Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Fugleinfluenza
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 13:09

Halløj alle herinde

 

hvad gør i om har fritgående høns i haven lige pt med disse nye krav om at alle høns skal være inde og under tag?? Jeg har seks høns og en lille overdækket indhegning men de kan ikke være derinde hele tiden så vi må have lavet en midlertidig overdækket indhegning .. men jeg fatter ikke at dette ikke glæder alle fjerkræ??



Høppner


Fjordheste er en fantastisk pony


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hønsehold
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 22:07

Med to høns (en hane og en høne) på matriklen mener jeg heller ikke, at min besætning udgør en massiv smittefare, men jeg vil selvfølgelig følge reglerne.

 

Mine er 100% fritgående på godt en hektar og permanent åben dør til hønsehuset, og jeg vil meget, meget nødig spærre dem inde i 4 måneder.

 

Grunden til at det ikke gælder ænder, gæs og fjervildt - hvis det er det, du mener med din sidste sætning - er at det er i mod loven at holde dem indendørs. Men det sætter jo også vores havehøns lidt i perspektiv...


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-11-2016 22:14

nu skal det meste af bestanden af ænder mm jo snart spises. de sagde også i går at slagerierne havde rigtig travlt med at få slagtet folks ænder

 

høns holder jo lige lidt længere end bare lige til jul

 

har selv været turen igennem sidste gang vi havde fugleinfluenza. men mine to moskusænder måtte alså blive inde. på det tidspunkt var det nemlig ikke nok med overdækning af gården, så de måtte ind. Og så må man jo bare lave noget sjovt til dem, sådan at det nok skal gå.

fordelen er jo at det oftes sker i vinterhavlåret. mine ænder gad ikke sne



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider