Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Kattelem til chip
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 09:08

Jeg overvejer at anskaffe mig en kattelem til chip. Men først vil jeg høre herinde, om nogen har gode råd i den forbindelse. Jeg antager, at jeg først anskaffer kattelemment og derefter tager til dyrlægen for at få katten chippet.

 

Man kan ikke få udstyret (chip-elektronikken osv.) monteret på eksisterende 'gammeldags' kattelemme, vel?

 

Alle input modtages gerne!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen erfaring
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 21:59

bruger bare en almindelig kattelem - tænker det kun er pengene værd hvis man har besvær med fremmede katte der benytter kattelemmen?

 

har kun set dem hvor katten skal have halsbånd på... og jeg ved hvor hurtigt mine smider halsbånd....


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Netop derfor
Forfatter: 
Dato:  21-02-2017 06:51

Tak for svar! Det er netop på grund af problemer med en halvvildt hankat, der kommer ind. Jeg er træt af at vaske p.. af i bryggers og entré flere gange om ugen. Så dette er den eneste mulighed. Eller næsten - jeg kan forsøge at indfange hankatten og aflevere den hos Kattens Værn eller hvad ved jeg. Men det bliver nok svært.

 

Halsbånd er også udelukket her; min kat kommer aldrig til at gå med halsbånd - det er simpelthen dyremishandling at give en udekat halsbånd på - synes jeg.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chip kattelem
Forfatter: 
Dato:  22-02-2017 08:47
Hvis du i en butik kigger på halsbånd til katte, så prøv at trække i dem.
Låsen er lavet til, at åbne sig ved et beskedent træk. Dvs hvis katten sidder fast i halsbåndet, bør halsbåndet gå op og katten er straks fri og kan ikke hænge sig ved at sidde fast med halsbåndet.

Det er min påstand, at hvis du lærer katten at halsbåndet er fint indendørs, så kan det ikke være synd at den beholder det på udenfor.
(Men, brug ikke halsbånd til små hunde, silkesløfter eller andet, der ikke er beregnet til at åbne sig ved træk. Brug heller ikke en sele, der er beregnet til at gå tur = undgå alt der ikke åbner sig for et let træk)

Jeg ville købe den chip kattelem og sætte chippen i et halsbånd.
Vores to katte har stadig samme halsbånd på, som de fik som store killinger, og det er 13 år siden...
Men du kan da spørge sælger af kattelemme om ikke man kan få nye chips, hvis katten taber det. Jeg mener, at man sagtens kan.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Derfor ikke
Forfatter: 
Dato:  22-02-2017 09:00

Tak for svar. Min første kat gik med halsbånd - det er mange år siden nu. Den var væk en hel uge, og det viste sig, at den havde siddet fast i et pigtrådshegn. Halsbåndet var væk, da den endelig kom hjem, så det kan kun have været det.

 

Derfor vil aldrig, aldrig nogensinde sætte halsbånd på en kat.

0
0
Svar på denne tråd
 
 halsbånd eller ej
Forfatter: 
Dato:  22-02-2017 18:12

mine kravler ud af deres - har opgivet at have det på dem... ville ellers gerne at de har refleks halsbånd på om vinteren - men NEJ.....

 

ideen med at få indfanget den ubudne gæst lyder nu som den bedste (og billigste) løsning. Så har den også chancen for at få et anstændigt katteliv :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kattelem
Forfatter: 
Dato:  23-02-2017 16:29
Du kan kun købe ny lem, hvor der allerede er aflæser til chippen i lemmen. Så programmere man lemmen til hvilke chip nr der kan komme ind og ud.
Skulle jeg have kattelem ville jeg klart købe en lem med chiplæser. Så ved man altid hvem der kommer og går og får man ny kat programmere man bare dens chip ind i lemmen. Skulle katten blive væk og en fornuftig person finder den og tager den til dyrlæge, så kan dyrlægen altid finde dig. Øretatto er smart fordi alle kan læse den. Nu er det bare ikke altid lige nemt og se hvad der står, men folk er da så ikke i tvivl om, at den høre til et sted. Halsbånd er No go. Selvom man laver sikkerhedsforanstaltninger, så kan man altid være uheldig, at det ender galt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Petporte
Forfatter: 
Dato:  02-03-2017 22:54

Hej,

 

Vi har den der hedder petporte smartflap, så den skal i stikkontakt, vi er super glade for den, og det fungerer upåklageligt :)

vi havde også problemer med fremmede fertile hankatte, og har ikke døjet med det, efter kattelemmen er skiftet ud med en til chip :)


Heidi Elkjær


Stadil Arab - HE-Photo

"Allah created the Arabian Horse from the four winds: Spirit from the North, Strength from the South, Speed from the East and Intelligence from the West"

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider