerne, men jeg synes man skal kigge en ekstra gang på temperamentet hvis det er meningen det skal være en børnepony, men det er jo heller ikke umuligt at finde en flot og sød pony;) Held og lykke med fundet af en welsh  Vi avler forøvrigt welsh sec. b og wpbr. www.aastrupgaard.dk --> Bedækning af kvalitets hingste tilbydes, af flere forskellige racer. Bla. Aastrupgaards Odin, som er den eneste knabstrupper hingst i Danmark der er testet fri for grå gen.
Mvh Ida M ... |
|
|
|
| hjemme hygge |
|
|
Ja... temperament er KLART vigtigst.. Det ville til hver en tid være mig selv der skal håndtere den... tror næppe junior kommer til det, ligegodt hvor meget mor ønsker det.. Jeg agter at køre den til, og trække børn en tur på den. Thats it - jeg kommer aldrig til shows eller lign med den... det har jeg slet ikke interesse for. Det er udelukkende til hjemme hygge. Siden jeg ønsker at køre med den, skal temperamentet jo være roligt - den skal ikke være flyvsk eller "hurtig" ... Føllet er rå - så jeg vil selv skulle lære den alt - hvilket jeg synes er en fordel!  Hmm.. nu er jeg i tvivl... Men de fleste heste blir vel lidt levende til sådan nogle shows?? Kåringer osv... Der skal de jo også helst vise sig, så man fremmer det måske endda derude!? |
|
|
|
| Temperament |
agro (Skriv besked) |
1-08-10 09:08 |
|
Lige netop temperamentet er nok en af de vigtigste grunde til at vælge en Welsh. Naturligvis kan de "tændes" til en konkurrence eller et show. Der har været MEGET langt imellem de ponyer der direkte har haft temperamentsfejl. Men jeg finder at Welsh ponyer, i modsætning til mange andre pony racer, har det unikke at de faktisk kan tænde og slukke næsten som man vil. Du kan sætte dem op til konkurrence/show for dernæst at trække den rundt på banen i grime og løst træktov mellem alle de andre ponyer. Et glimrende eksempel er en sektion B jeg har set til Mounted Games (den var på landsholdet). Den kunne konkurrere for fuld speed (og det går knageme stærkt for sig til Mounted Games!) for derefter, og her mener jeg LIGE bagefter, at stå og sove for løse tøjler. Der kan man vist ikke ligefrem tale of temperamentsfejl! Så temperamentsfulde og temperamentsfejl og ikke til at håndtere af mindre børn er nok det der ligger længst væk fra min opfattelse af dem som race. At det er voksne der håndterer dem på showpladserne har noget med reglerne i foreningen at gøre. Det er simpelthen ikke tilladt af hensyn til sikkerheden. Det ER jo dyr.. |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Selvfølgelig er der nogen der kan tændes på banen, og det skal de selvfølgelig også kunne, men jeg synes bare at hestene meget ofte har problemer med sluk knappen igen, når de kommer ud fra banen. Og det mener jeg bestemt er en fejl, da ponyerne faktisk ofte er til fare for både trækkeren og mennerskerne omkring. Men det behøver jo ikke være temperamentet der er noget galt med, men ejerne men så synes jeg man burde vente med at tage hesten med indtil den er så velopdragen at den er styrbar. www.aastrupgaard.dk --> Bedækning af kvalitets hingste tilbydes, af flere forskellige racer. Bla. Aastrupgaards Odin, som er den eneste knabstrupper hingst i Danmark der er testet fri for grå gen.
Mvh Ida M ... |
|
|
|
| sødere pony findes IKKE ! |
|
|
Jeg er dybt uenig med Ida og bliver helt frustreret/ked af det, af at læse indlægget  Jeg har aldrig og jeg mener ALDRIG haft nemmere og sødere ponyer end welsh´erne. En pony der skal showes bliver fodret op til det. Det vil bla sige at der ønskes MERE energi for at ponyen kan vise sig bedst muligt. Der er jo en grund til at de skal vises i "show kondition"  Jeg ser meget sjældent voksne ponyer der ikke opfører sig eksemplariske. Selvfølgelig er der ung dyrerne og de urolige hingste. Men jeg kender ikke andre racer hvor disse er mere rolige eller håndterbare end welsh´erne. Inden for de sidste 3 år har jeg kun én gang set en hingst blive trukket ud fra ringen pga dårlig opførsel - og det skal så lige siges at denne hingst var 11 år, netop importeret hjem fra de Walisiske Bjerge og kun været i hænder i godt en måneds tid!!! En welsh mouintain, som du spørger til, er en fantastisk børnepony. Mine piger på hhv 7 og 9 år, har selv haft omgangen med vores wm´ere siden de var ca 4-5 år (selvfølgelig under opsyn af mig)og de er så trygge ved dem, netop fordi ponyerne er meget rolige. Træn ponyen fra føl af og du får aldrig skønnere, sødere og smukkere pony   Man kan aldrig få en Welsh for meget!
|
|
|
|
| alles meninger er oki |
|
|
Naturligvis vil jeg gerne høre fra alle - så skal jeg nok danne mig et billede af racen. Men jeg er faktisk ved at trække helt i land! Min hesteveninde, der også har børn, gjorde mig opmærksom på, at mit barn jo faktisk skal være noget stort før han kan omgåes ponyer i den str... Min veninde har altid haft shettere til sine børn, og de har jo kunne mufle rundt med dem fra de var to år!! ... det ville jeg jo også gerne mit barn ku... Denne welsh jeg ser på, vil han jo ku smutte under maven på! ... Hva er jeres erfaringer? |
|
|
|
| welsh som børne pony |
|
|
Min mening: Welsh Mountains er MEGET bedre børneponyer end Shetlandsponyer pga. deres temperament. Welsh Mountains er jo også små ponyer. Mine børn er ihvertfald utrolig glade for vores ponyer. Den pony jeg har skrevet til dig om (sort hingst på 1 år) er utrolig rar og vores datter på 2 år kan sagtens stå og snakke med ham. Malene, Stald Nørreheden, avl af DV og Welsh Skøn sort Welsh sec a hingsteplag sælges. |
|
|
|
| Dejligt temperament |
|
|
Vi har sec B ponyer. De har et dejligt temperament hvis du spørger mig. Der er den omtalte tænd/sluk knap. Til Show og kåring skal ponyerne jo gerne vise sig frem. Jeg er lige kommet hjem fra kåring og der var ingen ponyer der var til fare for sig selv. Sec A, C og D bliver for hoppernes vedkommende vist i showgrimer uden bid. Der er så og sige aldrig løse dyr. Jeg ved ikke hvor mange andre racer der kan fremvist voksne dyr i grimer uden at de løber fra deres trækkere. Tilbage til dit måske kommende føl, så check lige forældrene der var faktisk en sec B hoppe til kåringen der blev målt til 122 så der findes også små ponyer inden for andre sectioner end sec A. Jeg vil blot ønske dig alt muligt held og lykke med dit kommende føl. mvh Charlotte |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvis jeg skulle vælge mellem en shetlandspony og en welsh til et lille barn, ville jeg vælge en shetlandspony hoppe, da de nemlig er nemme at håndtere, og dem synes jeg ALDRIG der virker til at være problemer med til skuer, og her ser man faktisk også børn fremvise ponyerne + shetlandsponyen vil kunne bruges til kørsel når barnet bliver større. Jeg har selv fra jeg var 3-4 år blevet slæbt ud på folden af min søster som er 6 år ældre for at ride på vores shetlandsponyhoppe, det foregik uden sadel, og kun med et tov i grimen, sommetider med trense. og det gik rigtig fint, hun er ellers af den ældre type der gerne vil bestemme, men jeg har aldrig følt der var noget at være bange for, da hun altid har været godheden selvom hun har forsøgt at tage styringene. Da jeg var 8 red jeg min egen shetlandspony til uden problmer og her foregik meget af ridningen også uden udstyr. Og efter vi har udvidet stutteriet med shetlandsponyer har jeg heller ikke oplevet nogen ´hopper der ikke kunne styres med et reb om halsen, og det ville jeg som også godt turde gå med til et skue, hvis det ikke så dumt ud og det faktisk var tilladt. Det skal lige siges at shetlandsponyerne SKAL fremvises i trense, men folk ér begyndt at sætte torvet fat i næsebånd osv. for at der ikke skal sidde noget i biddet, da der ikke er behov for det. Shetlandsponyerne har altså også ændret sig meget, da de er børneponyer nu, og ikke som de var for 20 år siden. småbørn = shetlandspony lidt ældre børn = welshponyer, (helst sec. b, efter min mening da jeg mener de er MEGET rolige, og omgængelige altid, men jeg har aldrig ejet en sec a. så måske er det derfor jeg besidder denne mening.) men det kan sikkert godt findes en fin sec. a man kan bruge til et barn, jeg synes bare at uanset hvor sød den er vil den være lidt for stor til barnet kan håndtere den helt selv. Men det er jo så et + at en welsh kan bruges som ridepony længere tid end en shetlandspony. men man kan jo altid bruge begge slags ponyer til kørsel når benene er blevet for lange.  www.aastrupgaard.dk --> Bedækning af kvalitets hingste tilbydes, af flere forskellige racer. Bla. Aastrupgaards Odin, som er den eneste knabstrupper hingst i Danmark der er testet fri for grå gen.
Mvh Ida M ... |
|
|
|
| overskrift |
|
|
i forhold til det som IdaMøldrup ?Aastrupgaard? skriver, så tror jeg at det er som man ser det. vi har siden jeg var 7 år, haft en welsh mountain pony (min), og en shetlands pony (min lillebrors) - begge vallaker. gennem alle disse år, synes jeg da klart at min pony har været nemmest! jeg elsker simpelthen den pony, og er nu den stolte ejer på tolvte år! han bliver hos mig til han ikke kan mere (er p.t. udlånt til to døtre af en bekendt, men under jævnlige besøg fra mig). disse piger er forholdsvis små (forsigtigt bud 4-8 år). jeg synes til gengæld at de færreste shetlandsponyer er velegnede som børneponyer. vores (og de fleste andre jeg kender) har i hvert fald været noget af en udfordring, sammenlignet med min welsh mountain. shetlandsponyerne er mere egenrådige, og har ofte deres egen mening om tingene, de kan derfor være sværer at håndtere for mindre børn. welsh mountain ponyen er kendt for at være en fantastisk børnepony, og størrelsen er da helt klart et plus! det gør at børnene vil kunne ride dem 1-3 år længere (min er 117). det er desuden og meget intelligent og lærenem pony! min pony er lidt en ener. går han med mindre børn eller uerfarne ryttere, er han noget så forsigtig - og går altid pænt. er det en mere erfaren rytter kan han godt være lidt fræk engang imellem, og elsker at tage en god galop - så han passer altid til den rytter som rider ham. han har næsten altid kunne rides uden sadel og i grime. vi har sprunget fuldstændig uden noget udstyr (dog ridehjelm ). og ved at de to piger som har lånt ham p.t. ofte rider ham kun i grimen (og er endnu ikke faldet af)  det er min welsh mountain pony som har lært mig at ride! og han er en pony som jeg aldrig vil glemme igen! |
|
|
|
| Absolut en Welsh |
|
|
Vi solgte en 3-års WM-vallak i foråret. Han var bare noget af det nemmeste og en en super reklame for WM-ponyer og deres temperament. Han er købt til brug for en 4-5-års pige som selv kan trække ham fra fold, med hjælp selvfølgelig, selv kan strigle ham i stalden og som 3. gang han havde sadel på også var oppe at blive trukket på ham. Han har haft 14 dage i "arbejdslejr" på en ridelejr, hvor han har gået med på de små ture med en lidt større pige på ryggen, så han fik set lidt og er blevet gjort styrbar. Han har ikke vippet med et øre over noget han har mødt. Jeg mener som flere ikke at Shetlandsponyer (og Fjordheste) egner sig til børn, da de er stærke og egenrådige. Men jeg vil da også sige at hans 4-års halvbror efter anden hingst er solgt til en voksen som selskabshest, ham nægtede jeg at sælge som børnepony. Han var faktisk et udpræget hingsteemne som jeg valgte at kastrere pga temperamentet. Der har jeg desværre efter jeg brugte hingsten, som var topshowpony spottet et lidt kedeligt temperament, som også gik igen på afkommet. Mvh. Charlotte Til salg: 3-års DV-hoppe, 165 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis 3-års DV-hoppe, 162 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin |
|
|
|
| Mine erfaringer |
Birgit (F) (Skriv besked) |
2-08-10 09:15 |
|
Altså, for mig er konklusionen efter at have haft MANGE welshponyer gennem årene, at de langt hen ad vejen er de perfekte børneponyer - og så er de jo bare smukke  Men når det er sagt, så er det med ponyer som med (kamp-)hunde, at det er HOPPENS PRÆGNING + EJERNE/HÅNDTERINGEN, såvel som DE NEDARVEDE EGENSKABER der afgør temperamentet - derfor er der naturligvis, som hos alle racer men efter min opfattelse heldigvis sjældent, dyr imellem der ikke er "for børn". Jeg vil til enhver tid foretrække en welsh frem for en shetlænder, fordi en voksen rytter kan ride welshen og korrigere lidt, hvis det er nødvendigt. Det ville jeg ikke udsætte shettyen for  *** Formidler sæd efter: FB Gangster "Eine Portion, d.h. 8 Pailetten, haben einen Inhalt von 800 Millionen vorwärtsbewegliche Samenzellen", Hengststation Meyer |
|
|
|
| Shetlandsponyer |
|
|
Jeg har helt personligt ingen erfaringer med welsh-ponyer, men derimod har jeg selv en shetlænder og kender flere avlere. Min egen shetlænderhoppe er den mest børnevenlige pony, man kan forestille sig. Hun er blevet trukket rundt af en 4-årig pige et fremmed sted, hvor de løb rundt overalt, og ponyen tullede bare med. De avlere, jeg kender, har også alle sammen meget børnevenlige ponyer. Ved den ene avler har børnene altid været med til at fremvise ponyerne ved dyrskuer uden problemer. Derfor kan jeg ikke tilslutte mig holdningen om, at shetlandsponyer generelt ikke er gode som børneponyer! Selvfølgelig kan der være nogle, der ikke er egnede til små børn (som ved alle racer!), men hvis man køber en pony med papirer, kan man jo ved at kigge på forældrene få en indikation af, hvordan temperamentet er. Jeg tror, at shetlændernes "dårlige ry" kan komme fra de mange blandingsponyer, der også kaldes shetlandsponyer, for så snart ponyen er meget lille, bliver det for mange automatisk til en shetlænder!! I hvert fald kender jeg flere krydsninger med et dårligt temperament, mens de renracede shetlændere, jeg har mødt, har haft et super temperament!  Venlig hilsen Jane Hakuna Matata |
|
|
|
| valg af føl |
|
|
Jeg må erklærer mig enig med ida welsh a er en pony der har sin engen mening , det er en pony med motor , man kan ikke sige alle er lige varme opdragelse tæller også , jeg ville dog aldrig begive mig ud med et føl det klogeste ville være en ældre sikker pony så ved du også hvad ud får . Har selv welsh p |
|
|
|
| måske en tilføjelse |
|
|
er nødvendig... mit barn er pt 6 mdr! .. så derfor turde jeg godt kaste mig ud i et føl.. Jeg glææææder mig til at få en pony til ham. Når den er klar til at blive kørt til, vil han være klar til at "være med" ... Når det er sagt - så hælder jeg lige nu altså mest til en shetter.. Udelukkende pga højden. Jeg ville ikke turde lade ham rende rundt om noget størrere - så ville han jo kunne smutte under maven på den - som jeg er blevet gjort opmærksom på af en anden pony/børne-mor  Så ku man jo senere anskaffe sig en welsh... for for pokker det er det jeg helst vil! Det blir vist min foreløbige konklusion. Tak for svar! Jeg synes jeg har fået bekræftet, at racen bestemt egner sig... til lidt størrere børn  |
|
|
|
| Må lig tilføje |
|
|
Nu må jeg altså lige tilføje at børnene jo skal lære at omgåes ponyerne uanset race. Her ved de at man absolut ikke går bag om hesten, og det med at gå under maven, hmmm det har de nu ikke haft lyst til at gøre. Men pøj pøj med at finde den absolut bedste pony for jer  Malene, Stald Nørreheden, avl af DV og Welsh Skøn sort Welsh sec a hingsteplag sælges. |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja jeg kan kun anbefale de små sec A.. Bedre børnepony kan du ikke få.. Hilsen Stine Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC Salgslisten WPBR hoppe sælges (8.000 kr) (Far: Marcant OX / Mor: Markens Bolust DH Fløj) |
|
|
|
| Welsh mountain om jeg må be.. |
|
|
Af egen erfaring igennem et efterhånden langt hesteliv, ville jeg aldrig drømme om at vælge en shetlænder frem for en Welsh. Det er ikke størrelsen det kommer an på men håndterbarheden. Børn skal nu under alle omstændigheder være mindst 6-7 år før de kan begynde at tumle en pony alene. Jeg har rigtigt mange dårlige oplevelser med shetlændere både som barn og som voksen, mens det modsatte gør sig gældende med Welshponyerne. Som voksen har jeg undervist mange helt små børn, som har fået en blid introduktion til livet med heste. Og her har det altid været Welshponyerne (sec a eller b) der er blevet betroet til den vigtige opgave og det gør de med bravour. Når/hvis jeg engang blive begunstiget med børnebørn, vil der også stå en Welsh Mountain pony klar til dem. Andet kunne ikke komme på tale her. Men valg af race er naturligvis op til dig. Jeg synes dog du skal overveje at finde en voksen godt brugt pony, istedet for at starte med et føl. Min holdning er altid at en uerfaren hest skal have en uerfaren rytter, mens en uerfaren rytter skal have en erfaren hest. En voksen hest og måske endda en ældre pony kan du også bedre vurdere temperament på og se hvordan den opfører sig når den bliver redet. Til mindre børn vil jeg fortrække en hest der står stille, med mindre den får besked på andet. Det skal være en der "går i stå" hvis rytteren kommer ud af balance, eller hvis den ikke helt forstår hvad rytteren vil. Uanset hvad du vælge så ønsker jeg dig held og lykke med opgaven. Der er ikke meget der er skønnere end at formidle glæden ved ridning og heste videre. Mange hilsner Lene Stutteri Englykke Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer. Flere ponyer til salg, både sec A, sec B og DSP. Prima afstamninger og bevægelser ... |
|
|
|
| 89789767667554 |
|
|
Alle racer har vel "sorte får" som falder igennem temp mæssigt. Jeg er selv fan af welsh ponyerne og har 3 af slagsen pt. Jeg vil give aastrupgaard ret i at der kan være nogle tændte show eksemplarer hvor man tænker ohh my good. Tror desværre nogle har tendens til at avle efter udseende og ikke efter temp, og derfor falder nogle igennem. Men samtidig er der jo så langt største delen som bare er nogle stjerner, men alle dem jeg har mødt har haft tænding. Min veninde har lige haft sine 4 shettere stående her i nogle uger. Søde kærlige børnevenlige ponyer i overskuelig størrelse som hendes børn kan fremvise på udstillinger osv, men nogle ekstreme udbryder konger! Jeg har selv haft shettere tidligere og så længe man har et panser hegn er de super til børn. Mit eget valg til vores datter i fremtiden vil blive en velfungerende pony. Helst en god welsh hoppe, men kommer der en blandings vallak som har de kvaliteter som vi søger vil det blive ham vi køber. Vi vægter vores datters sikkerhed højest, og hellere en pony der går i stå/næsten baglæns end en pony der tænder på små ting. Og det er jo nu en gang individuelt om så det er en welsh, shetter, dartmoor (som også er en super børnepony) eller andre Mvh Kit "I used to have an open mind, but my brain kept falling out" "If you look like your passport picture, you probably need the trip" |
|
|
|
| standpunkt til man tager et nyt! |
|
|
Jeg kan ikke glemme den her race... så jeg er ude med følerne igen - tror altså jeg MÅ ha sådan en fyr.  |
|
|
|
| Super ide |
|
|
Du ved hvor du kan henvende dig  Malene, Stald Nørreheden, avl af DV og Welsh Skøn sort Welsh sec a hingsteplag sælges. |
|
|
|
|
|