Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Spondylose
Forfatter: 
Dato:  05-08-2016 17:45

Hej :)

 

det er nok et lidt mærkeligt indslag, men kommer fra dyreværnets internat, og glemte at stille dyrelægen et sidste spørgsmål..

 

Here we go...

min kæreste og jeg kigger efter kat, og tog derfor ud på et internat. Jeg har fuldstændig forelsket mig i en kastereret hankat på 8 år, meeeen han har spondylose og får derfor metacam. Det har ikke udviklet sig til gigt, og gør det formentligt ikke hvis han taber sig og får opbygget nogle muskler.. Da vi har økonomi til en kat og til evt medicin er det som sådan ikke et problem, men vil heller ikke risikere at sidde stramt i det.

 

Så det jeg glemte at spørge om, da jeg absolut ingen ide har om spondylose og metacam er; hvad er priserne ca på dette? Tror hans idealvægt er omkring de 6-7 kg.

 

Vores tidligere kat fik også special foder, så kender ca pris på dette og min mors hund får MSM tilskud, så kender ligeledes pris på dette, men er helt fortabt i metacam (i min fantasi kan det koste alt mellem 50-400 kr om måneden, så uvidende er jeg på dette område).

 

Evt nogen der har erfaring på området?

 

mvh Julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2016 19:25

www.katteifokus.dk/forum/ index.php?threads/erfaringer-med- spondylose.441/

 

kender endelig ikke prisen på metacam - også selvom at jeg faktisk altid har noget stående. har nemlig en med slidgigt og en med dårlig hofte. men lige hvad jeg giver ...det ved jeg godt nok ikke lige.

 

derimod bruger jeg r mobiliti - købes billigst hos zooplus.de

og så canosan dagligt til ham med slidgigt - og det virker rigtig godt

www.netdyrlaege.dk/e-butik/kat/ kosttilskud-kat/led_kat?gclid=CL3T- fC9oMECFWENcwoduGMAMQ

 

 

 

men noget helt andet, så ville jeg aldrig købe en kat som har skavanker. de skal nok komme efterfølgende

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak :)
Forfatter: 
Dato:  05-08-2016 19:37

Tusind tak for svar :)

 

ved godt det kan være dumt/risikabelt at købe en med skavanker, men det har vi snakket om (vi er stadig ikke sikre og overvejer det selvfølgelig stadig), vi tænker mere på at give den et dejligt liv :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spondylose er gigt
Forfatter: 
Dato:  06-08-2016 06:52
Rent sprogligt skriver du noget vrøvl.
Spondylose ER en slags gigt, hvor brusken mellem ryghvirvlerne kalker til.
Med tiden ender man med at brusken bliver til knogle. Hos mennesker, der har haft spondylose i mange år, ligner det at de har et kosteskaft stukket igennem ryggen, de er helt stive i ryggen ved alle bevægelser.

Man giver dyr smertestillende, hvis man kan se på deres adfærd, at de er plaget af smerter. Jeg har selv en kat, med gigt i ryggen. Uden metacam er hun en sur fascist overfor søster, ingen tolerance for hunden, slår ud med hård pote. Går ikke på eventyr udenfor. Hopper ikke ret meget op/ned af møblerne. Med metacam vil hun kæle, hygge, ud på eventyr, men hunden er stadig en idiot.
Det er et spørgsmål om tid, før hendes nyre står af, og/eller hun får mavesår. Sådan er det med al medicin af typen NSAID.
Når hun taber sig, trives dårligt eller ikke længere smertedækkes skal hun aflives.
Men indtil videre har vi købt hende 1\2 på metacam.

En flaske metacam koster hos vores dyrlæge 145 kr. Det gælder i ca 1 måned. (tror jeg. Det er min mand der køber det)

Hvis katten har så meget karisma, at det opvejer at den dør af behandling men lever elendigt uden behandling. Og du derfor er nødt til at give behandling og er indstillet på at aflive så snart den trives mindre godt. Så køb katten.
Selv ville jeg se på flere katte, og kun købe den hvis jeg savnede ham efter et par uger.

God fornøjelse med kstteholdet uanset hvad du vælger.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider