Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Så blev vi beriget
Forfatter: 
Dato:  16-08-2016 17:21

I fredags med 6 stks. hvalpe, 4 tæver og 2 hanner Både moder og hvalpe trives

Billede

 

Billede

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 sikke skønheder
Forfatter: 
Dato:  16-08-2016 22:31

nøj hvor er de da bare skønne.

 

Hvilken race(r) er det :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  16-08-2016 23:11

 

Det er griffoner

 

Tiden vil vise om de er bruxellois (rød med trimmepels som tæven) eller rød Petit (Kort glat pels) Da begge varianter fødes i samme kuld

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2016 18:42

med familieforøgelsen!

Glæder mig til at se flere billeder - med øjne, pelsvariant og stå-og-gå ben og alt det der...

 

Dorte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak Dorte
Forfatter: 
Dato:  18-08-2016 22:18

Jeg kan nok slet ikke lade være med at poste løbende

 

Jeg er så GLAD og overlykkelig Mit allerførste hvalpekuld, det har taget 3 år, at nå hertil for at gøre det ordentligt og så kunne jeg ikke rigtig nyde dem de første par døgn Jeg var alt for bekymret for om min tæve kom det godt igennem først fødslen og så de efterfølgende døgn, hun har gjort bekymringerne til skamme Hun er en super sej tæve, plejer sine hvalpe til ug kryds og slange, samt hun efter et par døgn også begyndte at tage vare på sig selv igen

 

Hun er også begyndt at være mere social overfor os og de andre hunde og tog selv initiativet til at komme på gåtur med de andre, hvor hun ellers er kommet på gåtur alene og kun har været sammen med de andre i haven og inde i huset

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 En uge i dag
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 10:59

Manden og jeg har forsøgt os som amatørfotografer, al forberedelse var gjort inden fotograferingen, så billederne blev bare lige knipset af og processen tog 5 minutter, så ingen overlast

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Der er ikke
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 15:32

Der er ikke noget bedre end dyrebørn! Jeg glæder mig også til flere billeder og måske video når de bliver større og mere ustyrlige :D


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Og nu med...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2016 18:13

barselsbuket...

Og med mindre der er tale om "heldige momenter" (nu er det jo HN... ) så beviser de da til fulde, at hun er en omsorgsfuld mor!

 

Dorte

3
0
Svar på denne tråd
 
 Så kom der en prof fotograf forbi
Forfatter: 
Dato:  21-08-2016 18:07

Billederne er taget af

@PhotosByKristinaMarcussen , de er også fra 19/8 (y) Her kan man vist ikke være i tvivl om, at hun og hvalpene ikke lider overlast Så skulle hun vist have været bedøvet

 

Billede

Der kom lige en flue forbi og den skulle hapses, hun fik den ikke men stirrer stadig efter den

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Så blev de 2 uger i dag
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 22:41

Tiden flyver

 

Billede

 

Anton imellem sin mors ben.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hold nu *beep*...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2016 10:25

hvor er de kære - ikke mindst Anton, og så det der fjæs i midten af billede 3..

(Men jeg vil altså snart se dem i fuld figur, men kan jo dårligt se hvor en stopper og en anden begynder... )

 

Er der beholder(e) imellem, eller er de alle til salg?

 

Dorte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Store krav Dorthe
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 17:03

De kravler/krabler jo stadig og så er det svært at få dem i hel figur uden at de bare ligger som de ligger Meget fristende at beholde dem alle, men man skal jo også være realistisk Vi overvejer at beholde en tæve

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

 

 

 

Billede

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Se, nu begynder...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 17:17

de jo at ligne hunde...

Så mangler jeg bare lige at få opklaret, hvem af dem, der er Anton??

0
0
Svar på denne tråd
 
 De to sidste
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 18:28

Billeder


Mangler du reg.smed? Kig på min præsentation.


Mvh Charlotte der kun ytrede sin mening, velvidende at andre har en anden.


0
0
Svar på denne tråd
 
 OK.....
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 19:00

så var jeg ikke helt i skoven - overvejede at gætte på billede 2 og 8.

Nå, men han er jo heldigvis nok forlængst solgt...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Første forsøg på video
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 19:24

Skal have skaffet noget mere lys til næste gang

 

Det er Cindy der kommer massende og først skubber Anton så han ruller væk og herefter fortsætter Cindy kort tid efter at masse sig videre først forbi Balou, så Diva der slipper og lægger hovedet ovenpå Balou, så Aja og til sidst Berta Cindy den mindste fra fødsel og er det stadig, men gå på mod har hun og haft fra start

Video

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Nej du var tæt på
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 19:33

Men det er svært

 

De er slet ikke sat til salg endnu Kender du racen Dorte ?

Ellers vil jeg meget gerne gøre reklame for den Til du en dag skal have (ny) hund

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 19:53

faktisk lidt til den; da jeg - engang tilbage i det forrige årtusind! - sidst var aktiv i hundekredse, havde en af mine med-instruktører griffoner (Gurli Terman, hun er muligvs stadig på banen?)

 

Jeg havde selv jagthunde (gravhunde og vizsla) og undrede mig jo i første omgang over, hvad hun dog ville med sådan nogle skødehunde , men måtte jo sluge mine fordomme ret hurtigt...

 

Som jeg husker dem, var de ud over at være død charmerende, kvikke og meget trænbare - de gik i hvert fald højere lydigheds klasser end mine..?

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jep og siger man Gurli
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 20:29

er man også nød til at sige Alice Weiglin, de to sværvægtere indenfor racen og de to har haft tæt samarbejde igennem årene

 

Jeg kender ikke Gurli, men Alice, har mødt afkom af Gurli flere gange og er vildt forelsket i den ene, desværre kan jeg ikke bruge ham, da han er i familie med min tæve

 

De er hammer charmernede med deres udseende enorm lydhøre og trænbare (Pleaser) uanset næsten hvilken diciplin man vælger(y) Jeg er medlem i terriere klubben og har med tæven, der ligger med hvalpe nu været afsted til terriere lure coursing ikke lige en diciplin man forbinder med en sofakartoffel Men de er meget aktive ude og afslappet hjemme, enorm trofaste og loyale

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123Elsker
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 20:45

Jeg ELSKER denne tråd! Bliv endelig ved at opdatere


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Karen
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 21:37

 

Dejligt at DU tilkendegiver det, TAK Jeg fortsætter også svært at lade være man vil jo gerne "Prale" og dele sin glæde

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lure coursing....
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 20:07

ser absolut underholdende ud, men taget i betragtning, at beslutningen om at vores næste hund ikke skal være en jagthund bla. er taget i den forhåbnng, at den kan lære at ignorere alt det vildt, der render rundt på matriklen - så er det nok ikke en disciplin vi skal kaste os ud i...

 

Enig med Karen og glæder mig til næste video - vi må da ha' mindst en om ugen, så vi kan følge udviklingen?

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ny video i morgen
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 21:18

Håber jeg

 

Det er ellers den første diciplin, hvor jeg har set hunde der slæber deres ejere ind på banen og hvor ejerne må bære dem ud igen Ikke altid nemt alt efter hundenes størrelser

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Video som lovet
Forfatter: 
Dato:  02-09-2016 19:18

 

Det bliver heller ikke bedre i denne omgang, håber i kan se den

De fik for første gang i går lidt "rigtig" mad, video i dag er i forlængelse af de lige har spist fast føde igen, sikke noget griseri <3
Anton = blå, Balou = grøn, Aja = orange, Berta = hvid, Diva = rød, Cindy er så lys, at hun ingen markering har.

Video

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Bortset fra...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2016 11:25

at jeg kun kunne spotte en enklet farveklat (tror jeg?), så er videoen da fint se-bar...

Skønne små tumlinger - hun malker vist godt, din tæve!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Dorte
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 07:01

 

Min tæve har virkelig krudt i yveret Hun har altid været meget slank lidt for slank efter min mening men altid fået ros af dyrlægen, alle forsøg på at give hende lidt ekstra på sidebenene forpurrede hun ved at gå fra foderet.

Da hun blev drægtig blev hun kronisk sulten alt skulle indenborde og det har fortsat efter hun har fået hvalpene. Hun får ca. 1/2 kg. råt om dagen (Mod normalt 100 gr) + tørfoder + hun skal smage alt hvad vi andre spiser om det så er toastbrød, til gengæld syntes jeg at hun er pæn af en ammende tæve at være, er på ingen måde afpillet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det ikke...
Forfatter: 
Dato:  10-09-2016 11:06

ved at være tid til en opdatering - de må da næsten være vokset til ukendelighed siden sidste klip...?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jo for pokker
Forfatter: 
Dato:  10-09-2016 17:47

De er blevet så store at de ikke kan være på videoerne

 

Vil forsøge at lægge ind senere. Hvalpene trives og lider ingen nød ! Desværre har jeg været indlagt og kom først hjem i går Så jeg har lidt nød og er bagud med dokumentering.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra i dag
Forfatter: 
Dato:  12-09-2016 17:29

Kuldet vejer til sammen nu 5 kg og 122 gr.

 

Deres hjørnetænder er brudt igennem og de er ikke bange for at bruge dem Kan godt forstå at moderen er begyndt at gemme patterne Tæven bliver 3 år i dag

Video

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Billede fra i går kort før video
Forfatter: 
Dato:  13-09-2016 08:06

Svært at se den diegivende mor under hvalpene Så hun havde givet dem, inden hun på videoen lagde sig så de ikke kunne komme til

 

Billede

 


Mangler du reg.smed? Kig på min præsentation.


Mvh Charlotte der kun ytrede sin mening, velvidende at andre har en anden.


3
0
Svar på denne tråd
 
 Man begynder...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2016 21:05

at forstå, at hun har brug for et relativt højt kalorieindtag - der er jo allerede mere hvalp end tæve..

 

Håber du selv er OK igen!

 

Dorte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bare lige et hurtigt billede
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 09:53

Taget med mobilen. De fik i går fine seler, så de kan komme med ud i den store verden uden at blive væk

 

Billede

 

Cindy længst tv, så Diva, Berta, Anton, Balou og nedenunder et sted, ligger Aya med lyserød sele.

 

For at vænne sig til selerne, har de lige sovet med dem på uden problemer, men godt bagbensarbejde fra Diva for at komme til patten og selen røg af bagtil

 

Her sidder jeg med Anton, han er da ikke til at stå for, han er den første der begyndte at bruge sine forben til at fastholde Billedet fra den 14/9

Billede

 

Jeg er på rette vej og snart helt fit for fight

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen, altså...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 13:47

sikken et udtryk..!

 

Er du begyndt at kunne se variant på dem, eller er det for tidligt?

 

Godt at høre, at du er på højkant igen - ku' forestille mig, at du får brug for et godt helbred i de kommende uger, når de for alvor finder ud af hvad sådan nogle ben kan bruges til...

 

Dorte

1
0
Svar på denne tråd
 
 varianterne
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 15:44

er = De er alle røde, en petit og resten brux. Det er Cindy der ligger først fra venstre med selerne på, der er en petit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra i formiddags
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 17:27

Video

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 De blev 5 uger i fredags
Forfatter: 
Dato:  19-09-2016 12:33

Og der er bare rigtig meget fart over feltet, lige indtil man bliver træt

 

De bliver nu med jævne mellemrum lukket ud af hvalpekassen så der er frit tilgængeligt i resten af husets stueetage samt udendørsarealerne, de har været rundt i huset før, men ikke hvor vi bare har åbnet til hvalpekassen og givet frit lejde

 

Den lille Anton "jagtede" mandens hanhund ud i gården, hvor de så løb rundt sammen Det gælder om at holde øje med dem, for lige så meget gang der er i den, lige så hurtigt bliver de trætte og så falder de bare omkuld, lige der hvor de er Så de bliver samlet sammen og hjulpet tilbage til hvalpekassen og sove, så vi tror vi har styr på dem

 

Optaget her til morgen:

Video

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder fra i dag
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 15:40

I morgen bliver de 6 uger

Aya

Billede

Balou

Billede

Berta

Billede

Cindy og Anton

Billede

Cindy

Billede

Diva

Billede

De gik til pause midt i fotograferingen og Berta gik i seng

Billede

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 argh synes det er lidt
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 17:18

ærgeligt At man herinde "bare" skal være glad for at ens tråde/indlæg/billeder o.s.v. ikke får en tummel ned uden begrundelse.

 

Der må være nogen af jer, der følger regelmæssigt med i denne tråd ? og jeg forventer ikke at i kommenterer, men nogen af mine billeder og videoer kan vel godt fortjene en tummel up ? (Udover de 4 der allerede gør det TAK for det )

1
0
Svar på denne tråd
 
 Så ka' du...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 19:01

f*ndeme godt ta' og stoppe - de bli'r bare mere og mere lækre!

Anton er stadig favoritten her, men de andre kommer nu godt efter det...

 

Har I besluttet om I vil beholde en - og i givet fald, hvem?

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nu må du bestemme dig !
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 21:15

Du kan ikke først bede om opdateringer og så ikke vil have dem alligevel

 

Vi overvejer at beholde en tæve, men intet er besluttet endnu og jeg har med vilje ikke bestemt mig for en (Vi er så også to om den beslutning) Da jeg tror, jeg/vi så ubevidst vil gøre forskel

 

Vi har allerede to tæver og en han, vil vi på et senere tidspunkt lave et kuld mere, vil det være mest smart at beholde en tæve.

 

Jeg har VIRKELIG brugt meget forberedelsestid på at lave dette ene kuld og det er et ØNSKE kuld, MEN jeg ved allerede på nuværende tidspunkt, at jeg ikke bliver opdrætter heller ikke i det små med et kuld om året.

Det er utroligt berigende, livsbekræftende og sjovt at følge de små og se deres udvikling og jeg vil ikke have været det foruden

 

Men jeg elsker min hverdag med de "store" og de ting vi foretager os sammen og der passer hvalpekuld bare ikke ind, alt bliver sat på vågeblus i forhold til vores levevis og den "pris" vil jeg ikke betale for at lave hvalpekuld.

 

Anton er skøn men jeg er mest til tæver

 

I morgen når de bliver 6 uger, skal vi i Maxi Zoo og gøre butikken usikker Det glæder jeg mig til at se, hvad de siger til

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så blev de 6 uger i dag
Forfatter: 
Dato:  23-09-2016 16:47

Dagen har budt på en god køretur, luftning på græsplæne inden den stod på shopping i Maxi zoo og nu snorkes der godt igennem jeg var bevæbnet med toiletpapir og vådservietter men ingen af de små havde uheld

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Nogle mennesker....
Forfatter: 
Dato:  24-09-2016 13:05

biver vel bare aldrig tilfredse...

Jeg synes nu mere det ligner en optankning end en luftetur - eller er der tale om en forestilling med hunde-marionetdukke?

Skønne billeder - og forsinket tillykke med fødselsdagen!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Næ det vel rigtigt
Forfatter: 
Dato:  25-09-2016 09:07

 

En kombineret luftetur og optankning, men ja det ligner unægteligt en marionethund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er de
Forfatter: 
Dato:  26-09-2016 14:26

Officielt sat til salg på DKK's hvalpeliste

 

Så nu burde jeg lave salgsannoncer rundt omkring, men jeg kan bare ikke komme i gang, jeg bliver ved med at lave den ene overspringshandling efter den anden

 

Sansegynge blev sat op i forgårs, den er hævet over gulvhøjde, men så lavt at en hvalp ikke kan komme i klemme nedenunder.

Billede

 

Billede

Ja der er vand i bunden af bassinet

Billede

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Det er...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2016 08:17

egentlig en skam, at I ikke vil fortsætte som avlere, for det lyder til at I er rigtig gode til at "lave" dem - med alt det de bliver præsenteret for...

Omvendt kan jeg godt forstå dine betragtninger - hvad siger jeres andre hunde i øvrigt til hele menageriet?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lapper
Forfatter: 
Dato:  03-10-2016 15:51

Rosen i mig Dorte, af hjertetet tak

 

Har virkelig forsøgt at være kreativ og følge med i nye tiltag/undersøgelser/viden omkring opdræt.

 

Har fået en del høvl af gamle garvede opdrætter, der mener hvalpe skal have ro, punktlighed og renlighed (Lyder som noget fra 50'erne på Kommune hospitalets barselsgang )

 

Fra min egen omgangskreds, der blandt andet tæller opdrættere fra terrierne og griffoner stor opbakning, opfordringer og ideer

 

At få sådanne små puslinger, er skønt man kan ikke lade være med at pusle, møsse og nusse dem En garvet opdrætter kom på besøg og gav følgende konstruktiv kritik (Først lidt ros) = Du gør rigtig meget, det er sunde hvalpe med godt temperament, MEN du pusser/nusser for meget, det er DIN pligt at ruste dem, for de nye hvalpeejere gør det ikke

 

Og så måtte jeg igang med den også mere lidt hårdhændet omgang Virkelig en god pointe at få med

 

De får nu lidt "rust" hver dag og stadig en masse møsser Og det er sjovt at se, når de får lidt "rust" Hvor hurtigt, at det ikke er farligt men opfattes som sjovt og noget der skal udforskes i, det er voldsomme pludselige lyde, lidt mere voldsom leg o.s.v. (De var vant til støvsuger, køkkenmaskiner, fyrværkeri, græsslåmaskine osv)Men manglede lyden fra en menneske der griner helt vildt hysterisk, det er løst ved en mekanisk frø, der har denne lyd og som samtidg drejer rundt om sig selv, igangsættes ved berøring eller når man går tæt forbi den, i starten meget skrækindjagende, nu kan den få høvl, når den begynder eller også ignoreres den

 

De har været afsted i seler og snore og hilse på til ringtræning i DTK Kreds 5, Gå tur (max 10 min.) ved byens indkøbscenter, de har været ude at køre uden deres mor (Hun fulgte så med i en anden bil så hun var i nærheden hvis behovet skulle opstå) Vores grund er på næsten 9.000 kvm, så de har været "på tur" på grunden og set landbrugsmaskinerne på tæt hold (Uden seler og snor) Været med i stalden, der nu bruges til opbevaring af haveredskaber, men som stadig har en masse gode dufte o.s.v.

 

Man kan ligefrem se hver gang, de har oplevet noget nyt, at de er blevet STØRRE, når de kommer hjem, eller bare ind i huset igen Drengene Balou og Anton bliver hurtigere mæt af nye oplevelser end tæverne, så de kommer hurtigere op på armen, men de er blevet lige så store som tøserne, når de er vel hjemme igen. Der bliver virkelig leget slåeskampe og så trækkes der torsk i land

 

De udviser alle selvstændighed = de færdes ikke kun i flok ej heller når de skal sove. Vi har 130 kvm i stueetagen fordelt på 5 rum og der kan være hvalpe i alle rum på samme tid.

 

Deres mor er rigtig stor løvemor og de må ALT, bare ikke bide hende i patterne, hun er glad for alene tid og få lov bare at være hund ! Hanhunden leger rigtig meget med dem og passer meget på dem, ved altid hvor de er, når vi er ude, siger fra og til overfor dem Vil ikke dele sin mad med dem, men spiser gerne deres Min sidste tæve er en @!#$, kommer de for tæt på, får de vindblæst frisurer, deler heller ikke sin mad med dem, men spiser også gerne deres De er ved at have så meget respekt for hende og har lært at komme roligt med dæmpede signaler, så nu er hun de sidste par dage begyndt at lægge op til leg (Hun gjorde nøjagtigt det samme med hanhunden, da han flyttede ind som hvalp)

 

Alle tre voksne gøer som ind i helvedet af folk, der kommer eller tillader sig at gå udenfor på vejen, hanhunden har ikke tid at lege med andre hunde på vores grund, men gerne når han er udenfor grunden uden hvalpene.

 

Der bliver virkelig passet på kuldet, til gengæld nyder alle tre, når kuldet bliver "Lagt i seng" = spærret inde i hvalpegården til natten (tæven har adgang) Når de er på deres daglige tur uden hvalpene. Det er tilladt at være i møblerne herhjemme og de har høje kurve, så de også har deres "helle" steder. I sidste uge, var alle tre på weelness tur hos Tove Due

 

Og så skal vi vist have nogen billeder efter al den tekst

 

Høj haleføring i mælkebaren

Billede

Anton

Billede

Aya

Billede

Berta

Billede

Diva

Billede

Hvis ikke ved pc'stolen, hvor skal vi så ligge ?

Billede

Kiki @!#$ hvis man ligger foran hoveddøren med bolden mellem forpoterne, så er man sikker på ingen kommer ind/ud eller tager ens bold uden at man opdager det.

Billede

 

hanhunden Hugo det er meget hårdt med hvalpe i huset

Billede

Diva og Cindy

Billede

Berta

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 kravle kasserne
Forfatter: 
Dato:  03-10-2016 16:24

dem skal vi da også have billederr af

Billede

Billede

 

Billede

Billede

 

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Altså...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2016 20:40

lige den der med pusse/nusse niveauet - det kommer jo nok i nogen grad an på hvem de nye hvalpeejere er...

 

Som køber ville jeg jo elske at få en miljøtrænet hvalp hjem - der sker rigeligt med omvæltninger når de flytter, så at tilvænningen til andet end hvalpegården er godt i gang, kan i min optik kun være et kæmpe plus.

 

Men det er vel ikke anderledes end at nogle hesteavlere stort set ikke har fat i deres føl/plage før de sælges eller klargøres til kåring - og andre ruller hele foal-imprint programmet ud

2
0
Svar på denne tråd
 
 iIndrømmet
Forfatter: 
Dato:  04-10-2016 08:07

i takt med min alder er blevet lidt højere, er der blevet mere nussegøj i mig og det er jo søde små hunde jeg har Men jeg er ikke blevet mere gammel end at de stadig skal lære kommandoen NEJ

 

Jeg lærer ikke hvalpene kommandoen nej, men jeg er allerede i gang med at lære dem ordet ja i min opfordringer/positiv forstærkning, når jeg gerne vil have dem til noget, samt ordet dygtig (Efter dette ord kommer en godbid) og det næste tør jeg næsten ikke skrive, de har også lært bøtten med godbidders lyd

 

Jeg er medlem af en gruppen: Os der har gennemført DKK opdrætteruddannelsen, der var en der også er hundetræner der fremkom med en observation hun havde gjort sig og det var, at de hvalpe der blev presset/overstimuleret forblev stresset på træningsbanen også som voksne Så hvis man ikke kan "læse" hvalpene, så var ingen oplevelser bedre end overstimuleret eller dårlige oplevelser og den gælder i høj grad også med følbasserne

 

En 8 ugers hvalp er en baby, jeg forstår ikke at en killing skal være 12 uger før den må flytte hjemmefra, de killinger vi har haft, har været langt mere selvstændige som 8 ugers end en 8 ugers hvalp!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt nok...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2016 16:15

var jeg ved at skrive, at hvis valget stod mellem en rå hest og en fejlindlært, ville jeg foretrække den rå - for lidt og for meget fordærver som bekendt alt..

 

Jeg kunne også godt tænke mig at høre begrundelsen for, at killinger har brug for længere tid "hjemme" end hvalpe - eller måske snarere, hvorfor man har revurderet killingers alder, men ikke hvalpes?

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Så er det i dag
Forfatter: 
Dato:  07-10-2016 10:55

de er 8 uger og dermed officielt iflg. loven, klar til at flytte hjemmefra og jeg er bare ikke enig

 

I dag er de klar til enkeltvis at komme med på oplevelsestur sammen med mig

 

I går var dagen, hvor hvalpeværelset blev omdannet til et almindeligt værelse igen uden hegn og pressing på gulvet Efter en god lang lur i det "Nye" værelse og efterfølgende leg i haven, var de alene hjemme i flere timer, hvor de udover det nye værelse, havde adgang til hall'en i alt ca. 32 kvm, jeg var spændt på hvor utætte og hvor de havde været det, men de er ved at blive "store" 3 søer i hall'en og måske de er kommet, da de kunne høre vi var kommet hjem (?) Og resten i og omkring "Toiletet" i deres værelse (De er på ingen måde renlige, men de har godt fat i det og ingen af dem har problemer med det udendørs uanset underlag).

 

Det begyndede indkald, der behøver faktisk ikke være lyd på, de skal bare opdage jeg har sat mig ned :p Eller en af de voksne som kommer frem bagved mig ;-)

Video

På langfart i haven fra venstre Cindy, Berta og Balou

Billede

Leg under opsyn af tæve mor

Billede

Jeg kunne skrive at Balou var på vej frem, men han har faktisk trukket sig lidt baglæns, metalskålen fremkom med en høj lyd, da han trak den hen over betonen.

Billede

Diva højt til vejrs og Balou vil også op

Billede

Man bliver nød til at sætte sig lidt ned og nyde, at man er højt til vejrs

Billede

Manden træner dem i at slappe af, en meget vigtig overset diciplin

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kæft, hvor
Forfatter: 
Dato:  07-10-2016 11:15

er de søde altså


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  07-10-2016 12:31

Sine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha, det
Forfatter: 
Dato:  07-10-2016 19:09

Er en stor farlig verden og hold da op hvor er vi store og stærke, når vi kommer hjem, det er altså sjovt at se

 

Aya på tur i snor, sidde på arm foran den lokale brugs og se en masse spændende ting udover menneskerne, tissede pænt på fortovet, usikker men med høj haleføring og logrende når man taler til hende

 

Billede

 

Berta som Aya i snor og på arm ved brugs, den mest coole, begyndte at jagte blade på fortovet

Billede

 

Anton som Aya og Berta, hans reaktion som Aya og han tissede også på fortovet

Billede

 

Balou var vinderen i dag Han var med hjemme på besøg hos vores yngste datter, puha meget spændende men husker du nu at tage mig med hjem igen ?

 

 

Billede

 

Og så slutter vi af med høj haleføring og ønsker jer alle en god weekend

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Har sagt det..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2016 19:22

før og gør det gerne igen: Det må sgu' være en fornøjelse at være såvel en af, som den heldige aftager af jeres hvalpe!

2
0
Svar på denne tråd
 
 om ikke andet
Forfatter: 
Dato:  08-10-2016 11:46

Så ved jeg med mig selv, at jeg har gjort mit bedste for at give dem en god ballast hver især med hjemmefra til at møde verden og jeg har nydt hvert sekund

 

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tiden flyver
Forfatter: 
Dato:  15-10-2016 09:05

9 uger i går

 

Så står den på griseører og tørret okselunger.
Bagerst fra venstre Berta, Diva og Cindy, Balou i midten og forrest fra venstre Aya og Anton

 

 

Billede

 

 

 

Diva skal lige tjekke om Cindys guf er bedre end hendes eget

Billede

 

 

Billede

 

 

 

 

Dagen i går, bare skrevet i nutik :

 

De har i dag været alene på tur igen, i dag var ikke en ren fornøjelses tur, men en tur til doktor snyde pels, der serverede guf mad og så stak en bag fra

 

Alle hvalpe har fået UG kryds og slange

 

Alle gik i snor fra bil ind til dyrlægens venteværelse, i den periode vi var der, var der 3 der bad om at komme ud og alle 3 besørgede pænt udenfor Diva bad om at komme ud på vej hjem i bilen og besørgede pænt i vejkanten, imens en bil susede forbi

 

De er ikke renlige, men de har godt fat i det og er godt på vej for deres alder

 

Dyrlægen havde 3 skoleelever i sin konsultation i dag og de var klar til at passe, nusse o.s.v. med hvalpene allerede i venteværelset, de var med inde og se dem blive undersøgt og dyrlægen forklarede undervejs, hvad der foregik, hvorfor det var sådan med disse hvalpe og hvordan det kunne være med andre, så i dag havde de også deres debut som "undervisnings hunde":p

Vi var hos dyrlægen i 1,5 time ialt og så det var 6 trætte hvalpe, der blev lagt i deres transporttaske og lod hånt om omverden i venteværelset imens vi ventede på sundhedsbøgerne, kun en stor lab, der skulle gø da den kom ind, kunne få 3 af dem til at rejse sig op for at se hvad der foregik, en vågnede så meget at den skulle ud,at besørge (Balou) de andre lagde sig igen.

 

De mestrer diciplinen afslapning rigtig godt nu

 

Billede

 

 

 

Jeg er sgu lidt stolt af dem

2
0
Svar på denne tråd
 
 En hvalpekøber
Forfatter: 
Dato:  17-10-2016 20:59

og dennes forventninger Udover de almindelige forventinger, så ville en køber også vide, hvilken hvalp hun skulle købe, hvis hun gerne ville udstille Øhh alle hvalpene kan udstilles, jamen hvem vil dommeren bedst syntes om ? Det skal man da bare ikke spørge en førstegangs opdrætter om og som kun har udstillet for at få avlsgodkendt Dommerne har så meget enevælde, at man kan gå fra den ene ring med very good ind i den næste ring samme dag og have dagens VINDER

 

Det lykkedes ved hjælp af kollega opdrætter samt ud fra købers fortælling om hvordan hvalpens hverdag, at finde frem til den helt rigtige hvalp

 

Opdateringerne fra hvalpekøber er fuld af lovord om den lille der var den største herhjemme og hos dem er den mindste Hun er flyttet ind til katte og dem har hun ikke tidligere mødt, men det er gået over al forventning

 

Normalt når man gøre noget med succes første gang, så har man armene over hovedet, jeg var sådan her i dagen op til og da jeg skulle aflevere

 

 

En cykeltrailer fyldt med hvalpe Den har været rigtig god til at miljøtræne hvalpene uden at give dem fysisk motion

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2016 16:51

med det gode match...

Må man spørge, hvem køberne blev de heldige vindere af?

1
0
Svar på denne tråd
 
 C&Cs One
Forfatter: 
Dato:  18-10-2016 18:02

Diva

 

Billede

 

Den næste der flytter hjemmefra skal også bruges på udstilling, og var den anden tæve køber af Diva også havde kig på, så det bliver spændende at følge dem begge og se hvad dommerne mener Men ingen tvivl om at Diva var den rigtige til dét hjem, nytter ikke at kunne begå sig ekstiørmæssigt, hvis hverdagen ikke fungerer, så viser hunden sig slet ikke i ringen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 10 uger og der er flyttet ny hund ind
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 17:40

Jeg har et stort ønske om at få en black/tan tæve, det er ikke altid ens ønsker går i opfyldelse og dem der gør, må man ofte vente lidt på at få opfyldt.

 

I dag faldt jeg over denne flotte fyr i black/tan og han er nok det tætteste, jeg kommer på mit ønske de næste par år, men jeg er også super glad for ham og jeg er ikke alene om at være glad for ham Sig pænt goddag til Bernard

 

 

Billede

 

 

Billede

 

10 ugers dagen blev fejret med en heldags tur til Rødovre hundesalon, hvor de store hunde blev trimmet og klippet, de små fik trimmet øre, klippet poter og negle Dagen efter flyttede Aya hjemmefra, hun er nu også blevet jyde

Billede

Hvordan får man lige 5 hvalpe ud af bil efter 2 timers køretur uden uheld for nogen ? Man skynder sig at sætte en kravlegår op og sætte tasken i kravlegården og lade dem vælte ud og tisse

Billede

Der var sat kurve, lagt tæpper frem og legetøj til vores besøg i salonen. Det er mig der roder med håndklæde og net

 

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 11 uger i fredags
Forfatter: 
Dato:  30-10-2016 14:54

Og stadig 4 hjemmeboende

 

Der er liv og glade dage, tror snart vi skal investere i en ny sofa

 

Billede

De store holder fortsat øje med de små, der ikke er så små mere

Billede

I dag gik turen til Glumsø sø, så nu har de også været ved vandet

Billede

 

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor mange...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2016 15:12

gange på sådan en tur stopper I op og vikler snore ud?

 

I øvrigt rart at se, at det ikke er alle, der sværger til de der rædsomme flexliner - og så er jeg ret vild med hunde-hoodien...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er hunde-hoodien.. ??
Forfatter: 
Dato:  30-10-2016 22:12

Der er lavet hjertesti rundt om Glumsø Sø og det er kun ganske få steder turen rundt (ca. 4 km) at der er risiko for at møde trafik med motor Hvalpene har derfor løse liner på og der tages kun fat i dem, når vi møder andre, lige på denne tur Går vi i by og på fortov, forsøger vi at have mere styr på tropperne

 

Hvalpene kommer endnu ikke på lange gåture, hvor de reelt går ! Så vognen var med, vi kan sagtens være i haven i over halve timer, men der er de løse og bestemmer selv hvor meget de gider bevæge sig.og om de hellere vil være inde, for så går de bare ind.

 

Og så var de 3 voksne hunde faktisk i flex liner Jeg kan max styre 2 hunde i lange liner, når jeg går alene. Vi har forsøgt os med alle 3 i lange liner og så to voksne, det går op i hat og briller Vi er bare ikke gode nok.

 

Flex liner der bruges "Fornuftigt" og hvor man har et ok indkald, mener jeg er forsvarligt (Det skal jeg jo mene ) Jeg kan faktisk bruge dem og gå med 3 hunde, men det er IKKE i byen eller på fortove i parcelhuskvarter. Alle redskaber er hvad den enkelte gør dem til

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2016 18:37

de har da bestemt også deres berettigelse, når først hunden har lært at gå i line; jeg bliver bare så træt når jeg ser hvalpe - og ikke mindst ældre hunde - der tydeligvis fra starten har vænnet sig til, at snoren er da sådan en man trækker i, for så gi'r den jo efter...

 

Hunde-hoodien - det er da den der seje "hættetrøje", en af de voskne er iført..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flexline er
Forfatter: 
Dato:  31-10-2016 23:49

Godt når der er styr på flere kommandoer og ikke før! Har i dag haft besøg til Balou de har også altid brug flexline, men fik dem overtalt til at tage en af mine hjemmelavet liner og lære ham at gå i den først Han flytter på torsdag, så er der kun 3 hjemmeboende tilbage, der skulle helst flytte 2 mere

 

Den ene hvalp er solgt til en rigtig hundedame (Kørt 8 spand hundeslæde på konkurrenceplan) godt oppe i årene og hvad bruger hun så til at lære hvalpen at gå tur i ? en 10 meter lang line

 

Åh det er tævemor, der har sørøverbluse på Hun har efter sin drægtighed ingen underuld og er blevet trimmet i bund, så hun er bar flere steder Ellers ærgeligt at hun skal gemmes i bluse, for hun er så pæn i huld og det er kun de to bagerste patter, der hænger lidt og hun giver stadig en tår indimellem

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En interessant
Forfatter: 
Dato:  01-11-2016 00:01

detalje med de flexliner er, at hunden faktisk ikke behøver kontakt til sin ejer, den kan mærke i flexlinen hvor ejeren er Derfor skal kommandoer og kontakt være til stede inden brug af dem.

 

Jeg var til et foredrag på et tidspunkt, hvor der blev lavet forsøg med flexlinerne, altså på os mennesker. En skulle holde i linen med lukket øjne og en anden gik så med håndtaget og den med de lukkede øjne skulle gætte retningen og der blev faktisk gættet rigtigt hver gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indimellem sker der bare fejl,
Forfatter: 
Dato:  03-11-2016 12:40

Der IKKE må ske

 

Havde besøg af hvalpekøbere, til lille Balou, han havde haft besøg af 2 af familiemedlemmerne, men de sidste 2 skulle også lige se og godkende den lille mand

 

Min sorte tæve er ikke god til at tage imod alle mennesker med åbne arme, så vi plejer enten at have hende på armen eller en af os går med hende ind i et andet rum, så folk kun møder hunde og hvalpe, der tager godt imod. Min sorte tæve får hvalpene til at trække sig Når hvalpene har fået hilst på gæsterne og set de ikke er farlige og de har set deres mor og fars velkomst af gæsterne, så kommer den sorte tæve ud og hvis hun ikke kan lide dem, så har hvalpene allerede fundet ud af, at der ikke er fare på færde med gæsterne og "overhører" hende, samtidig har hvalpekøberne set at hvalpene er imødekommende

 

Desværre nåede vi ikke at en af os, gik afsides med hende og hun lavede en farlig masse ballade og i stedet for at tænke rationelt og gå væk med hende, forsøgte vi at "Gennemføre" Med den sorte satan Det var en stor fejl

 

Efterfølgende taber jeg Balou, så han falder ca. en meter ned på gulvet Han får et chok og forbinder faldet med hvalpekøberne Han fejler ikke noget fysisk (Er tjekket op med dyrlæge) Men det hele går jo op i hat og briller.

 

Familien vil stadig købe ham, vi er alle enige om, at han ikke skal med dem hjem den dag, men de vil gerne have ham hjem nogen dage efter og det aftales, da jeg er sikker på at det ER den rigtige familie.....Men for pokker hvor det knager oveni hovedet og jeg kan mærke på mig selv, at jeg IKKE bare kan køre ham hjem til dem bare sådan efter den oplevelse.....Får kontaktet familien og fortæller hvordan jeg har det og foreslår at jeg får lov at komme med ham på besøg, hvor kun et familiemedlem er hjemme, så han kan "Bonde" lidt med denne, samt se sit nye hjem og omgivelserne hvor han skal luftes til at starte med, Balous far kommer med som ice breaker for den lille mand og det gik bare så GODT

 

I dag kan jeg med en god mavefornemmelse køre ham hjem til hans nye familie og ved deres samarbejdsvillighed har BEVIST at de vil ham det BEDSTE Selv om jeg har kunne se og mærke, hvor svært det har været at skulle give ham luft, da de alle bare gerne vil kramme, kysse og møsse på ham

 

Når han er flyttet hjem til dem i dag, er det aftalt at han skal have besøg af en hundemassør på min regning, så han får lindret eventuelle spændinger, der er kommet i forbindelse med fald/chok.

 

Man vil så gerne være fejlfri, men jeg er stadig kun et menneske

Billede

 

Billedet 14 dage gammel af den lille mand

2
0
Svar på denne tråd
 
 12 uger i går
Forfatter: 
Dato:  05-11-2016 13:40

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Update på den lille Balou, han har det godt

2
0
Svar på denne tråd
 
 De bli'r...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2016 14:00

ikke mindre charmerende med alderen..

Godt der ikke skete noget med Balou - og selv om I fik bekræftet at det var de rigtige købere, er det nok ikke en test det kan anbefales at bruge en anden gang..

 

Er det afgjort, hvem der bliver boende?

1
0
Svar på denne tråd
 
 God humor Dorthe
Forfatter: 
Dato:  05-11-2016 18:39

Nej den test er afprøvet og den er IKKE fundet iorden puha

 

Cindy er løbende blevet "vurderet" af erfarne fagfolk. Hun har været mandens yngling fra starten af, men han har også vidst jeg ikke var til petit, så han har nøjes med at holde meget af hende ligesom de andre Den endelige beslutning blev taget sidste onsdag.

 

Og så har vi Anton og Berta boende og kommer de rigtige ikke, er de også keepere Jeg har indkøbt en masse Rexona

 

Spøg til side, vi er ved at "Køre i stilling" De skal bl.a. alle afsted til hvalpemotivation inden så længe.

 

Vi har sat en deadline max 6.måneder er de ikke solgt inden, bliver de. Den største udfordring er nok 2 hanhunde når tæverne går i løb, men vi satser kraftigt på at en af dem, må bo hos vores yngste i den periode, vi bor så tæt på hianden, at vi selv ville kunne lufte/træne.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Cindy er hende her
Forfatter: 
Dato:  05-11-2016 19:06

Billede

 

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Så kom der sne, jubi
Forfatter: 
Dato:  09-11-2016 14:15

Ekstra hegnet midt i det hele, er en ekstra indhegning, der bruges når det er blevet mørkt p.g.a. Mikkel ræv er spottet tæt på flere gange.

 

Det er en stald de løber ind i, man kan desværre ikke se det på videoen, men alle tre når lige forbi tæppet, så stopper de op og står og ryster sig Der gik lidt tid før de kom ud igen, den ene boks har en stor sandbunke, der er god at grave i og den er hverken kold eller våd

 

 

 

 

Ek

Video

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 15 uger i morgen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2016 10:09

De 3 der har fået nye hjem, er der kun positive tilkendegivelser fra, dejlige hvalpe. Desværre har Balou, der i dag hedder Max brækket sit ene forben Det er et rent brud og skulle ikke give mén, han har det efter omstændighederne godt og efterlod en hel fanklub på Lanbohøjskolen, da han blev udskrevet

 

Vi har måtte tage afsked med min sorte tæve Kiki pga akut sygdom

 

Anton, Berta og Cindy er her stadig Det er siden sidste opdatering herinde blevet besluttet, at Berta også bliver her, men vi forsøger stadig at finde nyt hjem til Anton.

 

Jeg har hele tiden fået ros af den lokale dyrlæge og opdrætter kollegaer Forleden dag havde jeg hele flokken med til Tove Due, der denne dag havde hundefys. og massør Helle Hofmann med som observartør og begge gav stor ros til en velafbalceret harmonisk flok, gode temperamenter og sundhed i top. Jeg er ikke god til at modtage ros, men for pokker hvor blev jeg stolt Jeg havde været glad, bare de havde sagt det var nogen dejlige hunde

 

Der er sket en hel masse mere, jeg har bl.a. været på trimmerkursus hvor Anton og Berta måtte lægge krop til, væaret til foredrag med Rie Ravn om kastration, steralisation og skjoldbugskirtelen. Deltaget i kursus dag = Den meningsfulde leg, der er et kursus med teori og praksis, så her deltog hvalpenes mor og far. Efterfølgende er flere ting afprøvet på hele flokken De små har deltaget i ringtræning og klaret det godt alle 3

Anton

Billede

Berta

Billede

Hugo

Billede

Coco

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tik tak, tik tak
Forfatter: 
Dato:  12-12-2016 10:52

Klokken slår og tiden går, i dag fylder C&C Ones kuld 4 mdr.

Billede

 

Et ungt par fra Jylland kommer næste weekend og hilser på Anton, krydser for at det kan være hans nye kommende familie Indtil er mavefornemmelsen god

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2016 13:02

jeg tænkte faktisk lige på at spørge, om det ikke snart var tid til en update...

 

De kan da umuligt undgå at falde for ham!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jullehyggen breder sig
Forfatter: 
Dato:  23-12-2016 09:49

Hvalpene skal opleve julen for første gang

 

Selfølgelig kunne de ikke stå for Anton, så han skal opleve julen hos sin nye familie. Anton har rigtig meget fokus på menneskerne omkring ham og er rigtig god til at holde kontakten, så han er så nem at træne med Hans nye familie er træningsmennesker, så det er et rigtig godt match

 

 

Billede

 

 

Billede

 

Indimellem har man så meget fokus på, at hvalpene skal lære en masse og opleve så meget som muligt, at man kan glemme helt elementære ting, for mit vedkommende har det været at hvalpene ikke alle har nået herhjemme, at spise af en ganske almindelig hundemadskål men ingen flyttede har haft problemer og i denne uge har vi lige afprøvet det nogen dage i træk, selvfølgelig stilllede ingen af dem spørgsmålstegn ved det, det var jo mad

 

 

På dette billede er det morgenmaden der bliver serveret

Billede

 

Hvalpene har alle fået GODE men vidt forskellige hjem, en ting HAR alle nye ejere til fælles og det er at de målrettet er gået efter at udvide deres familier med Griffon Bruxellois Det er jeg faktisk lidt stolt af og rigtig glad for på hvalpenes vegne!

 

 

Jeg ønsker alle hn'erne der følger med en rigtig glædelig jul

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jul og nytår
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 08:34

er vel overstået, ingen af hvalpene udviste angst ved nytårsfyrværkeri, men enkelte skældte lige lidt ud indimellem

 

Alle hvalpene er i fuld gang med tandskifte, de ser alle ud som om tænderne er kastet ind med en skovl og enkelte viser tænderne

Billede

 

Kun Cindy der viser tænderne her på billedet, er lidt påvirket af tandskiftet, viser sig ved at hun har tendens p.t. til at savle og er mere opsøgende og gerne vil putte. Dejligt at alle hvalpekøberne svarer på respons, så vi kan følge med i de forskellige udviklingstrin, hos den enkelte hvalp

 

Det er sjovt og lidt facinerende, at betragte Berta og Cindy De er så forskellige af udseende. Berta var den anden største i kuldet og Cindy den mindste, størrelsforskellen fortsætter åbenbart, der er stadig 600 gram til forskel på dem og det er noget der tydeligt kan ses i så små størrelser

 

Det har været følelsesmæssigt en hård proces, at sige farvel til de 4 hvalpe, men det er samtidig skønt, at man nu kan koncentrere sig 100% om de 2 sidste

 

Lige et billede fra i morges

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det går ikke altid
Forfatter: 
Dato:  07-01-2017 09:44

som jeg havde tænkt mig Købte et pop up telt med tunnel, for at lave søgeaktivitet, makulerede en del papirer til at fylde i teltet, tunnel måtte afmonteres igen, da den blev brugt til at lege i og min tæve slet ikke ville gå ind i teltet med legende hanhund og hvalpe der hoppede og sprang ovenpå tunnelen. Efter afmontering af tunnel, brillerede hanhunden lige ved med forpoterne at skrabe over halvdellen af papir og godbidder ud af teltet, så er der jo ingen grund til at bruge næsen

 

Kiksene jeg lagde var med fuld overlæg da jeg tænkte de kan ikke bare hapses hurtigt, men de var nok for kedelige og med hvalpe, der havde for meget krudt bagi, så udviklede det sig helt anderledes end jeg havde tænkt mig aktiviteten, men hanhund og hvalpe havde en fest Og de var beskæftiget

 

Video

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider