Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Træning af slalom med min HUND
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 19:56

jaaaaaah jeg ved godt at det er heste nettet, men ved der er flere her inde som udøver agility med deres vapser, så ville lige vise lille Diva´s fremgang:


februar måned - her har vi trænet agility i en måned

www.hundegalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=31019



Og fra igår:

www.hundegalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=33293


Er ved at træne hende i at være mere selvstændig, og har trænet det i 14 dages tid...


Førhen kunne hun kun gennemføre slalom hvis jeg løb helt tæt ved siden af hende, og kun på min venstre side... det var lidt upraktisk til konkurrence med hende...


Så nu skal hun lære at være mere selvstændig :-)


samt vi træner at hun skal kunne slalom lige gyldig om hun er på min højre eller venstre side.... Hun har dog rigtig svært ved det på højre side... meeeeen mon ikke det kommer <3




Vi har skam stadig lille dusty <3 Men han gider ikke agility :-P han gider kun lege med sin bold


www.hundegalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=23206






Tascha er jo DESVÆRRE ikke iblandt os (det er derfor vi fik Diva)... Det var 3 år siden vi mistede hende i april Hun er STADIG dybt savnet....!



og ja, der er en SLÅENDE lighed imellem vores elskede tascha og dejlige diva....


Da vi skulle have en anden hund efter vi mistede tascha, var det BESTEMT heller ikke diva vi ville have... hun mindede ALT for meget om tascha....


Men hun havde en bedre personlighed end den vi ellers var ude efter....



Nå det blev lidt mere end bare fremvisning af Diva´s slalom træning Man må jo ikke glemme lille dusty.... og heller ikke tascha - RIP


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 20:23

hvor er hun bare dygtig.

er hun ikke en papillion, elsker den race.


ville gerne havde en men har hørt de er noget hys, og da jeg bor i lejlighed går det så ikke.


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 20:33

jo hun er papillon, det var tascha også :-)



Jeg synes ikke hun er hys, det var tascha heller ikke... MEN både diva og tascha er MEGET aktive hunde....! (umulige at køre trætte nærmest)



så for mig, ville det ikke være en lejligheds hund :-)


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 20:55

det var bare det jeg ville vide, skal så ikke havde en papillon.


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 sangen....
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 00:08

Det ser godt nok fint ud... men er mest imponeret over den andens trick med bolden *lol* der fik jeg mig en mega griner. Det kan da kaldes selvstændigt arbejde... he he


Og så er jeg altså nødt til at vide hvad det er for en sang der er lagt på videoen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot arbejde!
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 07:25

Hvor er det bare nogle fantastiske flotte billeder, som du har taget af vuffi


Og hvor ser din træning super ud. Rigtig flot arbejde.


ZigZag'en kan være ret svær at lære - der er selvfølgelig de hunde, som er nemmere at træne med end andre.


Min gamle cocker spaniel var også super hurtig til at lære det og var rigtig dygtig.


Jeg har trænet 1 år med min kærestes beagle...og det er noget af en opgave! Men med masser af træning, så kommer det stille og roligt


Keep up the good work!

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 10:47

aaaarh sidder het helt febrilsk og forsøger at huske hvad sangen hedder, men kan skisme ikke


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ser fint ud...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 16:28

Men jeg ville nok vælge at stoppe med at sige en-to til hunden. Jeg vil finde en kommando og smide på nu. Problemet med at sige en-to, er at det giver hunden en ryme, og de lytter altså meget mere end man tror.


Jeg siger selv EN til min, når jeg smider ham ind i slalommen, gør han indgangen korrekt får han at vide "Det er godt/sejt" og når vi når de sidste pinde, taler jeg igen til ham og der siger jeg normalt "Nu skal du blive i til jeg siger til", for han har det med at springe de sidste pinde, hvis der nu er noget som trækker meget...


Jeg tror også jeg ville sige, OK, nu kan hunden løbe selv, nu må jeg i bevægelse. Med min egen fandt jeg hurtigt ud af at det er meget sjældent hunden skal tage en slalom, mens man selv bare står og kigger... Det er langt vigtigere at få trænet hunden i at man løber fra den i slalommen, krydser bag den mens den arbejde, bevæger sig væk fra slalommen osv. Og når det skal trænes ville jeg længe nøjes med få pinde, max 6 stks i starten og så sænke sværhedsgraden, så den er helt i bund, og hunden kun skal koncentere sig om det man gerne vil arbejde med.


Fx så valgte jeg at have 4 pinde og de var sat som allé, da jeg skulle træne højre handlingen på slalommen med Joy. I starten lagde jeg så et stykke legetøj i den anden ende, "Tændte" hunden og sagde "EN" og løb med på den anden side. Hans legetøj trak så meget i ham, at han slet ikke opdagede at jeg var på den anden side. I dette tilfælde var det eneste jeg ville have fremdrift når jeg havde ham på min højre side. Korrekt slalomindgang, at alle pinde blev taget osv. var ligegyldigt. Det var jo ikke det jeg trænede. Sandsynligheden for at han skulle fejle var dog meget lille, da sværhedsgraden var så lav. Derefter smed jeg flere pinde på, og da han kunne tage omkring 8 pinde for fuld fart, samlede jeg slalommen og jeg begyndte at stille krav til en korrekt slalom



I dag er der ikke forskel på venstre og højre handlingen af slalommen, lige præcis som jeg gerne vil have det. Dog ville jeg gerne have ham til at arbejde videre med slalommen selv, selvom jeg bevæger mig væk fra den.




Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkk
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 19:11

nej jeg ved godt at der ikke er nogle konkurrencer hvor man skal stå stille og lade hunden gå slalom



Men pt har jeg valgt denne metode, og er begyndt at kunne bevæge mig over på højre side imens hun løber, så hun ikke opdager det...


træner også flere gange at jeg enten løber tæt på, en meter fra osv osv, så vi træner forskellige situationer osv...



Det med at sige et to et to, der er vi af forskellig holdning


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 højre handling
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 19:24

lige pt når vi træner højre handling i slalom er vi gået tilbage til helt begyndelse...!


Det er denne måned vi indlærte venstre handling, og det er jo gået med ok succes... så sådan er vi også påbegyndt den højre...


www.hundegalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=33308


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg må
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 22:08

ærligt indrømme, at jeg synes du gør det alt for svært på den sidste video.


Jeg ville personligt foretrække at få en hund der selv søger frem og igennem, frem for at træne det ved hjælp af lokning. Det er imø meget mere effektivt og holdbart i længden.


Men vi har alle forskelligt syn på hvordan vi træner, og heldivis for det, for så kan vi altid give og modtage nye inputs...


Forresten... Der er baner, hvor man er nødsaget til at stå stille som hundefører for at klare den optimalt. Det sker bare ikke før klasse 3(har kun set det der)...


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 22:39

jamen nu er det jo ikke sådan at alle hunde tænker "jahuu et to et to" i sådan en slalom...


de er nød til at lære bevægelsen og takten før de kan lære "fremad" igennem den og være selvstændig.....



Sådan ser jeg på det... og vi træner forskelligt åbenbart... derfor kan min måde være lige så god Min træner synes i hvertfald at det er fornuftigt (og er den der har sat os igang med højre handling)...


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej....
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 18:34

Hvis du ser på mange af de anerkendte trænere, fx Susan Garret(2x2), så er det det selvstændige arbejde der kommer først. Takten kommer først i anden række, det skal nemlig nok komme af sig selv...


Rent personligt ville jeg aldrig lære min hund slalommen ved hjælp af lokning, af den simple årsag at jeg ønsker en hund der selv tænker og tager initiativ. Ved at lokke hunden opnår hunden ikke den samme forståelse af slalommen, som den gør ved at lade den selv tage initiativet til sit arbejde... Her vil den selv bygge en forståelse for arbejdet med slalommen.


For mig er det vigtigt at hunden opnår en korrekt forståelse for indgangen og selv arbejder hen imod den. Takt osv. kan man altid træne. Det andet er straks værre, da det er yderst vanskeligt at rette op allerede indlært adfærd...


Men hey, hvis det fungere for jer så okay... jeg ville bare komme med et godt råd. Jeg troede nemlig også det jeg gjorde med min hund i starten var optimalt og det virkede da også i starten, men idag efter at have læst en bunke bøger, set en del videoer og læst på nettet er der meget jeg ville have gjort anderledes.


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 19:35

Det fungere ganske fint for os :-)


og nu kan hun, som vist i linket tidligere løbe en venstre handling alene, uden jeg løber ved siden af hende.... den højre skal nok komme...


vi træner forskelligt, og det skal der heldigvis være plads til



Vi fik i hvertfald stor stor ros af vores underviser idag, for vores fremgang siden sidst med slalom...


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 En ting
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 20:36

jeg ville være opmærksom på, når du gør som du engang gør. Sørg for at gøre et nummer ud af at den er klar over at den rent faktisk laver slalom. For det ligner at fokus udelukkende er på legetøjet. Hvorfor ikke fjerne en del af pindene, og så nøjes med de 4-6 stykker og kør noget sikkerhed og selvstændighed på fra starten. På den måde vil belønningen kommer hurtigere, og fordelen med ofte belønning er hunden meget hurtigere finder fidusen.

Hun ved jo godt hvad slalom går ud på, så når hun først finder ud af at det er OK at du er på højre side med de fire pinde, burde det heller ikke være et problem med de 12 pinde...


Mit primære formål med at bruge få pinde i starten, er at man bruger mange gentagelser, og jeg vil gerne skåne min hund. Det er også derfor at jeg tit nøjes med 4 pinde hvis jeg skal træne indgange osv.(det og så dovenskab, gider ikke hive en hel slalom frem når vi er på træningspladsen).


Jeg ved min hund bliver i slalommen når den først er igang(det sker han smutter på den sidste pind, det sidste år har han kun engang sprunget en pind undervejs til konkurrence, det skete i søndags og var fordi han gled i noget løst græs), og jeg mener ikke at der er en grund til at træne på noget der sidder.


En anden tanke med de få pinde er at hunden kun sjældent fejler i selve arbejdet, skulle det ske får han alligevel sin belønning og bliver ikke rettet for det.

Jeg tror egentlig at det er netop det der gjorde at Joy behøvede bare 5 dage(sammenlagt er der brugt omkring 20-25 minutters træning) før han kørte rimlig stabilt med en højrehandling af slalommen, nemlig at han fik belønning og belønning. Også selvom indgangen var forkert eller at han sprang nogle pinde undervejs. Er det indgangen jeg træner, så er jeg igen ligeglad med om alle pinde tages osv.

Det er tit jeg tager mig til hovedet og har lyst til at rive håret ud, når jeg ser hvordan andre vælger at rette og rette på deres hund, selvom den egentlig gør det de ønsker at træne korrekt. Det frustrere hunden og den bliver ked af at arbejde med slalommen. Min hund er fuldstændig gak med den slalom efterhånden, ikke så meget som han var i den periode hvor vi trænede den intenst, men han er glad for den.


Igen, det er kun ment som et godt råd, ingen tvivl om at i er godt på vej, jeg synes dog stadig man bør sænke sværhedsgraden og frem for præcision og selvstændighed bør styrke glæde og selvtilliden.


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 20:57

vi tager de antal pinde, da vores træner siger minimum 8 pinde... 8 - 10 eller 12, og ikke mindre...



Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg må indrømme
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 21:51

at der er jeg meget uenig. Men jeg ønsker nu også at skåne min hund mest muligt hvad det angår.


Min træner anbefaler at bruge få pinde, med mindre man ønsker at træne hunden på den lange slalom, og det er jo netop ikke det du ønsker. Du ønsker at styrke jeres højrehandling af slalommen.



Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 22:18

jeg ønsker begge ting.... og det skal jeg nok få :-)


hun er blevet rigtig fin på venstre ved brug af denne metode, så det kommer også på højre....


Jeg har ikke travlt, og jeg tror ikke konkurrencer bliver noget vi kommer til at køre synderlig meget i...


jeg r'v keder mig ude til de konkurrencer, fordi det er HELDAGS projekter, hvor man måske er igang maks 6 minutter.... **GAAAAAB**


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det at du keder dig
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 08:30

kan det ikke skyldes at du ikke rigtig kender nogen?


jeg plejer altid at hjælpe når jeg er afsted, hvis der er tid til det. Men det er der ikke lige nu hvor jeg har baby-prinsessen med også...


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 08:54

Nej jeg tror bare ikke jeg interessere mig nok for hunde sporten, til at jeg synes det er spændende at være på stævne pladsen i 10 timer



Jeg ELSKER de få minutter der løbes inde på banen...


Sidst jeg var afsted, sad jeg sammen med dem fra min klub og snakkede... Men for SØREN hvor er sådan en dag lang...


Endte også med at melde fra sidste løb, fordi hverken mig eller Diva gad at være der længere


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 09:40

Jeg synes nu ikke det er så slemt... Men nu havde jeg jo heller intet imod at tage afsted på en uges ferie, hvor vi deltog i agility konkurrence, og der var kun 2 løb om dagen. Og der var jeg alene det meste af tiden.


Er dog spændt på næste weekend. Så skal vi afsted igen alene, og nu havde jeg eller vænnet mig til at have andre med ;)


Men kender da også andre der ikke gider en hel dag...


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 09:46

men der er DGI turnering her d. 1 weekend i oktober i silkeborg, der vil min træner meget gerne have os (og hele holdet) med... meeeeeeen magter det ikke rigtig så lange dage... og de forventer vidst lige over 150 hunde



Men klubmesterskab den sidste weekend i oktober, der skal vi lege med


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider