Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Valg af hundeforsikring?
Forfatter: 
Dato:  01-12-2016 19:00

Hej

 

Min kæreste og jeg får en lille hvalp (blanding mellem lhasa apso og coton de tuleur) hjem den 28. december.

 

Jeg er derfor i gang med at undersøge diverse hundeforsikringer.

Kan I anbefale nogen?

 

Lige nu hælder jeg mest til dyrekassen.dk, har set på så mange forskellige.

 

Vi skal have ansvars- og sygeforsikring på Carla, og ønsker en sygeforsikring der dækker godt og har forholdsvis lav selvrisiko.

 

På forhånd tak,

Rikke

 

Billede

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tryg..
Forfatter: 
Dato:  02-12-2016 07:11

Da vi har et nedlagt landbrug, så er ansvar dækket ind under landboforsikringen, det gælder i øvrigt også heste.

Vi har udvidet til sygeforsikring og for et mindre beløb har vi også div behandlinger, genoptræning med. Men vi har også en brugshund, som går prøver. Og skader kan forekomme, hvilket oftest er weekend. Og så behøver vi ikke bekymre os om udgifter til poter, der skal syes eller et overrevet korsbånd, eller i værste fald en påkørsel. Hundene kan jo tage en haretur over en vej ;-(

Men mener vi gir' i retningen af 1200-1300kr årligt. Der er selvrisiko men kan ikke lige huske hvad den ligger på. Men vi har også mere tænkt på de regninger, der kan komme op på +20.000 kr.

 

Jeg vil sige, at jeg ikke har haft nogen problemer med dem. Men til gengæld mener jeg ikke, at tryg er de billigste.

Der kan i øvrigt være rabatter at hente ved nogle selskaber, hvis du får tegnet sygeforsikring mens hunden er hvalp.

 

Du må gribe mobilen og shoppe rundt ved de forskellige selskaber. Har du andre forsikringer hos dem, kan der tit forhandles lidt på pris og selvrisiko samlet set. God jagt! :-)

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pakkeløsning
Forfatter: 
Dato:  02-12-2016 13:30

 

Hos Tryg får man rabat hvis man går til hundetræning.

 

Hvis du samler dine forsikringer så giver det rabat så måske i skal have et forsikringseftersyn..

 

Sød vaps forøvrigt. :)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundeforsikring
Forfatter: 
Dato:  02-12-2016 20:26

 

Jeg har ansvar- og sygeforsikring på begge mine hunde i Tryg.

 

Vi har desværre haft brug for den et par gange til den ene hund og der har ikke været problemer med at få penge udbetalt og alt kører bare smooth.

Jeg mener, vi giver i omegnen af 1500 kr pr hund om året og vi har udover den almindelige sygeforsikring også ekstra dækning med medicin, tænder og fysioterapi. Der er 10% rabat på forsikringerne, da jeg går til hundetræning med begge hunde i Dch.

Maks forsikringsudbetaling årligt er på lige knap 19000 kr, men tænder, medicin og fysioterapi går ikke under her, så det er kun til rene dyrlægeudgifter til alt andet, herunder også aflivning og kremering. Tænder har en maks på ca 12000 kr årligt, medicin ca 3000 kr årligt og fysioterapi 9000 kr årligt. Derudover dækkes indlægning af guldimplantat med op til ca 9000 kr én gang.

Vores selvrisiko er omkring 1200 kr pr behandlingsforløb og et behandlingsforløb må strække sig over 120 dage. Derudover skal vi selv betale 10% af regningen(ved Dyrekassen var det 20% af regningen, man selv skulle betale udover selvrisikoen, da jeg undersøgte det). Der er ingen selvrisiko eller 10% egenbetaling på medicin og fysioterapi/guldimplantat.

 

Jeg er meget tilfreds med vores forsikring i Tryg og jeg kan godt lide, at jeg selv kan forme forsikringen, som det passer mig.

Jeg kunne nemlig godt vælge at betale lidt mere årligt og så få en højere årlig forsikringssum eller en lavere selvrisiko. Jeg er også glad for mine tilvalgsordninger med tænder, medicin og fysioterapi. Jeg håber selvfølgelig aldrig jeg får brug for dem, men jeg kunne have brugt alle 3 til vores gamle hund Nemo og ham havde vi selvfølgelig ikke sygeforsikring på

 

Jeg synes hun ser skøn ud, jeres lille Carla

God fornøjelse med hende


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 00:39

Vær opmærksom på, at nogle forsikringer ophører med at dække, når hunden fylder 8 år !! Så husk at læse "det med småt".

KAn anbefale Gartnernes Forsikring.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Opsparing?
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 15:35
Nu bliver jeg måske upopulær.

Men jeg synes, at de hundeforsikringer, som jeg selv har set på, havde mange undtagelser, og når man tænker på selvrisikoen oveni og at "faste dyrlæge udgifter" ikke dækkes, så tror jeg at jeg vil betale langt mere for en forsikret hund end den kan æde af min opsparing.

Jeg har så en likviditet på omkring 20-25.000 førend jeg løber tør for penge, det kan man få meget dyrlæge for....
Nope, jeg vil selv holde kontrollen over min hunds helbred uden bekymring for dækning osv.
Mit værste mareridt er et forsikret dyr, som forsikringen ikke vil hjælpe, så jeg har valgt at jeg planlægger efter at jeg kan selv!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundeforsikring
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 21:06

Jeg synes personligt at Dyrekassen Danmark er super god. Jeg har aldrig haft problemer med at få dækket mine dyrlægeregninger, og så dækker de hele hundens liv.

Der er også denne hjemmeside, hvor du har muligheder for at sammenligne hundeforsikringer og priser:

 

forsikringtildyr.dk/hundeforsikring/

 

Rigtig god aften :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundeforsikring
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 21:49

 

Doctor Who: Du bliver ikke upopulær ved mig, for at sige hvordan du gør tingene, så længe der er respekt for, at andre gør tingene på en anden måde end dig

Det hele kommer vel an på ens økonomi. Jeg har desværre været i den situation, at der ikke var ret meget at spare op af efter diverse faste udgifter var betalt og jeg er desuden heller ikke ret god til at spare op(noget med dårlig selvbeherskelse ).

Derfor vil jeg hellere have forsikringen til uforudsete dyrlægeregninger under de faste udgifter sammen med opsparingen til de regelmæssige dyrlægeregninger til den årlige vaccination/sundhedseftersyn.

Som jeg skrev, så havde vi ikke sygeforsikring på vores gamle hund og gennem hele hans 10 årige liv, rendte han i dyrlægeudgifter op i omkring 40-50000 kr. Ok han var en virkelig uheldig hund med skrammel genetik og hver gang han var uheldig igen igen igen, var det en kæmpe udfordring at finde pengene til hans dyrlægeregninger. Det lykkedes altid, for efter min opfattelse, så skylder man sine dyr, at de altid prioriteres over alt andet, men jeg ville virkelig ønske, at vi havde haft sygeforsikring på ham, for det kunne have sparet os for rigtig mange bekymringer, dage med pasta/ketchup, ydmygende "kan vi lave en afdragsordning" samtaler og ikke mindst penge

 

Jeg håber selvfølgelig ikke, at vores to nye unge vovser er ligeså uheldige og genetisk udfordrede som Nemo var, men jeg føler mig mere rolig, velvidende at jeg kan tage dem med til dyrlæge uden de store økonomiske bekymringer, skulle uheldet være ude - også selvom min økonomiske situation heldigvis har ændret sig, så det i dag ikke ville være helt så kritisk med en uforudset dyrlægeregning


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  07-12-2016 20:41

Tusind tak for indput alle sammen.

 

I morgen vil jeg sætte mig ned og ringe rundt til de forskellige selskaber, og høre hvem der kan give mig det bedste tilbud.

 

@Doctor Who:

Opsparing lyder også som en rigtig god idé. Jeg tror vi prøver det på sidelinjen, men da vi ikke har nogen voldsomt stor opsparing i øjeblikket (udover en husopsparing som ikke må røres), tænker jeg, at en sygeforsikring er en god start :-)

Uanset hvad er det jo godt at have sat noget til side til uforudsete udgifter, som kan komme når man har en hund.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alm Brand
Forfatter: 
Dato:  08-12-2016 12:35

Vi valgte Alm Brand, da deres sygeforsikring som grundregel dækker med 60% UDEN selvrisiko.

Prisen hos dem er dog meget forskellig alt efter hvilken race/blanding din hund er, så det kan godt lige betale sig at undersøge.

 



MVH
KarinP

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider