Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 En killing som er træt og ikke vil lege
Forfatter: 
Dato:  24-11-2016 18:37

hej

 

jeg har en del katte og haft kat i mange år. Forrige uge tog jeg en lille killing med hjem fra en gård (ok med gårdejer), da han blev ved at følge efter mig og sidde og spinde ved siden af mig. Kunne ikke stå for ham! Han skulle være fra foråret jf gårdejer. Men han er meget lille. Som en killing på 3 måneder.

 

Da vi kom hjem var han rolig og glad og meget kælen. Spiste drak og gik fint på bakke. Da han blev ren kunne jeg se at pelsen er fin. Og det ser ikke ud til at han har orm. Afføring ser normal ud og han tisser uden problemer.

 

det jeg er bekymret for er hans manglende energi og legelyst. Han leger kun få minutter af gangen og sover resten af tiden. Han er MEGET kontaktsøgende. Sover hos mig hele tiden og elsker at hilse på mine andre katte (mest jubel fra hans side. Mine voksne katte synes han er ret anmassende!) Han spinder rigtig meget og han ligesom presser luften ud ved slut af udånding. Det giver en meget høj lyd - nærmest en diskant. Han har også en lille udbuling hvor ribben stopper. Nærmest som om mellemgulvet er overtrænet. Derudover klør han sig meget. Han har fået loppekur og jeg kan intet se i pels eller på hud. Heller ikke når jeg prøvede at kæmme ham. Han slår desuden de VÆRST lugtende prutter!

 

Generelt er han glad og ser rigtig fin ud i både pels, øjne og slimhinder. Spiser og drikker normalt. I første omgang tænkte jeg, at han bare skulle have noget tid til at venne sig til omgivelser og spise godt, og så ville energien komme. Men det er den ikke.

 

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Skal jeg søge dyrlæge? Eller give det lidt mere tid så længe han spiser, drikker, går på bakke og ser godt ud?

 

mange hilsner fra en bekymret kattemor

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2016 19:13

du skal have fat i dyrlægen - og hellere i morgen end i næste uge

 

det lyder nemlig som om at han er syg - altså alvorlig syg.

ja han spiser og drikker, men alene hans opførelse er ikke normal for en ung kat. og han skal da slet ikke være så pasiv som han lyder til. en kat i den alder er somregle i både gardiner, væggen og på loftet på samme tid

 

det kan være alt fra influenza til mere alvorlige sygedomme som aids og leukæmi(sygdomme som kan smitte og som man desværre ikke kan gøre noget ved)

 

så få en tid og få ham tjekkt



3
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  24-11-2016 20:16

Se at få den tjekket ved dyrlægen. Der er noget galt. Selvom man har haft kat i mange år, er det stadig ikke alt, man selv kan se/kurere.

Den kan sagtens have orm, selvom du ikke kan se det. Jeg havde på et tidspunkt en killing på 750 gram, som efter sigende skulle være 12-13 uger gammel. Det VAR hun også, men hun var fuld af orm, og da hun blev af-ormet, få dage efter hun var flyttet ind, åd hun nærmest alt i det næste halve år, voksede og tog på. Indtil alle ormene "var ude af systemet", havde det lille skind også de værste prutter, der kunne vække en død til live igen. Der var ingen synlige spor efter orm i hendes afføring.

Det lille pus får det ikke bedre af, at du venter og ser tiden an.


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

1
0
Svar på denne tråd
 
 glemte lige
Forfatter: 
Dato:  24-11-2016 22:19

jeg har arbejdt for kattenes værn i flere år, og har set min del af syge katte.

og netop det med at han er fra en gård, og at han er meget lille af sin alder, gør at jeg ville få ham testet for aids og leukæmi. netop disse sygdomme kan gøre at deres vægst stopper.

og desværre risikere du at han kan smittet dine andre katte.

 

så afsted til dyrlæge med ham. både for hans skyld men også dine andre katte.



2
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak!
Forfatter: 
Dato:  26-11-2016 17:37

For jeres gode svar :)

 

jeg har fået en tid ved dyrlægen. Mandag morgen. Kunne ikke før desværre.

 

Han har dog heletiden været vågen og opmærksom. Ikke sløv. Bare ikke interesseret i leg særlig ofte. I dag har han dog leget en del mere end før. Jeg er dog ikke i tvivl om at han skal til dyrlæge. Om ikke andet så for at sikre mig at han ikke kan smitte mine andre katte.

 

han kløer og slikker sig meget. Kan ikke forstå hvad det er, når jeg ikke kan se noget i pelsen. Tænker om det kan være tegn på mangel problemer mht mineraler el ling? Tænker også der måske er tale om dårligt hjerte eller blodmangel....

 

bliver under alle omstændigheder godt at høre dyrlægen ad på mandag

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 katteilling
Forfatter: 
Dato:  09-12-2016 09:00

hvad sagde dyrlægen??

 

jeg fik på et tidspunkt to killinger og den ene trak vejret virkelig underligt. Han var meget kælen og ville gerne snakkes med men mistede hurtigt puste..

jeg fik dyrlæge til ham og hans vurdering var, at hans organer var på overarbejde over hvad vides ikke.

Han fik noget medicin som han skulle have i to uger og derefter trappes ned.. hvis dette ikke hjalp mente dyrlægen jeg skulle overveje aflivning, men han synes katten skulle have en chance...

 

Da han skulle kastreres, var det med live som indsats, men dyrlægen gav mig ret, at sådan en kat skal ikke have muligheden for at lave killinger. heldigvis overlevede han og dyrlægen sagde han ikke kunne høre noget længere FEDT:..

Så heldigvis virkede medicinen og han har ikke fået noget siden.. men det hjalp så meget at han begyndte at lege mere.. blev mere stærk og nu går han rundt 1,5 år gammel og mener fremmede katte skal blive væk.

så håber han holder mange år endnu..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider