Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 SÅ har man hørt det med, hundeforsikring
Forfatter: 
Dato:  21-08-2016 12:44

 

Forsikringsmanden (Fm): Hvor gammel er din hund

A) Fra 27 Marts 2005

Fm) Har hun gået til hundetræning?

A) Nej, jeg har trænet hende selv da jeg er vokset op på en træningsplads og hun er super lydig.

Fm) Hmmmm

 

Fm) Den anden hund?

A) Født 20 Dec. 2009

Fm) Har han gået til hundetræning?

A) Ja. Længe og han har intet fået ud af det...

Fm) Ok, hund nr. 2 får 35 kroner i rabat på forsikringen.

A) .....................?...??????????

 

 

Forklaringen var at man vil begynde at måle på om lydighedstræning er målbart i skadeopgørelserne. Forventningen var at med tiden ville præmie-differancen blive større for hunde uden / med lydighedstræning.

 

Hvis det skal give mening så burde det være et krav at rabatten kun kan opnås ved at fremvise diplom for bestået lydighedsprøve og ikke bare et spørgsmål om at hunden er mødt til træning.

Men det er nok den største præstation FÆ-hunden har opnået i sit liv.

 

Er det noget i har stiftet bekendtskab med?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring
Forfatter: 
Dato:  21-08-2016 13:34

Næ, men det undre mig ikke, og som du selv skriver, hvad kan de bruge det til hvis de ikke skal se bevis på lydighedstræningen, det er jo nemt nok bare at sige at hunden har gået til lydighedstræning.

 

Jeg har 2 hunde som har samme slags forsikring, men jeg betaler 2 forskellige beløb, årsag = den ene er en blandingshund og den anden er en chihuahua

 


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lydighedstræning
Forfatter: 
Dato:  21-08-2016 14:55

Jeg får rabat på begge mine hundeforsikringer, fordi jeg går til lydighedstræning med begge hunde. Har forsikringerne i Tryg.

Jeg forstår godt din pointe med, at bare fordi man har gået til træning, er jo ikke ensbetydende med at hunden er verdensmester i lydighed.

Men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på, at dem der vælger at gå til hundetræning med hunden, måske er lidt mere ansvarlige hundeejere, der går en anelse op i om hunden nu også opfører sig nogenlunde. Selvfølgelig er der undtagelser, men sådan generelt. Ved ikke om jeg skyder helt ved siden af?

 

Så forsikringsrabatten i virkeligheden hænger sammen med, at det siger noget om dig som hundeejer, at du gider bruge lidt tid på at dressere dyret, eller om man er mere eller mindre ligeglad med lydigheden og derfor på papiret kommer til at virke mere som en "uansvarlig" hundeejer. Giver det nogen mening?


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har i Tryg som Karina
Forfatter: 
Dato:  21-08-2016 17:18

Men har ikke fået stillet spørgsmålet og aldrig hørt om det før, men måske jeg skal ringe til dem og fortælle hvor meget lydighedstræning de alle har gået til, så går jeg måske prisen ned ?

 

Fatter heller ikke det kun stilles som et spørgsmål, dokumentation må der skulle til, hvis det skal være relevant

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider